Φθηνότερα αναμένεται να πωλούνται από τα μέσα Οκτωβρίου δεκάδες βασικά αγαθά, που προμηθεύονται καθημερινά τα νοικοκυριά αναμένεται να προχωρήσουν από τον Οκτώβριο σούπερ μάρκετ και βιομηχανίες.
Οι συναντήσεις που είχε το προηγούμενο διάστημα ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωριάκος με εκπροσώπους από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ τις βιομηχανίες τροφίμων και τις πολυεθνικές εταιρείες φαίνεται να αποδίδουν καρπούς καθώς, όπως όλα δείχνουν το σχέδιο για «μόνιμες μειώσεις τιμών» μπαίνει σε εφαρμογή από τις αμέσως επόμενες ημέρες.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τα μέσα Οκτωβρίου, εκτός μεγάλου απροόπτου, σούπερ μάρκετ και προμηθευτές θα προχωρήσουν σε μειώσεις τιμών σε περισσότερα από 100 προϊόντα σε ποσοστό τουλάχιστον 5% και για χρονικό διάστημα που δεν θα είναι λιγότερο από τους 2 μήνες.
Τα σούπερ μάρκετ θα προχωρούν κάθε 15 ημέρες, αρχής γενομένης από τον επόμενο μήνα, σε μειώσεις τιμών σε τουλάχιστον 100 βασικά αγαθά. Στην λίστα με τα προϊόντα που θα πωλούνται φθηνότερα θα είναι κυρίως τρόφιμα αλλά και άλλα βασικά αγαθά που μπαίνουν καθημερινά στο καλάθι των καταναλωτών.
Ειδικότερα μειώσεις τιμών σε ποσοστό τουλάχιστον 5% θα γίνουν σε προϊόντα όπως ψωμί για τοστ, φρυγανιές, ζυμαρικά, αλεύρι, όσπρια, αλλαντικά, φρέσκα και κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα, γαλακτοκομικά, αβγά, ελαιόλαδο, καφέδες απορρυπαντικά, απορρυπαντικά, χαρτικά, οδοντόκρεμες, σαμπουάν και πολλά ακόμη.
Χωρίς ειδική σήμανση
Γνώστες του θέματος επισημαίνουν ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα στα οποία θα μειώνονται οι τιμές δεν θα υπάρχει κάποια ειδική σήμανση όπως υπήρχε στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του υπουργείου Ανάπτυξης για «μόνιμη μείωση τιμής» που υλοποιήθηκε τον περσινό Οκτώβριο.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από περίπου έναν χρόνο είχε «τρέξει» η πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης όπου δεκάδες βιομηχανίες είχαν προχωρήσει σε μειώσεις τιμών σε ποσοστό πάνω από 5% για τουλάχιστον 6 μήνες.
Τότε με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης, όσες βιομηχανίες ήθελαν να συμμετάσχουν στην συγκεκριμένη πρωτοβουλία θα έπρεπε να το ανακοινώσουν στο υπουργείο και στην συνέχεια να μειώσουν τις τιμές των προϊόντων τους σε ποσοστό τουλάχιστον 5% και για χρονικό διάστημα που δεν θα ήταν μικρότερο των 6 μηνών. Τότε, το κράτος είχε δώσει την δυνατότητα να υπάρχει ειδική σήμανση, δηλαδή ένα ευδιάκριτο ταμπελάκι πάνω από αυτά τα προϊόντα στα οποία είχαν μειωμένη τιμή.
Μάλιστα σε αυτή την πρωτοβουλία είχαν συμμετάσχει αρκετές βιομηχανίες και εμπορικές επιχειρήσεις με αποτέλεσμα να είχε επιτευχθεί η μείωση των τιμών σε περισσότερα από 1.500 προϊόντα. Στις νέα μειώσεις που θα γίνουν τις αμέσως επόμενες ημέρες δεν θα υπάρχει κάποια ειδική σήμανση, αφού δεν πρόκειται για ένα θεσμοθετημένο μέτρο που έχει ορισμένη διάρκεια εφαρμογή.
Αντιθέτως, σύμφωνα με γνώστες του θέματος, πρόκειται για μια πρωτοβουλία που στόχο έχει να μειωθούν οι προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ και οι όποιες εκπτώσεις από τους προμηθευτές και τα ίδια τα σούπερ μάρκετ να περνούν κατευθείαν στις τιμές των προϊόντων. Στόχος τόσο του υπουργείου Ανάπτυξης και των σούπερ μάρκετ είναι οι καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε χαμηλές τιμές όλον τον χρόνο και παράλληλα θα μπορούν να προχωρούν σε συγκρίσεις τιμών με μεγαλύτερη ευκολία.
Ωστόσο οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα φροντίζουν να επικοινωνούν στους πελάτες τους τις μειώσεις των τιμών που θα κάνουν κάθε 15 ημέρες σε περισσότερα από 100 προϊόντα. Επίσης, δεν αποκλείεται τα προϊόντα που θα μειώνονται θα αναρτώνται και στην πλατφόρμα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, την e-katanalotis, έτσι ώστε να μπορούν να ενημερώνονται εύκολα και γρήγορα οι καταναλωτές για τις μειώσεις στις τιμές προϊόντων ευρείας κατανάλωσης.
Δείτε επίσης
- e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ: Ποιοι πληρώνονται έως αύριο
- Εφορία: Τα SOS για να γλιτώστε έξτρα φόρους πληρώνοντας ηλεκτρονικά – Τι πρέπει να γνωρίζετε
- Aκτοπλοϊκά εισιτήρια: Έρχονται νέες αυξήσεις στις τιμές
- ΓΣΕΕ: Πώς αμείβονται όσοι εργαστούν την αργία των Χριστουγέννων
- Επίδομα ανεργίας: Υπεγράφη η ΚΥΑ για την πιλοτική εφαρμογή του – 11 ερωτήσεις και απαντήσεις
Σχετικά άρθρα
- Ακρίβεια: Στα ύψη πολλά προϊόντα-Ξεχωρίζει και πάλι το λάδι
- Ακρίβεια: Πόσο έχουν αυξηθεί οι χονδρικές τιμές σε φρούτα, λαχανικά και κρέατα
- Από τις πρώτες μέρες του Μαρτίου ορατές στους καταναλωτές οι μειώσεις τιμών στα είδη σούπερ μαρκετ
- Ακρίβεια: Φρούτα, λάδι και λαχανικά αδειάζουν το πορτοφόλι
- Οι τιμές στα ράφια: Σε ποια προϊόντα υποχώρησαν, σε ποια αυξήθηκαν