Αντισυνταγματικές οι περικοπές σε δώρα κι επιδόματα των δημόσιων υπαλλήλων σύμφωνα με το ΣτΕ
Στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας παραπέμπει προς οριστική κρίση το ΣΤ τμήμα του Ανώτατου Δικαστηρίου τις περικοπές σε δώρα Χριστουγέννων- Πάσχα και αδείας εν ενεργεία δημοσίων υπαλλήλων.
Η 7μελής σύνθεση του τμήματος έκρινε αντισυνταγματικές τις περικοπές ωστόσο λόγω μείζονος σημασίας παραπέμπει την υπόθεση στην Ολομέλεια προς οριστική κρίση.
Το σκεπτικό
Σύμφωνα με το σκεπτικό των ανώτατων δικαστών οι περικοπές που έγιναν με το νόμο 4093/12 και άρχισαν να ισχύουν από 1.1.2013, αντίκεινται στα άρθρα 25 και 4 του Συντάγματος και τις απορρέουσες από αυτά αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.
Όπως σημειώνουν, «ο νομοθέτης όφειλε αποφαινόμενος τεκμηριωμένα για την αναγκαιότητα του μέτρου, να εξετάσει την ύπαρξη τυχόν εναλλακτικών επιλογών και να συγκρίνει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της καθεμίας για τον επιδιωκόμενο δημόσιο σκοπό της δημοσιονομικής προσαρμογής καθώς και εάν οι επιπτώσεις της συγκεκριμένης περικοπής αποδοχών στο βιοτικό επίπεδο των θιγόμενων, αθροιζόμενες με τις επιπτώσεις από τα ήδη ληφθέντα μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης, και συνδυαζόμενες με τις κοινωνικό-οικονομικές συνθήκες, οδηγούν σε ανεπίτρεπτη μείωση του επιπέδου ζωής των υπαλλήλων, κάτω του επιπέδου της αξιοπρεπούς διαβίωσης.»
Κατα τους δικαστές, ο νομοθέτης εκτιμώντας τις κρατούσες κοινωνικές συνθήκες μπορεί να προβαίνει σε μείωση του βασικού μισθού ή των επιδομάτων στο πλαίσιο του δημοσίου συμφέροντος, ωστόσο : «με την επίμαχη διάταξη επιχειρείται νέα, για πολλοστή φορά περικοπή την αποδοχών, της ίδιας ακριβώς ομάδας θιγόμενων, ειδικότερα δε, θεσπίζεται πλέον με αυτήν, όχι περαιτέρω μείωση, αλλά κατάργηση των ετήσιων αποδοχών». Και προσθέτουν ότι, επιδόματα, εορτών και αδείας, συνδέονται από τη φύση τους με τις αυξημένες ανάγκες που ανακύπτουν κατά τις εορταστικές περιόδους και κατά την περίοδο των θερινών διακοπών, οι οποίες ανάγκες συντρέχουν για όλους τους υπαλλήλους ανεξάρτητα από το μισθό του καθενός... Ο νομοθέτης δεν δικαιολογείτο πλέον να προχωρήσει στην υιοθέτηση του επίμαχου καταργητικού μέτρου, χωρίς προηγουμένως να έχει εκτιμήσει την προσφορόρητα του μέτρου ενόψει και της διαπίστωσης, ότι τα αντίστοιχα μέτρα που είχε λάβει έως τότε δεν είχαν αποδώσει τα αναμενόμενα».
Δείτε επίσης
- Τέλη κυκλοφορίας 2025: Χωρίς παράταση φέτος για την πληρωμή τους – Η τελική προθεσμία
- Ερωτήσεις και απαντήσεις για το νέο Πρόγραμμα «Σπίτι μου ΙΙ»- Ποιους αφορά
- Νέα έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Πόσο θα κοστίσει φέτος
- ΟΠΕΚΑ-Επίδομα παιδιού: Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων
- Καταβάλλονται έκτακτα και τακτικά επιδόματα από τον ΟΠΕΚΑ
Σχετικά άρθρα
- Δημόσιο: Ποιοι θα δουν αύξηση μισθού έως 100 ευρώ από την άνοιξη
- Δημόσιο: Νέα ανώτατα όρια στις αποδοχές των υπαλλήλων – Από 1η Ιανουαρίου το νέο μισθολόγιο
- Δημόσιο: Έρχεται ο θεσμός του μέντορα – Πώς θα λειτουργήσει και ποιους θα αφορά
- Αλλαγές σε ωράριο και άδειες – Τι εξετάζεται για τους δημοσίους υπαλλήλους
- Δημόσιο: Έρχεται η καθολική εφαρμογή της στοχοθεσίας – Τι θα ισχύει για το μπόνους παραγωγικότητας