Σε έναν ιδιότυπο αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί μικρά και μεγάλα καταστήματα τροφίμων

  14 March, 2020 ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑOIKONOMIAΑΡΘΡΑ
Σε έναν ιδιότυπο αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί μικρά και μεγάλα καταστήματα τροφίμων

Σε έναν ιδιότυπο αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί μικρά και μεγάλα καταστήματα τροφίμων, προκειμένου να καλύψουν στην αυξημένη ζήτηση που έχει προκληθεί στην αγορά λόγω κορονοϊού.

 Χαρακτηριστική είναι η εικόνα που μας έστειλε αναγνώστης της σελίδας από μεγάλο σούπερ μάρκετ του Ηρακλείου από τα ράφια αλευριού, ζάχαρης ζυμαρικών, ενώ αντίστοιχη ήταν η κατάσταση όπως μάθαμε και στα προϊόντα οικιακής χρήσης.

Οι αριθμοί των τελευταίων ημέρων

O πανικός που έχει καταβάλλει τους καταναλωτές φαίνεται ξεκάθαρα στα πρώτα στοιχεία από την πορεία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ που παρουσίασε η Nielsen σε έρευνά της και μετέφερε το "Έθνος". Ειδικότερα, οι συνολικές πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (24/02/20-01/03/20) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή (04/03/19-10/03/19) αυξήθηκαν με διψήφιο ρυθμό της τάξης του 23,9%.

Εξετάζοντας τις επιμέρους περιοχές της Ελλάδας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης το παρουσίασε, όπως ήταν και αναμενόμενο η Θεσσαλονίκη, με 36,4%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κοροναϊού, ενώ ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,4%, καθώς και η Αττική με 29,1%.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τις πιο θετικές τάσεις παρουσίασαν οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +44,2% και 40,4% αντίστοιχα. Τα Τρόφιμα & Ποτά στο σύνολό τους αναπτύχθηκαν κατά 23,9%, τα Φρέσκα και Επί Ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν επίσης διψήφια τάση στο +15,2%, όπως επίσης και το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ), στο +17%.

Τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης των πωλήσεών σε αξία την εν λόγω εβδομάδα παρουσίασαν στην κατηγορία του μη τροφίμου, τα υγρά καθαριστικά και απολυμαντικά (+721%), τα αντιβακτηριδιακά μαντιλάκια (+709,3%), τα υγρά αντισηπτικά (+495,5%), τα σαπούνια (υγρά και μπάρες) (+204%), χλωρίνη (85,5%) ενώ στην κατηγορία των τροφίμων το αλεύρι (141,9%), τα ζυμαρικά (140,1%), τα όσπρια (136,4%), το ρύζι (126,2%) και γάλα εβαπορέ (90,7%).

 

  14 March, 2020 ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑOIKONOMIAΑΡΘΡΑ

mesaralive.gr | επίσημη σελίδα