Ο τρόπος εφαρμογής και αξιοποίησης του "Κλεισθένη" στην εκλογική διαδικασία κριτήριο για την επίτευξη των αναγκαίων πολιτικων-κοινωνικών συναινέσεων
Κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης σχετικά με τον νέο νόμο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, είχα την τιμή και την ευκαιρία να συνομιλήσω με κορυφαία κομματικά και κυβερνητικά στελέχη, καταθέτοντας την εμπειρία αλλά και τις απόψεις μου σχετικά με τις αλλαγές που θα έπρεπε να γίνουν.
Οι αλλαγές του νέου νόμου για την Αυτοδιοίκηση είναι σε θετική κατεύθυνση, δεδομένου ότι, εκτός των άλλων, βάζει τέλος στον δημαρχο-κεντρικό τρόπο διοίκησης των Δήμων, αναβαθμίζοντας τον ρόλο των Δημοτικών και Κοινοτικών Συμβουλίων.
Μια από τις βασικές αλλαγές του νέου νόμου είναι η καθιέρωση της απλής αναλογικής για την εκλογή των μελών των Δημοτικών και Κοινοτικών Συμβουλίων, που, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των αρμοδιοτήτων τους, καθιστά σχεδόν υποχρεωτική τη σύνθεση των απόψεων στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπου μέσα από τη διαδικασία κατάθεσης τεκμηριωμένων προτάσεων ή αντιπροτάσεων θα λαμβάνονται οι σωστές αποφάσεις.
Για να γίνει κατανοητή η σημασία των ανωτέρω διαδικασιών, καταθέτω την εμπειρία που είχα σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της παρούσας δημοτικής Αρχής Μαλεβιζίου, ως δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης της περιόδου 2011-2014,όπου “απαγορευόταν” η κατάθεση αντιπροτάσεων επί των εισηγήσεων του δημάρχου.
Ένα παράδειγμα - μεταξύ άλλων - ήταν να μην εισακουστεί η πρότασή μου για άμεση προσφυγή στο ΣτΕ, ώστε να ακυρωθεί η παράνομη αύξηση (τετραπλασιασμός) των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων στον Δήμο μας από 1/1/2011, η οποία αύξηση έχει ως αποτέλεσμα τη γνωστή ετήσια οικονομική αφαίμαξη των δημοτών μας μέσω ΕΝΦΙΑ, ΤΑΠ, νομιμοποίηση αυθαιρέτων και άλλων φόρων που επιβάλλονται με βάση την αξία των ακινήτων.
Σημαντική είναι και η αλλαγή του τρόπου εκλογής των νέων Κοινοτικών Συμβουλίων, αφού θα εκλέγονται σε ξεχωριστή κάλπη, με τοπικούς - ανεξάρτητους - συνδυασμούς, οι οποίοι, αναδεικνύοντας και προστατεύοντας τις τοπικές ιδιαιτερότητες, θα μπορούν να εξασφαλίζουν την κοινωνική συνοχή.
Επίσης, με την υποχρεωτική απόδοση προς τις Δημοτικές Κοινότητες ποσοστού από την ετήσια κρατική επιδότηση των Δήμων, θα τους δίδετε η δυνατότητα να λύνουν άμεσα τοπικά προβλήματα, χωρίς να εξαρτώνται από τις “διαθέσεις” της εκάστοτε δημοτικής Αρχής.
Θεωρώ ότι ανάλογα με τον τρόπο εφαρμογής και αξιοποίησης του “Κλεισθένη” θα φανεί το κατά πόσο είμαστε έτοιμοι για τις πολιτικές και κοινωνικές συναινέσεις που έχουμε ανάγκη σήμερα...
* Ο Γιώργος Μαρκογιαννάκης είναι πρώην δήμαρχος Γαζίου.
neakriti.gr
Δείτε επίσης
- Δήμος Τυμπακίου Ξανά!!!
- Brain gain: Πώς βλέπουν την Ελλάδα όσοι επέστρεψαν
- Κομβος ΔΕΛΤΑ. Να είμαστε καλά να τον θυμόμαστε ?? !!
- Πρωτοβουλία για την επανασύσταση του ιστορικού Δήμου Τυμπακίου
- Το Τυμπάκι γίνεται παγκόσμιος κόμβος στις τηλεπικοινωνίες
Σχετικά άρθρα
- Κρήτη: Τα ονόματα των νέων Δημάρχων-Σε εκκρεμότητα τρεις
- Δήμος Φαιστού: Εκ νέου διεκδικήτής του δημαρχιακού θώκου ο Γρηγόρης Νικολιδάκης
- Οι πρωταγωνιστές του β’ γύρου των εκλογών στην Κρήτη
- Τουρκία: Ήττα Ερντογάν στην Άγκυρα, θρίλερ στην Κωνσταντινούπολη
- Στον Υπουργό η πρόταση της ΠΕΔ Κρήτης για τον «Κλεισθένη»