Το Μεταφορικό Ισοδύναμο στη... Βουλή
Ερώτηση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Βαρδακη
Η ένταξη της Κρήτης στο πρόγραμμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου από την προηγούμενη Κυβέρνηση (ν. 4606/19, άρθρο 14), απέδειξε ότι το Αντιστάθμισμα Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ) που θα λαμβάνουν οι επιλέξιμες επιχειρήσεις δεν είναι απλώς ένα “επίδομα”, αλλά ουσιαστική ενίσχυση για την ανταγωνιστικότητα της δυναμικής οικονομίας της Κρήτης, με πολλαπλά έμμεσα και άμεσα οφέλη για την εθνική και περιφερειακή οικονομία, λόγω της συμβολής της Κρήτης.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχει τροποποιηθεί η Κ.Υ.Α. 568/2019 βάσει της οποίας θα επιτραπεί στις επιχειρήσεις της Κρήτης να υποβάλλουν αιτήματα χρηματοδότησης και το θέμα επαναφέρει στην βουλή με ερώτησή του ο βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Βαρδάκης.
Είναι γνωστό πως έχουν δεσμευτεί 570 εκ. ευρώ για το έργο συνολικά και 156 εκ. ευρώ για το 2019, συνεπώς όπως φαίνεται υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια για την πλήρη εφαρμογή του προγράμματος για την Κρήτη και σε φυσικά πρόσωπα.
Όπως δήλωσε σε πρόσφατη τοποθέτησή του στη Βουλή ο κ. Υπουργός, θα ανατεθεί εκ νέου στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και στο Ινστιτούτο Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου η εκπόνηση νέας μελέτης εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδύναμου, γεγονός το οποίο θα επιμηκύνει την καθυστέρηση της μη πλήρους εφαρμογής του για την Κρήτη και μάλιστα αυτό θα συμβεί αφού ολοκληρωθεί η μελέτη, δηλαδή από αρχές του 2020. Παράλληλα όπως ανέφερε ο κ. Υπουργός, εξετάζονται επιπλέον κίνητρα ή επιπλέον ενισχύσεις με σκοπό την βελτίωση της νησιωτικής ανταγωνιστικότητας.
Με βάση αυτά τα δεδομένα, ο κ. Βαρδάκης απευθύνει τα εξής ερωτήματα προς τον κ. Υπουργό:
1. Για ποιο λόγο δεν έχει προβεί ακόμα στην τροποποίηση της Κ.Υ.Α. 568/2019 ώστε να μπορούν οι επιχειρήσεις της Κρήτης να υποβάλουν αιτήματα χρηματοδότησης;
2. Τι θα γίνει με τις επιχειρήσεις που έχουν δικαίωμα πληρωμής βάση του ΑΝΗΚΟ για το 2019, αλλά λόγω της επιπλέον καθυστέρησης που θα επιφέρει η νέα μελέτη που ζήτησε από τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, αυτή θα εκπονηθεί μέχρι τις αρχές του 2020;
3. Γιατί δεν καθίσταται πλήρη η εφαρμογή του προγράμματος για την Κρήτη και σε φυσικά πρόσωπα, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι;
4. Ποια είναι τα επιπλέον κίνητρα ή οι επιπλέον ενισχύσεις που εξαγγείλατε από το βήμα της Βουλής, με σκοπό την βελτίωση της νησιωτικής ανταγωνιστικότητας και πότε αναμένεται η εφαρμογή τους;
Την ερώτηση συνυπογράφει και ο αρμόδιος Τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Σαντορινιός.