Η συνάντηση με την Ομάδα Παραγωγών Αστερουσίων έφερε στο επικεντρο το λάδι (φωτο)
Στο επίκεντρο της ενημερωτικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Ομάδας Παραγωγών Αστερουσίων βρέθηκε το ελαιόλαδο και οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να συνδεθεί περισσότερο με τον Τουρισμό
Η εκδήλωση που έγινε στο χωριό Στάβιες του Δήμου Γόρτυνας, από την Περιφέρεια Κρήτης και το συγκεκριμένο αγροτικό φορέα, στη διάρκεια της οποίας συζητήθηκαν οι εξελίξεις της αγοράς, οι δυνατότητες και προϋποθέσεις για την προώθηση των προϊόντων τους σε τουριστικές επιχειρήσεις και οι γενικότερες εξελίξεις στην αγορά.
Στην Ημερίδα που είχε θέμα: «Αγροτικά προϊόντα και διασύνδεση με τον Τουρισμό» ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού Μιχάλης Βαμιεδάκης, επισήμανε πως:
«Η Περιφέρεια Κρήτης μέσα από το σχεδιασμό που εκπονεί τα τελευταία χρόνια αποδεικνύει έμπρακτα ότι στηρίζει τον Πρωτογενή τομέα και τους αγρότες
Στόχος είναι μέσα από το στρατηγικό πλάνο που έχει εκπονηθεί, να επιτευχθεί μεταξύ άλλων η αναβάθμιση των αγροτικών προϊόντων και η διασύνδεση τους με τα ξενοδοχεία και την τουριστική βιομηχανία γενικότερα.
Παράλληλα με τις καλλιέργειες μπορεί να αναπτυχθεί το κομμάτι του Αγροτουρισμού. Μια ήπια μορφή τουριστικής Ανάπτυξης, η οποία μπορεί να επιτευχθεί ακόμη και στη δική σας περιοχή.
Υπάρχει μια τάση στον παγκόσμιο χάρτη για διακοπές κοντά στη Φύση και τον Πρωτογενή τομέα. Η Περιφέρεια Κρήτης ήδη έχει ξεκινήσει τις επαφές για την ανάπτυξη και πιστοποίηση των μονοπατιών των Αστερουσίων και φυσικά των μονοπατιών όλου του νησιού.
Να σας πω χαρακτηριστικά και ενδεικτικά πως έχουν γίνει ήδη οι πρώτες συναντήσεις και επαφές για την ένταξη των μονοπατιών στο «Ευρωπαϊκό Δίκτυο Μονοπατιών». Έχουν γίνει συζητήσεις με τοπικούς φορείς της Μεσαράς, με τελευταία τη συνάντηση στην Αναπτυξιακή Ηρακλείου, ενώ μέσα στο μήνα που διανύουμε θα έρθουν στο νησί ειδικοί για να κάνουν νέα αυτοψία στα μονοπάτια.
Οι αγρότες λοιπόν μπορούν να ενταχθούν σε αυτό το πλαίσιο, αναπτύσσοντας με ήπιο τρόπο και το κομμάτι του Τουρισμού στις δικές τους υποδομές. Η αξιοποίηση ακόμη και κάποιων οικημάτων για τη δημιουργία ξενώνων και τουριστικών καταλυμάτων, με την ταυτόχρονη δημιουργία ενός πακέτου που θα αφορά διαμονή, περιήγηση στη Φύση και επαφή με τον πρωτογενή τομέα, είναι κάτι που ενδιαφέρει εκατομμύρια τουρίστες σε όλο τον κόσμο».
Ο κ. Μανόλης Μιχελινάκης, χημικός επισήμανε μεταξύ άλλων τη σπουδαιότητα που έχει η παραγωγή ενός ποιοτικού προϊόντος. Αναφέρθηκε στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του λαδιού και στο σωστό τρόπο συλλογής και άλεσης του. Ενώ επισήμανε τις διαφορές ανάμεσα στο ποιοτικό και το χαμηλό ποιοτικά ελαιόλαδο, αλλά και τις επιπτώσεις για το προϊόν και τον παραγωγό.
Αναφερόμενος στο λάδι και ο κ. Βαμιεδάκης είπε από την πλευρά του ότι είναι ένα προϊόν με τεράστιες δυνατότητες.
«Η Ομάδα Παραγωγών Αστερουσίων, είναι ένα πρότυπο Ομάδας που πρέπει να ακολουθήσουν και άλλοι για να πάμε μπροστά. Το καλό λάδι, όπως και το καλό κρασί, σίγουρα έχουν μια άλλη αντιμετώπιση.
Για να επιτευχθεί η μεγαλύτερη συνεργασία μεταξύ ξενοδόχων, απαιτείται οργάνωση από εσάς και να βρεθεί το πάτημα για να επιτευχθεί ακόμη περισσότερο ο στόχος που είναι η σύνδεση Πρωτογενή Τομέα και Τουριστικού Τομέα». Ενώ κατέληξε λέγοντας πως βασικός στόχος για όλους, είναι να μπορέσει το λάδι να αναδειχθεί. Και για να γίνει αυτό πρέπει να υπάρξει σχέδιο για την προσέλκυση ενδιαφέροντος από τις αγορές που αναζητούν ποιότητα στο προϊόν.
Επιδίωξη μέσα από αυτό το σχεδιασμό είναι να δοθεί η δυνατότητα στους παραγωγούς να διατηρήσουν την τεχνογνωσία και τη δυναμική τους, αλλά και να ενισχυθούν οι αγροτουριστικές δραστηριότητες και οι συνέργειες μεταξύ παραγωγών και επιχειρήσεων.
Αποτελεί μια πολύ καλή ευκαιρία να ενισχυθεί το εισόδημα των παραγωγών, αλλά και να στηριχθούν και να διαδοθούν οι παραδοσιακές συνταγές, τα προϊόντα και οι ιδιαιτερότητες των περιοχών προέλευσης.
Το σχέδιο αυτό μπορεί να μετατραπεί σε ένα πολύτιμο εργαλείο για μια βιώσιμη αγροτική εκμετάλλευση, που βασίζεται στην ποιότητα και στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής.
Είναι γνωστό και αποδεκτό από όλους μας, ότι η ανάπτυξη του νησιού βασίζεται κατά κύριο λόγο στον Τουρισμό και στην πρωτογενή παραγωγή. Και μάλιστα, η δράση αυτών των δύο θα πρέπει να είναι συνεργιστική, δηλαδή για να έρθουν τα αποτελέσματα που θέλουμε όλοι, θα πρέπει η μία να αναπτύσσεται με τη στήριξη της άλλης.
Ο κ. Αντώνης Πλάτσης, επιθεωρητής πιστοποίησης προϊόντων του φορέα ΔΕΛΤΑCERT με τη σειρά του έκανε μια εκτενή αναφορά στις μορφές και τα είδη πιστοποίησης, τα οποία ουσιαστικά - όπως τόνισε- δείχνουν σε όλους ότι είναι ποιοτικά, ελεγμένα και εχουν παραχθεί με βάση τα διεθνή πρότυπα.
Αμέσως μετά το τέλος των ομιλιών, ακολούθησε συζητήσεις, με ερωτήσεις και τοποθετήσεις των παρευρισκόμενων, οι οποίοι γέμισαν την αίθουσα όπου έγινε η εκδήλωση.
Μέσα στα συμπεράσματα που διεξήχθησαν είναι πως η Κρήτη αποτελεί μία περιοχή της χώρας που μπορεί να αναπτύξει σε υψηλό βαθμό την Οικοτεχνία και τη μεταποίηση, με βάση την υψηλή ποιότητα και νέα διατροφικά πρότυπα, που ως γνωστόν κατέχει και διακρίνεται για αυτά. Ένας σχεδιασμός που μπορεί να συνδυαστεί επίσης με τον Τουρισμό, την τοπική Οικονομία, αλλά και τις τοπικές αγορές.
Επιδίωξη μέσα από αυτό το σχεδιασμό είναι να δοθεί η δυνατότητα στους παραγωγούς να διατηρήσουν την τεχνογνωσία και τη δυναμική τους, αλλά και να ενισχυθούν οι αγροτουριστικές δραστηριότητες και οι συνέργειες μεταξύ παραγωγών και επιχειρήσεων.
Η ουσιαστική άμεση επαφή των άμεσα εμπλεκόμενων, ήτοι παραγωγών, ξενοδόχων και ανθρώπων που ασχολούνται με την πιστοποίηση και ασφάλεια τροφίμων μεταξύ τους, ώστε να παραχθούν άμεσα αποτελέσματα.
Σημειώνεται ότι λίγες μέρες πριν είχε πραγματοποιηθεί μια ακόμη εκδήλωση, με θέμα τις προοπτικές του κρασιού και του ελαιολάδου, στις Αρχάνες.
Δείτε φωτογραφίες από την εκδήλωση:
Δείτε επίσης
-
Δεν υπάρχουν καταχωρήσεις
Σχετικά άρθρα
- H ισχύς εν τη ενώσει για μια καλύτερη παραγωγή ελαιοκάρπου και ελαιολάδου
- Κρήτη: Αλλαγές στην ελαιοκαλλιέργεια φέρνει η απαγόρευση δραστικής ουσίας
- Αυτή είναι η ανώτερη τιμή για το λάδι στις ελάχιστες αγοραπωλησίες που γίνονται
- Τί γίνεται με τις αγροτικές επιδοτήσεις και το μέλλον τους
- «Χαμηλές πτήσεις» για το κρητικό λάδι, την περίοδο του…κορωνοϊού – Πως διαμορφώνεται η αγορά