«We do local» για καλύτερο τουριστικό προϊόν

του Τάσου Τσομπανίδη  20 January, 2017 ΓΝΩΜΕΣ
«We do local» για καλύτερο τουριστικό προϊόν

Συνέντευξη του Ανδρέα Μεταξά, διευθύνοντος συμβούλου των Maris Hotels. Πώς σχολιάζει ο CEO του ξενοδοχειακού ομίλου τα οφέλη από τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος. Οι προοπτικές και τα εμπόδια.

O Aνδρέας Μεταξάς είναι επιχειρηματίας δεύτερης γενιάς και διευθύνει έναν όμιλο με τρία ξενοδοχεία -δύο στην Κρήτη και ένα στη Σαντορίνη-, δυναμικότητας χιλίων κλινών, αλλά και άλλες εταιρείες με θεματικό περιεχόμενο (ξεχωρίζει η «ΑΕGEO SPAS», η οποία διαθέτει τεχνογνωσία σε υπηρεσίες Spa σε περισσότερα από 70 ξενοδοχεία).

Ο στόχος του για τη διεύρυνση και τη διαφοροποίηση του τουριστικού μας προϊόντος τον οδήγησε, μαζί με 15 άλλους επιχειρηματίες, στην ίδρυση της «We do local», μιας ποιοτικής στρατηγικής επέμβασης στον τουρισμό μας, ώστε ο τελευταίος να προσφέρει υπηρεσίες ποιοτικότερων και αυστηρότερων κριτηρίων.

Κύριε Μεταξά, με δεδομένα τα πλεονεκτήματα του φυσικού μας περιβάλλοντος, τι πιστεύετε ότι λείπει από το ελληνικό τουριστικό προϊόν;

H ανταγωνιστικότητα του τουρισμού επηρεάζεται πάντοτε από την οικονομική και την πολιτική σταθερότητα της χώρας. Αν υπάρχει ηρεμία στα προαναφερθέντα μέτωπα, εμείς οι επαγγελματίες του τουρισμού έχουμε αποδείξει ότι κάνουμε καλά τη δουλειά μας.

Εξηγήστε μας τη στρατηγική ανάπτυξής σας με βάση και τις τάσεις διαφοροποίησης του διεθνούς τουριστικού προϊόντος.

Επαγγελματίες από τον χώρο μας ενωθήκαμε και ξεκινήσαμε την πρωτοβουλία «We do local». Αυτή η προσέγγιση απαντά και στην ερώτησή σας, αφού αυτό που στοχεύουμε είναι η ανάδειξη κάθε προορισμού μέσα από τον πλούτο της ιστορίας, του πολιτισμού του, αλλά και της φυσικής του ομορφιάς. Σ’ αυτό το περιβάλλον, η κάθε μονάδα θα πρέπει να ξετυλίγει τη στρατηγική της με βάση τη φυσικότητα, την αυθεντικότητα και βέβαια την εντοπιότητα. Αυτό κάνουμε και εμείς στο «Creta Maris» και με αυτές τις αξίες διαφοροποιούμε και το προϊόν μας. Αν μάλιστα τα ανωτέρω γίνονταν σε κάθε μονάδα, με προσήλωση στην εταιρική κοινωνική ευθύνη και την αειφόρο ανάπτυξη, η χώρα μας θα ήταν πολύ ψηλότερα στην κατάταξη της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού της προϊόντος. Συγκεκριμένα στις μονάδες μας καλλιεργούμε και θερίζουμε σιτάρι, τρυγούμε τα αμπέλια μας, οινοποιούμε το δικό μας κρασί, παράγουμε το δικό μας τσίπουρο. Αυτά καταναλώνονται καθημερινά από του πελάτες μας οι οποίοι, παρακολουθώντας αυτές τις φυσικές δραστηριότητες, μένουν εντυπωσιασμένοι και μάλιστα από κάτι που δεν μπορούν να ζήσουν στη χώρα τους.

Ποια είναι τα εμπόδια για την υλοποίηση της αειφόρου ανάπτυξης μέσω του τουρισμού;

Ως κράτος και ως κοινωνία δεν έχουμε ακόμη καταφέρει να αναδείξουμε το σημαντικό ειδικό βάρος των φυσικών και αρχαιολογικών μας χώρων, παράλληλα με την έντονη ανάπτυξη των συμβατικών τουριστικών μας προορισμών. Για παράδειγμα σας λέω από τη δική μας εμπειρία, προσπαθήσαμε να υλοποιήσουμε εναλλακτικές δράσεις στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού, στον οποίο ήθελε να γίνει υποστηρικτής ένας Ιταλός επιχειρηματίας. Όπως καταλαβαίνετε, όλα αυτά απορρίφθηκαν από τις κρατικές αρχές.

Και τα σχέδιά σας ως Maris Hotels;

Θα συνεχίσουμε πάνω στις βάσεις της αειφόρου ανάπτυξης που έθεσαν οι γονείς μας με τα τότε δεδομένα, ενώ στις προθέσεις μας είναι η δημιουργία μιας ακόμη μονάδας στη Σαντορίνη. Βέβαια η χώρα μας έως τώρα βασιζόταν κυρίως στην ευκαιριακή ανάπτυξη του τουριστικού της προϊόντος. Έτσι για παράδειγμα, η Σαντορίνη έγινε γνωστή στη δεκαετία του 1970, όταν δύο Αμερικανοί δημοσιογράφοι που πήγαν ως τουρίστες, έκαναν ουσιαστικά την πρώτη προβολή του προορισμού. Από εκεί και μετά, ό,τι έγινε ήταν μαζικό, χωρίς προγραμματισμό και υποδομές, αλλά παρ' όλα αυτά η Σαντορίνη συνεχίζει να συγκεντρώνει τα φώτα της παγκόσμιας τουριστικής κοινότητας.

Ποια είναι τα οικονομικά σας μεγέθη;

Η περυσινή χρονιά έκλεισε με κύκλο εργασιών στα 29 εκατ. ευρώ και κάτι αντίστοιχο εκτιμούμε και για το 2017. Τα ίδια κεφάλαια ανήλθαν στα 91 εκατ. ευρώ, ενώ ο δανεισμός μας στα 57 εκατ. ευρώ, μέγεθος πολύ λογικό σε σχέση με τον υψηλό μέσο δανεισμό του κλάδου.

Σε τι ποσοστά κυμαίνονται οι μέσες πληρότητες των μονάδων σας;

Η συνολική δυναμικότητα των μονάδων μας ανέρχεται στα χίλια δωμάτια και η πληρότητά μας έφθασε στο 90%-91% στις μονάδες της Κρήτης, ενώ στις πολυτελείς σουίτες της Σαντορίνης στο 70%, ποσοστό που κρίνεται λογικό λόγω του πρώτου χρόνου λειτουργίας της μονάδας, αλλά και του πολύ υψηλού εισοδηματικά target group στο οποίο απευθυνόμαστε.

Ποιες δυνατότητες συνέργειας βλέπετε μεταξύ του αναπτυξιακού σας πλάνου και των εναλλακτικών μορφών τουρισμού;

Οι συνέργειές μας εστιάζονται σε δύο επίπεδα. Το πρώτο σχετίζεται με το συνεδριακό μας κέντρο, το οποίο έχει επιμηκύνει την περίοδο κατά δύο περίπου μήνες (Απρίλιος και Οκτώβριος). Το δεύτερο αφορά στη δραστηριοποίησή μας στους τομείς του θεραπευτικού τουρισμού (μέσω της AEGEOS SPA) και του αθλητικού τουρισμού (μέσω της CRETE GOLF CLUB). Επειδή η εμπειρία έχει δείξει ότι οι ξενοδόχοι δεν μπορούν να ασχοληθούν πετυχημένα με τα Spa, εμείς από την αρχή επιλέξαμε ως συνεταίρο έναν άνθρωπο του αντικειμένου, που γνωρίζει καλά τη δουλειά του. Η επιτυχία αποδεικνύεται σε βάθος χρόνου, αφού σήμερα διαχειριζόμαστε τα Spa 75 ξενοδοχειακών μονάδων που εδρεύουν κυρίως στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό.

Ποιες επενδύσεις ολοκληρώσατε κατά την πενταετία της οικονομικής κρίσης (2012-2016);

Προχωρήσαμε στην ολική ανακαίνιση του «Creta Maris» αλλά και στην ολοκλήρωση της νέας πολυτελούς μονάδας στη Σαντορίνη, που ξεκίνησε να λειτουργεί τον Απρίλιο του 2016. Το σύνολο των επενδύσεών μας κατά την περίοδο αυτή ανήλθε στα 20 εκατομμύρια ευρώ.

Σε ποιο βαθμό οι μονάδες σας ενισχύουν την τοπική απασχόληση και στηρίζουν την τοπική οικονομία;

Ο όμιλός μας συνολικά απασχολεί περί τα 600 άτομα. Από αυτούς το 98% είναι Έλληνες, ενώ οι 540 εργάζονται στην Κρήτη. Και αυτό δεν το κάνουμε για λόγους τοπικισμού, αλλά για ενίσχυση του εθνικού μας εισοδήματος, στο μέτρο που μας αναλογεί. Κάτι ανάλογο προσπαθήσαμε να κάνουμε με τη Σαντορίνη, αλλά οι ντόπιοι εργαζόμενοι δεν ανταποκρίθηκαν. Τέλος, πολύ υψηλή είναι και η απορρόφηση προϊόντων από τοπικούς προμηθευτές, κάτι που δεν θα μπορούσε να είναι και διαφορετικό, λόγω και της εταιρικής μας φιλοσοφίας.

 

euro2day.gr

 

του Τάσου Τσομπανίδη  20 January, 2017 ΓΝΩΜΕΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

 

Περισσότερα νέα

mesaralive.gr | επίσημη σελίδα