Τι συμβαίνει με την επίσπευση της «μεγάλης» διασύνδεσης της Κρήτης
Την επίσπευση της «μεγάλης» διασύνδεσης της Κρήτης με το ηπειρωτικό δίκτυο ηλεκτροδότησης μέσω Αττικής, προκειμένου να ολοκληρωθεί ένα ή δύο χρόνια νωρίτερα από το 2023 που είναι ο τωρινός προγραμματισμός, εξετάζει ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), επισημαίνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Μάνος Μανουσάκης σε συνέντευξή του προς το ΑΠΕ - ΜΠΕ.
Σημειώνεται ότι το επιπλέον κόστος για την ηλεκτροδότηση της Κρήτης από τοπικές πετρελαϊκές μονάδες, το οποίο καλύπτεται από το λογαριασμό των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για το 2017, διαμορφώθηκε σε 316,9 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 52% του συνολικού κονδυλίου για τις ΥΚΩ ηλεκτροδότησης των νησιών που ήταν 604,9 εκατ. Αυτό σημαίνει ότι η ολοκλήρωση των διασυνδέσεων θα σημάνει αντίστοιχο όφελος για τους καταναλωτές.
Ο κ. Μανουσάκης επισημαίνει ακόμη ότι η διασύνδεση της Μυκόνου θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του μήνα, ενώ το έργο της διασύνδεσης των Κυκλάδων προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί το 2024 με νησιά των νοτίων και δυτικών Κυκλάδων όπως η Σέριφος, η Μήλος και η Σαντορίνη. Παρουσιάζει τα πλάνα για την ανάπτυξη / ενίσχυση των διεθνών διασυνδέσεων της χώρας, ενώ προχωρά και σε μια πρώτη αποτίμηση της συνεργασίας με τον στρατηγικό επενδυτή της εταιρίας, που είναι η Κινεζική State Grid, χαρακτηρίζοντάς την εξαιρετική.
«Ο διαγωνισμός για την λεγόμενη "μικρή" διασύνδεση της Κρήτης μέσω Πελοποννήσου προκηρύχθηκε στις 11 Απριλίου. Δημοσιεύθηκαν οι διακηρύξεις ενός έργου προϋπολογισμού 324 εκατ. ευρώ περίπου. Το project αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2020 και συνιστά ένα σημαντικό βήμα όχι μόνο για την διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας της Κρήτης, αλλά και για την ελάφρυνση των καταναλωτών όλης της χώρας από τις χρεώσεις ΥΚΩ, που επιβαρύνονται κατά 300 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο - κατά μέσο όρο - λόγω της μη διασύνδεσης του νησιού.
Για τη "μεγάλη διασύνδεση" Κρήτης-Αττικής, ο ΑΔΜΗΕ διερευνά όλες τις αναγκαίες συνεργασίες και συνέργειες ώστε να υλοποιηθεί αυτό το πολύ μεγάλο έργο στο συντομότερο δυνατό χρόνο. Με βάση το ενδιαφέρον που υπάρχει, είναι ορατό το ενδεχόμενο, το έργο αυτό που με τα σημερινά δεδομένα σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023, να επιταχυνθεί κατά ένα ή δύο χρόνια», σημείωσε.
Και συνέχισε λέγοντας ότι τα οφέλη αυτά γίνονται άμεσα αισθητά, καθώς από την πρώτη ημέρα λειτουργίας μιας νέας διασύνδεσης εξαλείφεται ουσιαστικά το κόστος της κατανάλωσης καυσίμου για τη λειτουργία των Αυτόνομων Σταθμών Παραγωγής που τίθενται σε εφεδρεία, το οποίο αποτελεί βασική συνιστώσα του κόστους ηλεκτροδότησης των μη διασυνδεδεμένων νησιών. «Για παράδειγμα, ήδη από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της Πρώτης Φάσης της Διασύνδεσης των Κυκλάδων προκύπτει όφελος της τάξης των 80 εκατ. ευρώ που θα περάσει άμεσα στους καταναλωτές», καταλήγει ο κ. Μανουσάκης.
Δείτε επίσης
- Π.Σ Τυμπακίου: ;Oλα έτοιμα γοια το 2ο “South Santa Run”!
- Στα δικαστήρια διευθύντρια σχολείου από τη Μεσαρά που την “ξήλωσαν” για την αξιολόγηση
- Συντονίζονται οι δήμαρχοι για τον Νότιο Οδικό Άξονα που θα συνδέει νέο αεροδρόμιο – Αγία Γαλήνη
- «Στα γιορτινά» ο Ζαρός με τη διπλή φωταγώγηση των Χριστουγεννιάτικων δέντρων
- Επιτέλους νίκη για τον ΑΟΤ-Tα αποτελέσματα (hl)
Σχετικά άρθρα
- Διασύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο- Εξελιξεις με το νέο έτος
- «Έπεσαν» οι υπογραφές για το μικρό καλώδιο Κρήτης - Πελοποννήσου
- Ακόμα ένα βήμα πιο κοντά στην ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης - Αττικής
- Πέφτουν οι υπογραφές για τη «μικρή» διασύνδεση της Κρήτης
- Υπογράφεται η σύμβαση για το καλώδιο Κρήτης - Πελοποννήσου