Τα SOS των πανελλαδικών – Συμβουλές επιτυχίας για τις εξετάσεις

  29 May, 2024 ΑΡΘΡΑ
Τα SOS των πανελλαδικών – Συμβουλές επιτυχίας για τις εξετάσεις

Αρχίζουν αύριο, Πέμπτη 30 Μαΐου για τα ΕΠΑΛ και μεθαύριο, Παρασκευή 31 Μαΐου για τα ΓΕΛ, οι πανελλαδικές εξετάσεις 2024, με τους υποψήφιους να διεκδικούν μία από τις 68.851 θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος.

Εν όψει της έναρξης των εξετάσεων, οι υποψήφιοι είναι σημαντικό να γνωρίζουν βασικά σημεία της διαδικασίας, ώστε όλα να κυλήσουν ομαλά.

Έναρξη και προσέλευση

Υπενθυμίζεται, λοιπόν, ότι η έναρξη των εξετάσεων έχει οριστεί να πραγματοποιηθεί στις 8:30, ωστόσο οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν προσέλθει στις αίθουσες εξέτασης το αργότερο μέχρι τις 8:00. Η διάρκεια της εξέτασης είναι 3 ώρες.

Τα απαραίτητα

Μαζί τους, οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν τα εξής:

– Δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο.

– Δελτίο εξεταζομένου Πανελλαδικών Εξετάσεων.

– Στυλό μπλε ή μαύρου χρώματος. Αξίζει να σημειωθεί, ότι δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί μολύβι στις απαντήσεις, παρά μόνον εάν ορίζεται σχετικά από τις οδηγίες των θεμάτων. Οι υποψήφιοι επιτρέπεται να έχουν μαζί τους γόμα και ξύστρα.

– Γεωμετρικά όργανα, για τα μαθήματα που χρειάζονται.

– Ένα μπουκαλάκι με νερό ή χυμό.

– Ρολόι χειρός, αλλά όχι έξυπνο ρολόι (smartwatch).

Τι απαγορεύεται

Οι υποψήφιοι απαγορεύεται να έχουν μαζί τους τα εξής:

– Βιβλία, τετράδια και σημειώσεις.

– Διορθωτικό (blanco) οποιασδήποτε μορφής (υγρό ή ταινία).

Κινητό τηλέφωνο και άλλα μέσα μετάδοσης ή λήψης πληροφοριών και επικοινωνίας, υπολογιστικές μηχανές.

Τι ισχύει για τα κινητά

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα κινητά τηλέφωνα, απαγορεύεται η κατοχή κινητού, έστω και απενεργοποιημένου, μέσα στην αίθουσα εξέτασης και συνιστά επαρκή λόγο για μηδενισμό του γραπτού. Σε περίπτωση κατά την οποία εξεταζόμενος, κατά την προσέλευσή του στο Εξεταστικό Κέντρο φέρει μαζί του κινητό τηλέφωνο, είναι υποχρεωμένος να το παραδίδει στον πρόεδρο της Λυκειακής Επιτροπής, ο οποίος θα το φυλάσσει σε ειδικό χώρο. Μετά τη λήξη της εξέτασης, ο υποψήφιος θα παραλαμβάνει το κινητό του και θα αποχωρεί.

Ιδιαίτερη προσοχή στη διαχείριση του τετραδίου

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν υπ’ όψιν τους να χρησιμοποιήσουν τις σελίδες του τετραδίου που θα τους δοθεί με φειδώ, καθώς δεύτερο τετράδιο δεν θα δοθεί σε κανέναν υποψήφιο, αφού οι σελίδες του τετραδίου έχουν θεωρηθεί επαρκείς για τις απαντήσεις.

Οι υποψήφιοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα τελευταία φύλλα του τετραδίου τους ως πρόχειρο, αφού αναγραφεί σαφώς η ένδειξη ΠΡΟΧΕΙΡΟ σε όσες σελίδες χρησιμοποιηθούν ως πρόχειρο. Οι σελίδες αυτές σε καμία περίπτωση δεν βαθμολογούνται.

Επιπλέον, κατά την αναγραφή των ονομαστικών τους στοιχείων στην αρχή της εξέτασης όσο και κατά την αναγραφή των απαντήσεων, οι υποψήφιοι δεν πρέπει να διπλώνουν τα εξώφυλλα του τετραδίου τους ή να τσαλακώνουν το τετράδιο.

Πότε αναμένονται τα αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα των γραπτών εξετάσεων για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού αναμένεται να ανακοινωθούν στα τέλη Ιουνίου. Όσον αφορά στις βάσεις εισαγωγής, αναμένεται να δοθούν στη δημοσιότητα στα τέλη Ιουλίου.

Συμβουλές επιτυχίας και διαχείριση άγχος

Οι υποψήφιοι, όσο καλά και να έχουν προετοιμαστεί είναι βέβαιο ότι θα αγχωθούν με τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων.

Ιστορίες για πολύωρο διάβασμα και εικόνες γονιών που δηλώνουν «φέτος δίνουμε πανελλήνιες… » είναι γνωστές σε όλους μας. Ο έφηβος δίνει πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά συχνά μαζί με αυτόν,   δίνει εξετάσεις και όλη η οικογένεια, όπως αναφέρει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η Αρετή Βεργούλη, ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια, δίνοντας χρήσιμες συμβουλές για τη διαχείριση του άγχους.

Το άγχος που ως συναίσθημα επικρατεί αυτήν την περίοδο οφείλεται τόσο σε συλλογικούς λόγους (κοινωνική πίεση, συλλογικό κοινωνικό απωθημένο για μόρφωση) όσο και σε ατομικούς (βαθμός προετοιμασίας, ιδιοσυγκρασία και προσωπικότητα υποψηφίου κ.λπ.).

Η όλη διαδικασία προετοιμασίας των εξετάσεων απαιτεί σωστή αντιμετώπιση του άγχους με αναγκαίες κάποιες συμπεριφορικές παρεμβάσεις, τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς.

Ειδικότερα:

Είναι χρήσιμο οι υποψήφιοι να υιοθετήσουν μία καθημερινή ρουτίνα ύπνου, ελαφριά γεύματα και διαλείμματα. Τα διαλείμματα βοηθούν πολύ στη μείωση του άγχους, αρκεί να είναι ένα πραγματικό «στοπ» από το διάβασμα, όπου ο υποψήφιος θα κάνει αυτό που τον ευχαριστεί, π.χ. μπορεί να είναι τακτική σωματική άσκηση ή βόλτα με έναν συνομήλικο.

Χρήσιμες συμβουλές

Όταν μελετούν οι υποψήφιοι καλό είναι να μην έχουν κοντά τους κινητό, γιατί μπορεί να τους αποσπά την προσοχή.

Να φροντίζουν να διαβάζουν και όχι να κάνουν εξαντλητική μελέτη.

Να κάνουν γρήγορες και ουσιαστικές επαναλήψεις.

Θα είναι βοηθητικό να συντάξουν ένα πρόγραμμα όσων έχουν διαβάσει, να φτιάξουν έναν «κορμό», όπως τα «περιεχόμενα» ενός βιβλίου, ώστε να μπορέσουν να ανακαλέσουν την ύλη κατά την εξέταση.

Να δώσουν έμφαση σε σημεία της ύλης που τους δυσκολεύουν ώστε να μη χάνουν χρόνο σε αυτά που ήδη γνωρίζουν καλά.

Χρειάζεται να κάνουν αισιόδοξες σκέψεις.

Να αποφεύγουν ανθρώπους και συζητήσεις που προκαλούν άγχος.

Κατά τη διάρκεια των εξετάσεων να μη συζητούν πριν μπουν στην αίθουσα τι διάβασαν και τι όχι και να διαβάσουν την εκφώνηση της άσκησης μία και δύο φορές.

Να ξεκινήσουν από τις ερωτήσεις που γνωρίζουν καλύτερα και να αφήσουν τα θέματα που τους δυσκολεύουν για αργότερα, αφιερώνοντας χρόνο σε αυτά εφόσον έχουν γράψει όσα σίγουρα γνωρίζουν. Αυτό θα δημιουργήσει ένα θετικό συναίσθημα, ώστε έπειτα να «παλέψουν» για αυτά τα θέματα που τους δυσκολεύουν.

Να χρησιμοποιήσουν το πρόχειρο για να οργανώσουν τις σκέψεις τους.

Να μη βιαστούν να αποχωρήσουν από την αίθουσα εάν δεν γνωρίζουν κάποιο θέμα, αλλά να προσπαθήσουν να ανακαλέσουν με ηρεμία την ύλη και τα σχετικά θέματα. Να μην «πετάξουν πετσέτα πριν σφυρίξει η λήξη του αγώνα».

«Σε περίπτωση ακραίου άγχους κατά τη διάρκεια της εξέτασης μπορούν να κάνουν μία διαδικασία που την εφαρμόζουμε στην τραυματοθεραπεία. Συγκεκριμένα, να πάρουν βαθιές ανάσες και να μεταφέρουν τη σκέψη τους για λίγα λεπτά σε κάτι που τους χαλαρώνει και όπου αισθάνονται ασφάλεια (ασφαλής τόπος). Την άσκηση αυτή μπορούν να την έχουν κάνει πρόβα τις προηγούμενες ημέρες», συμβουλεύει η κ. Βεργούλη.

Έχει σημασία οι γονείς να εξασφαλίσουν ένα ήρεμο περιβάλλον

Πρέπει να ελέγξουν τις αντιδράσεις τους, να μη συζητούν συνέχεια για το ίδιο θέμα και να πάρουν μία απόσταση από τα παιδιά (π.χ. να πάνε μία βόλτα), ώστε αυτά να μην αισθάνονται ότι είναι από πάνω τους, ότι τα πιέζουν.

Ένα μαγειρεμένο φαγητό, μία λιχουδιά που τους αρέσει και η διατήρηση συζητήσεων ανώδυνων που δεν δημιουργούν ένταση αρκούν. Δεν χρειάζονται υπερβολές, ούτε οι γονείς να παίρνουν άδειες εάν αυτό δεν το θέλει ο έφηβος ούτε να τον συνοδεύουν στο σχολείο και να κρέμονται στα κάγκελα για να μάθουν πώς έγραψε. Να έχουν υποστηρικτικό ρόλο για την ψυχική και σωματική υγεία του εφήβου.

Οι γονείς να αποφεύγουν τις συγκρίσεις με άλλους φίλους ή συμμαθητές του παιδιού.

«Οι πανελλήνιες είναι χρήσιμο να μείνουν στη μνήμη όχι τόσο για τη δυσκολία ή την ευκολία των θεμάτων, όσο για το πώς οι έφηβοι έμαθαν να αντιμετωπίζουν μία δύσκολη προσπάθεια με δυσφορικά αρνητικά συναισθήματα (άγχος, κρίση πανικού, πίεση), να λειτουργούν υπό πίεση και να αρχίζουν να δοκιμάζονται»

 

Δείτε επίσης

    Δεν υπάρχουν καταχωρήσεις
  29 May, 2024 ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

 

Περισσότερα νέα

mesaralive.gr | επίσημη σελίδα