Πώς θα κινηθεί ο τουρισμός στην Ελλάδα το 2019
Η άνοιξη έκανε έστω και λίγο αργά την εμφάνισή της, τα περιφερειακά αεροδρόμια άρχισαν να έχουν σημαντικά πιο αυξημένη κίνηση και οι πρώτοι τουρίστες της καλοκαιρινής σεζόν είναι ήδη εδώ, με τα μαγιό και τις σαγιονάρες στις βαλίτσες τους. Το καλοκαίρι ξεκινάει, με τους πρώτους τολμηρούς να έχουν ήδη από το Πάσχα σπεύσει στις παραλίες.
Μια ακόμη τουριστική σεζόν έχει ξεκινήσει. Πώς περιμένουμε να κινηθεί φέτος ο τουρισμός και σε ποιες περιοχές;
Το 2018 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για την Ελλάδα. Σημειώθηκε ρεκόρ όλων των εποχών σε αφίξεις (33 εκατ. επισκέπτες, μαζί με τις κρουαζιέρες), αλλά και ιστορικό ρεκόρ εσόδων. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό, καθώς ο τουρισμός αποτελεί το 27% του ΑΕΠ (έμμεση και άμεση συμβολή). Σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδίων και Τουρισμού (World Travel & Tourism Council–WTTC, 2018), ο ελληνικός τουριστικός κλάδος αναπτύσσεται με τρεισήμισι φορές υψηλότερο ρυθμό σε σύγκριση με τον ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, και το 2019 θα δημιουργήσει πάνω από ένα εκατομμύριο θέσεις εργασίας στη χώρα μας.
Άλλωστε, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (2018), η απασχόληση στον τουρισμό αυξήθηκε αντί να μειωθεί κατά τα έτη 2008-2017, προσφέροντας ευκαιρίες απασχόλησης ειδικά σε ηλικιακές ομάδες που δυσκολεύονται να βρουν διέξοδο στην αγορά εργασίας (νέοι και άνω των 45). Μέχρι το 2021, η συμβολή του τουρισμού στο ΑΕΠ αναμένεται να φτάσει τα 43 δις. (ΙΝΣΕΤΕ/ PwC-Remaco/ ΕΚΠΑ, 2015).
Το 2019 έχει ήδη μπει… με το δεξί για τον τουρισμό, καθώς σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (Απρίλιος 2019), ήδη από τον Ιανουάριο οι διεθνείς αφίξεις, τουλάχιστον σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, είναι περισσότερες από το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Αυξημένες εμφανίζονται και οι αφίξεις εσωτερικού μέχρι και τον Μάρτιο. Συγκεκριμένα, οι ταξιδιώτες προς τα περιφερειακά αεροδρόμια αυξήθηκαν κατά 6,5% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2018, ενώ σε μερικές περιοχές, όπως το Ιόνιο και οι Κυκλάδες, η αύξηση κινείται σε διψήφιους αριθμούς, σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΤΕ.
Αυξημένες παρουσιάζονται και οι εισπράξεις από τις διεθνείς αφίξεις, κατά 41,1% ήδη από τους δύο πρώτους μήνες του 2019, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (441 έναντι 313 εκατ. ευρώ το 2018, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος).
Βλέποντας πέρα από τους αριθμούς, η εικόνα του τουρισμού κάθε άλλο παρά αρνητική είναι για το 2019. Η Ελλάδα ως προορισμός εξακολουθεί να βρίσκεται στο top 10 των περισσότερων ευρωπαϊκών αγορών, ενώ ο σύνδεσμος των δημοσιογράφων για τον τουρισμό στην περιοχή του Ειρηνικού Ωκεανού (PATWA) χαρακτήρισε την Ελλάδα ως τον «Καλύτερο Προορισμό για Διακοπές Αναψυχής». Η Πελοπόννησος περιλαμβάνεται στη λίστα με τους 19 κορυφαίους προορισμούς του Condé Nast Traveler για το 2019 , ενώ η Αθήνα ανήκει στους προτεινόμενους προορισμούς για το καλοκαίρι, σύμφωνα με το Business Insider.
Κάτι επίσης πολύ σημαντικό είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πολύ μεγάλη προσπάθεια για να αυξηθεί ο τουρισμός και τη χειμερινή περίοδο, ώστε η Ελλάδα να αποτελεί έναν προορισμό 365 ημερών. Το 2018 παρατηρήθηκε αύξηση 40% στον χειμερινό τουρισμό, ενώ νέες περιοχές εισήλθαν στον τουριστικό χάρτη, όπως η Ήπειρος με τα Ζαγοροχώρια, η Θεσσαλία με τα εντυπωσιακά Μετέωρα, η πολύπλευρη Πελοπόννησος και η Μαγνησία με το μαγευτικό Πήλιο, που μπορεί να ανταποκριθεί στις τουριστικές προσδοκίες κάθε εποχή του χρόνου.Μέχρι τώρα, οι περιφέρειες με τη μεγαλύτερη κίνηση ήταν αυτές της Αττικής, του Ν. Αιγαίου, της Κρήτης, της Κεντρικής Μακεδονίας και των Ιονίων Νήσων.
Οι αριθμοί δείχνουν τη μισή μόνο αλήθεια. Η άλλη μισή βρίσκεται στην εμπειρία. Σύμφωνα με τον δείκτη ανταγωνιστικότητας Travelsat (2019), το 41% των ταξιδιωτών επιλέγουν προορισμό με βάση την εμπειρία (ανταπόκριση στις προσδοκίες, διαμονή, τοπική κουζίνα, ιστορική κληρονομιά, παραλίες, φιλοξενία κ.ά.), κάνοντάς την τον νούμερο ένα λόγο. Ειδικά η φιλοξενία από τους κατοίκους της περιοχής αναδεικνύεται ως ο κορυφαίος παράγοντας που καθορίζει την εμπειρία του επισκέπτη. Ο δείκτης αυτός είναι για την Ελλάδα αρκετά υψηλότερος από το μέσο Ευρωπαϊκό όρο.
Ο βασικότερος ανταγωνιστής της Ελλάδας είναι η Ισπανία, όπως προκύπτει από ανάλυση του ΙΝΣΕΤΕ. Ωστόσο, οι περισσότεροι επισκέπτες που σκέφτονται την Ελλάδα ως προορισμό, κατά μεγάλο ποσοστό (36%) δεν κοιτάζουν άλλες χώρες. Η Ελλάδα αντιμετωπίζει στην ουσία εσωτερικό ανταγωνισμό, κάτι που δείχνει ότι όλοι οι προορισμοί της Ελλάδας έχουν τη δυνατότητα να κερδίσουν τον ταξιδιώτη. Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι πως οι επισκέπτες της χώρας μας ενημερώνονται μέσω Διαδικτύου κυρίως από τη σελίδα του προορισμού και του καταλύματος που θα επισκεφθούν (στοιχεία ΙΝΣΕΤΕ/ΙΡΚ International, 2018), αποδεικνύοντας πόσο πολύ βοηθά η ανάπτυξη online παρουσίας της τουριστικής επιχείρησης.
Για να αναπτυχθεί μια τουριστική επιχείρηση online, θα πρέπει συχνά να αναζητήσει εξειδικευμένους συνεργάτες και να επενδύσει στην online παρουσία της. Αλλά πριν από αυτό το βήμα, θα πρέπει να θέσει τη σωστή βάση για την εύρωστη λειτουργία της, ώστε και η επιχείρηση να είναι οικονομικά υγιής και οι υπάλληλοί της ευχαριστημένοι. Αυτό γίνεται με τη βοήθεια ευέλικτων οικονομικών εργαλείων.
H Eurobank την τελευταία δεκαετία αναλαμβάνει σημαντικές πρωτοβουλίες ενίσχυσης του τουριστικού κλάδου ενώ συμμετέχει ενεργά και στην υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό ως στρατηγικός εταίρος του ΣΕΤΕ και της Marketing Greece, ενώ συνεργάζεται και με άλλους θεσμικούς φορείς όπως ο Σύνδεσμος Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων Ελλάδος (Ξ.Ε.Ε.).
Στο πλαίσιο αυτό, Το πρόγραμμα “Business Banking Τουρισμός” αποτελεί ένα παράδειγμα ολοκληρωμένης πρότασης, προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε επιχείρησης.
Προσφέρει αποκλειστικά προνόμια σε όλες τις αμιγώς τουριστικές επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα και όλες τις επιχειρήσεις στα νησιά και τη Χαλκιδική, παρέχοντας τραπεζικές και μη τραπεζικές υπηρεσίες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.Το πρόγραμμα υλοποιείται για 9η συνεχή χρονιά και από το 2018 απευθύνεται σεεπιχειρήσεις όλης της χώρας, κάθε κλάδου τουριστικής δραστηριότητας (Ξενοδοχεία, Πρακτορεία,RAC, Εστιατόρια, Σκάφη Αναψυχής κ.λπ.). Αξίζει να σημειωθεί ότι τα προνόμια που προσφέρει δεν είναι μόνο τραπεζικά .
Στην κατηγορία των τραπεζικών προνομίων, προσφέρει εργαλεία που διευκολύνουν τις εισπράξεις, ενισχύουν τη ρευστότητα, διευκολύνουν τη χρηματοδότηση και βοηθούν τους επιχειρηματίες να φροντίζουν καλύτερα τους εργαζομένους τους. Πιο συγκεκριμένα, περιλαμβάνουν: Επαγγελματικό Λογαριασμό με ανταγωνιστικό επιτόκιο, χρηματοδότηση και Εγγυητικές Επιστολές προσαρμοσμένα στις ανάγκες της επιχείρησης, POS με προνομιακή τιμολόγηση, πληρωμή μισθοδοσίας με ειδικά προνόμια, ασφάλειες (επιχειρηματικές και ιδιωτικές) με ειδικές εκπτώσεις κ.ά.
Ακόμη, σε συνεργασία με επιλεγμένες εταιρίες, τα μέλη του Προγράμματος απολαμβάνουν ειδικές εκπτώσεις για υπηρεσίες που προστατεύουν και αυξάνουν τα έσοδα της επιχείρησης, ενισχύουν την onlineπαρουσία του και συμβάλλουν στην εκπαίδευση του προσωπικού: Ψηφιακή Επικοινωνία σε όλα τα μέσα προβολής, υπηρεσίες Revenue Management, προγράμματα Επαγγελματικής Κατάρτισης για επαγγελματίες του Τουρισμού, υπηρεσίες Ενεργειακής Διαχείρισης & Πιστοποίησης Κτιρίων και Υπηρεσίες Κατάταξης Ξενοδοχείων.
Τέλος, το Business Banking Τουρισμός επιβραβεύει την εμπιστοσύνη των μελών του με επιπλέον εκπτώσεις ανάλογα με τη χρήση προϊόντων και υπηρεσιών της Τράπεζας Eurobank.
Δείτε επίσης
- Μεσαρα: Έδώσε τέλος στη ζωή του μέσα στην αποθήκη του...
- Δήμος Φαιστού: Κάλεσμα στους πολίτες για ρύθμιση οφειλών
- Π.Σ Τυμπακίου: Επιστρέφει η Πλατεία των Ευχών !
- TOEB A’ ZΩΝΗ: Δημοσιεύθηκε ο ετήσιος απολογισμός
- Εορτασμός Εθνικής Επετείου 28ης Οκτωβρίου 1940 στον Δήμο Γόρτυνας
Σχετικά άρθρα
- Πάνω από δύο δισ. ευρώ η ζημιά στα τουριστικά έσοδα τους μήνες τους lockdown
- Η λίστα με τις 29 χώρες που ανοίγουν για τον τουρισμό
- DW: Η Ελλάδα στους κύριους προορισμούς των Γερμανών
- Έπαινοι στην Ελλάδα από τους Financial Times: Σπάνια επιτυχία στην εποχή του κορωνοϊού
- Τι προβλέπει το σχέδιο πρωτοκόλλου λειτουργίας για τα ξενοδοχεία