Σε ακινητοποίηση οχημάτων θα προχωρούν στο εξής τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ εφόσον διαπιστώσουν επικίνδυνες ελλείψεις για την οδική ασφάλεια.
Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ την 1η Φεβρουαρίου, καθορίζεται διαδικασία ακινητοποίησης οχημάτων στα Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων σε περίπτωση διαπίστωσης επικίνδυνων ελλείψεων κατά τη διενέργεια του ελέγχου. Μέχρι σήμερα στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ ήταν εξαιρετικά σπάνιες οι ακινητοποιήσεις επικίνδυνων οχημάτων, παρά το ότι υπήρχε τέτοια πρόβλεψη από το 2013.
Όπως εξηγεί στο "Έθνος" ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου ΙΚΤΕΟ, Κώστας Βήκας, εδώ και πολλά χρόνια δεν έχει συμβεί να φτάσει αυτοκίνητο σε τόσο κακή κατάσταση ώστε να κριθεί επικίνδυνο, γεγονός που σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες τους είτε τα "μαζεύουν" προτού να πάνε για έλεγχο είτε αν είναι εντελώς σαράβαλα, δεν τα πηγαίνουν για ΚΤΕΟ, διακινδυνεύοντας τα ανάλογα πρόστιμα και ποινές μέσω των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων ή των ελέγχων στο δρόμο.
"Αυτό που αλλάζει πλέον η απόφαση είναι ότι εμπλέκεται και η Αστυνομία. Στο εξής, αν τύχει να έρθει κάποιο αυτοκίνητο επικίνδυνο, τα ΚΤΕΟ οφείλουν να ειδοποιούν την Τροχαία, εκτός από το υπουργείο Μεταφορών και την Περιφέρεια. Ωστόσο, εμείς δεν έχουμε δικαίωμα να απαγορεύουμε σε ιδιοκτήτη οχήματος να το μετακινήσει. Αυτό είναι ζήτημα των αστυνομικών Αρχών" διευκρινίζει ο κ. Βήκας.
Η διαδικασία
Εφόσον κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι ένα αυτοκίνητο είναι επικίνδυνο, του αφαιρούνται οι πινακίδες κυκλοφορίας και η άδεια κυκλοφορίας. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να το μετακινήσει μόνο μέχρι το συνεργείο επισκευής με μέσα ασφαλή για την οδική κυκλοφορία και μετά την επισκευή του σε ΚΤΕΟ για να γίνει ο επανέλεγχος για τη διαπίστωση αποκατάστασης των επικίνδυνων ελλείψεων.
Η αφαίρεση των προαναφερόμενων στοιχείων κυκλοφορίας θα γίνεται από αστυνομικό όργανο το οποίο θα ειδοποιείται από το ΙΚΤΕΟ για τον σκοπό αυτό. Το ΙΚΤΕΟ χορηγεί στον ενδιαφερόμενο σχετικό έγγραφο, ενώ τα στοιχεία κυκλοφορίας αποστέλλονται από την αστυνομική Αρχή στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας ή σε αυτή που υποδεικνύεται από τον ενδιαφερόμενο. Η επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας θα γίνεται κατόπιν ελέγχου κατά αρμοδιότητα από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας με την προσκόμιση ΔΤΕ χωρίς επικίνδυνες ελλείψεις από ΚΤΕΟ στο οποίο διενεργήθηκε ο επανέλεγχος.
Εφόσον στο εκδιδόμενο ΔΤΕ δεν θα σημειώνονται σοβαρές ελλείψεις, το ΚΤΕΟ θα χορηγεί και το κατάλληλο Ενδεικτικό Σήμα Τεχνικού Ελέγχου το οποίο επικολλάται στην πινακίδα κυκλοφορίας από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας.
Δείτε επίσης
- Τέλη κυκλοφορίας 2025: Χωρίς παράταση φέτος για την πληρωμή τους – Η τελική προθεσμία
- Ερωτήσεις και απαντήσεις για το νέο Πρόγραμμα «Σπίτι μου ΙΙ»- Ποιους αφορά
- Νέα έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Πόσο θα κοστίσει φέτος
- ΟΠΕΚΑ-Επίδομα παιδιού: Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων
- Καταβάλλονται έκτακτα και τακτικά επιδόματα από τον ΟΠΕΚΑ
Σχετικά άρθρα
- Αγρότες: Αλλαγές στη διαδικασία ένταξης/απένταξης από το ειδικό καθεστώς
- Ριζικές αλλαγές στους ελέγχους ΚΤΕΟ
- Οι 6 βασικές αλλαγές στα νοσοκομεία με το νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας
- Σχολείο:Τι αλλάζει φέτος στα μαθήματα και τις εξετάσεις του Γενικού Λυκείου
- Σχολεία: Οι νέες αλλαγές που έρχονται με το πρώτο κουδούνι