Τρέξε και βρες...ισοδύναμα για το δρόμο της Μεσαράς! (Βίντεο)
Οριστικά εκτός χρηματοδοτήσεων η ολοκλήρωση του δρόμου που ήθελε...ένα τσακ να δοθεί στην κυκλοφορία- Που θα βρεθούν τώρα τα χρήματα;
Καιρό τώρα τα νέα δεν ήταν καλά για το δρόμο της Μεσαράς. Από τη δικαστική εμπλοκή που προέκυψε με τη διαμάχη των δυο εργολάβων και την αβελτηρία που επέδειξε το υπουργείο υποδομών διεφάνη ότι το μέλλον του δρόμου- η ολοκλήρωσή του δηλαδή- ήταν αβέβαιο. Αν όχι ζοφερό. Το υπουργείο άλλωστε είχε προειδοποιήσει ότι δύσκολα θα μπει στο νέο ΕΣΠΑ…
Μόλις το Σάββατο γράφαμε ότι το υπουργείο Οικονομίας έδωσε ένα κατάλογο έργων που επανεκκινεί μέσω νέου ΕΣΠΑ (2014-2020) και δεν ήταν μέσα ο δρόμος της Μεσαράς, ενώ περιλαμβάνεται στον κατάλογο ο δρόμος Πάνορμος- Εξάντη που είχε περιπου τα ίδια προβλήματα. Και πριν αλέκτων λαλήσαι τρις έρχεται με νέο έγγραφό του το υπουργείο Οικονομίας και λέει ότι το έργο θα…χρηματοδοτηθεί από εθνικούς πόρους! Δηλαδή σε απλά ελληνικά…ξεχάστε το! Διότι υπολογίζεται από το υπουργείο ότι χρειάζονται 30 εκατομμύρια- είχε προκηρυχθεί για 47- τα οποία πώς και από που θα δοθούν; Όταν ψάχνουμε 20 και 30 εκατομμύρια με το…φακό για ισοδύναμα στην παιδεία κλπ;
“Δυστυχώς είναι μια πολύ άσχημη εξέλιξη. Είχαμε προειδοποιήσει από το Καλοκαίρι. Φαινόταν ότι εκεί πήγαινε η υπόθεση” λέει ο βουλευτής κ.Αυγενάκης προς τον οποίο απάντησε το υπουργείο Οικονομίας. Συγκεκριμένα αναφέρει το υπουργείο:
“Ως εκ τούτου το εν λόγω έργο δεν μπορεί να συγχρηματοδοτηθεί από το νέο πρόγραμμα 2014-2020 και αναμένεται να ολοκληρωθεί σύμφωνα με τις προαναφερόμενες κατευθυντηριες οδηγίες από εθνικούς πόρους μετά τη λήξη της επιλεξιμότητας, δηλαδή στις 31/12 /2015”.
Ο κ.Αυγενάκης επιρρίπτει ευθύνες στην ηγεσία του υπουργείου λέγοντας ότι “τώρα δεν μπορούν να πουν ότι δεν ήξεραν”! Και υπενθυμίζει ότι ο ίδιος τόσο στη Βουλή που είχε αντιπαράθεση με τον κ.Σπίρτζη όσο και με ερωτήσεις αναφορές τους είχε ζητήσει ενημέρωση, εξηγήσεις για τον χειρισμό της υπόθεσης.
Κι εδώ που τα λέμε ο χειρισμός είναι ερασιστεχνικός. Χάθηκε η ευκαιρία να μπει το έργο γέφυρα, έπρεπε να είχε ξεκινήσει αφού δημορπατήθηκε κανονικά!
Και το ότι ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης πρότεινε, όπως είχαμε γράψει, στον υπουργό την επαναδημοπράτηση του έργου ως τη μόνη λύση για να προχωρήσει, έστω και με νέα καθυστέρηση ήταν ενδεικτικό του αδιεξόδου που έφτασε από τα προβλήματα που προκάλεσαν οι δυο εργολάβοι Κλ.Ρούτσης και Πετρής που αλληλοκατηγορήθηκαν σχετικά με τα πτυχία και τις φορολογικές ενημερότητες που είχαν χρησιμοποιήσει για να πάρουν ο πρώτος το έργο της Μεσαράς, ο δεύτερος το Πάνορμο-Εξάντη. Η υπόθεση έφτασε στην ανάκριση, την ψάχνουν πλέον οι οικονομικοί εισαγγελείς και η κατακύρωση του έργου κόλλησε.
Η διαπίστωση ότι οι εκατέρωθεν καταγγελίες είναι αληθείς οδήγησαν το υπουργείο στο να δώσει εντολή να μην υπογραφούν οι συμβάσεις και να προχωρήσει το έργο αν και ήδη το έργο του Ρεθύμνου έχει...19 μήνες που έγινε ο διαγωνισμός και ο δρόμος της Μεσαράς...11 μήνες, σχεδόν χρόνος πάει! Το υπουργείο έψαχνε λύση για να μην χαθούν τα χρήματα του έργου, που ήταν προενταγμένα στο ΕΣΠΑ. Είχε μεν σταλεί ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο , αλλά οι απαντήσεις ακόμη δεν δόθηκαν!
Ακόμη και η αρχική ιδέα να δώσει το υπουργείο το έργο της Μεσαράς στο δεύτερο μειοδότη, αλλά φαίνεται ότι κι αυτή η πρωτοβουλία «κόλλησε» για δύο κυρίως λόγους:
-Ο ένας έχει να κάνει με μηνύματα που έφτασαν από την πλευρά της δικαιοσύνης η οποία ψάχνει την υπόθεση και η οποία φαίνεται ότι «βρωμάει από όπου κι αν την αγγίξεις». Αυτό σημαίνει ότι μια σύμβαση τώρα φοβίζει τους πάντες...
-Ο δεύτερος σχετίζεται με ενδεχόμενες ή σχεδόν σίγουρες προσφυγές κι ενστάσεις από εκείνους που θα χάσουν το έργο που σημαίνει...τρία χρόνια καθυστέρηση, στην καλύτερη περίπτωση!
Αυτός ήταν ο βασικός λόγος που η υπηρεσία του ΟΑΚ πρότεινε να υπάρχει επαναδημοπράτηση, αλλά και πάλι το…τρένο του ΕΣΠΑ χάθηκε.
Το μεγάλο θέμα τώρα είναι εάν υπάρχουν χρήματα από εθνικούς δρόμους για να…τελειώσει ένας…τελειωμένος ουσιαστικά δρόμος. Αυτή η εργολαβία που απομένει ήταν...σκούπα για να ολοκληρωθεί ο άξονας, να δοθεί στην κυκλοφορία όλος ο δρόμος.
Συγκεκριμένα απομένουν η κατασκευή της γέφυρας Πανασσού συνολικού μήκους 220 μέτρων, Ο κόμβος Πανασσού- Γέργερης, η ολοκλήρωση του στομίου της σήραγγας Αγίας Βαρβάρας και φυσικά η αποκατάσταση των πρανών μετά τις κατολισθήσεις. Ελάχιστα σε σχέση με το σύνολο του έργου που μέχρι τώρα έχει κατασκευαστεί.
Μέχρι τώρα έλεγαν ότι “ο κρητικός υπουργός Σταθάκης θα αφήσει αυτό το έργο εκτός” αλλά χρήματα δεν υπάρχουν! Παλιότερα 30 ή 40 εκατομμύρια θα φάνταζαν…ανέκδοτο για ένα τέτοιο δρόμο. Αλλά σήμερα που έχουμε ζήσει τέτοιες ιστορίες με τα “ισοδύναμα’ μοιάζουν τεράστιο ποσο για να βρεθούν…
cretalive.gr
Δείτε επίσης
-
Δεν υπάρχουν καταχωρήσεις