Σχολεία: Πράξη νομοθετικού περιεχομένου για την εξ’αποστάσεως διδασκαλία και...αντιδράσεις
Αντιδράσεις για την «εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση» και την «εκ περιτροπής λειτουργία» των σχολείων
Αντιδράσεις προκαλεί η Πράξη Νομοθετική Περιεχομένου για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση «κατά τη διάρκεια εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων».
Η ΠΝΠ που τροποποιεί στην παράγραφο 1 του άρθρου 63 του νόμου 4686/2020 δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 10 Αυγούστου. Ουσιαστικά στο επίμαχο εδάφιο του άρθρου που αφορά την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, την τηλεκπαίδευση και τον on line μετάδοση των μαθημάτων, γίνεται μία προσθήκη για την «εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων»
Συγκεκριμένα, η ΠΝΠ αναφέρει:
«Άρθρο δέκατο έβδομο Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 63 του ν. 4686/2020 (Α’ 96) αντικαθίσταται ως εξής: «Παρέχεται, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης και υπό τους ειδικότερους όρους, τις προϋποθέσεις και την έκταση που αποφασίζονται κατά περίπτωση από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν διά ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης ή εκ περιτροπής λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός».
Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 63 του νόμου που τροποποιήθηκε έλεγε:
«Είναι δυνατή η, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλον λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός».
Το άρθρο 1 συμπληρωνόταν ως εξής: «Η ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε άλλους μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν εξ αποστάσεως επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση επιδημικών νόσων. Σκοπός της παρεχόμενης δυνατότητας όλων των ανωτέρω περιπτώσεων είναι αποκλειστικά η παροχή εκπαίδευσης».
Στην δεύτερη παράγραφο του άρθρου 63, το οποίο παραμένει σε ισχύ θεσμοθετούνταν η ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων μέσω καμερών.
Από την πλευρά των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εκφράζονται ο φόβος ότι η κυβέρνηση και η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως επιμένει σε μια προσπάθεια που έχει ως στόχο όχι την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση απλώς σε συνθήκες πανδημίας αλλά ως ένα πιο σταθερό στοιχείο της εκπαιδευτικής λειτουργίας που θα υποκαταστήσει την ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία εντός της σχολικής αίθουσας.
«Δεν θα επιτρέψουμε να εφαρμοστούν «υβριδικά μοντέλα» εκπαίδευσης με συνδυασμό δια ζώσης και εξ αποστάσεως με ανοιχτά σχολεία. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με την μονιμοποίηση και νομιμοποίηση της εξ αποστάσεως ως αυτοτελές εργαλείο/υποκατάστατο της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας, «σε κάθε περίπτωση καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης ή εκ περιτροπής λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός». Για το σύνολο των εκπαιδευτικών η εξ αποστάσεως επικοινωνία τερματίζεται με την επιστροφή εκπαιδευτικών και μαθητών στην φυσική τους θέση, την σχολική αίθουσα, ακυρώνοντας στην πράξη την αντιεκπαιδευτική τροπολογία και όλες τις διατάξεις και τις ΥΑ της και τη νέα ΠΝΠ» ανέφερε ο Γιάννης Αναγνωσταράς, μέλος του ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας.
«Το Υπουργείο Παιδείας αντί να προβεί στη λήψη μέτρων ενίσχυσης της δημόσιας εκπαίδευσης με μόνιμα μέτρα που θα εξασφαλίζουν την πλήρη λειτουργία των σχολείων, με καθημερινή παρουσία όλων των μαθητών, ακόμα και σε συνθήκες περιορισμών λόγω κορονοϊού όπως μείωση του αριθμού των μαθητών στην τάξη στους 15, μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, μόνιμο βοηθητικό προσωπικό και προσωπικό καθαριότητας, εξοπλισμό των σχολείων με όλα τα αναγκαία μέσα κλπ, κινείται στην κατεύθυνση της εφαρμογής των σχεδιασμών της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης παράλληλα με τη λειτουργία των σχολείων, σε ένα καθεστώς αμφισβήτησης στην πράξη και της υποχρεωτικότητας της δημόσιας εκπαίδευσης και διάλυσης του δημόσιου σχολείου. Το Υπουργείο Παιδείας αντί να αντιμετωπίσει τα μορφωτικά ελλείμματα της περιόδου, επιδεικνύει πρωτοφανή αδιαφορία για τη μεγάλη πλειοψηφία του μαθητικού πληθυσμού. Δεν θα εφαρμόσουμε οδηγίες που θα συσσωρεύσουν ακόμα περισσότερα μορφωτικά ελλείμματα» δηλώνει από την πλευρά της η Άννα Μάγια Σταυροπούλου, μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ.
Tα σενάρια για το πρώτο κουδούνι-Τι λένε οι ειδικοί
Ο πρώτος μήνας του Φθινοπώρου βρίσκεται προ των πυλών, την ίδια ώρα που η Ελλάδα καταγράφει ήδη μέσα στο Αύγουστο, σε καθημερινή βάση, αυξημένα κρούσματα.
Το υπουργείο Παιδείας σε απόλυτη συνεργασία με την Επιτροπή Λοιμωξιολόγων, καταστρώνει ήδη διάφορα σενάρια καθώς ουδείς μπορεί να προβλέψει αυτή τη στιγμή πώς θα ανοίξουν οι σχολικές μονάδες εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.
Όπως έχουν αναφέρει επανειλημμένα οι λοιμωξιολόγοι, όλα θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη της πανδημίας.
Δείτε ΕΔΩ τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για όλες τις εκπαιδευτικές μονάδες
Το πιο αισιόδοξο σενάριο είναι να ξεκινήσουν τα μαθήματα κανονικά.
Το δεύτερο σενάριο αφορά στην εκ περιτροπής διδασκαλία, μοντέλο που ακολουθήθηκε προς τα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, προκειμένου να γίνουν οι αναπληρώσεις των χαμένων διδακτικών ωρών. Είναι ένα από τα πιο πιθανά σενάρια με δεδομένο ότι εφαρμόστηκε για περίπου ένα μήνα για τις τάξεις οι οποίες είχαν πάνω από 15 μαθητές.
Το τρίτο σενάριο που συζητείται, είναι η χρήση μάσκας από τους μαθητές στις τάξεις ώστε να διεξαχθούν απρόσκοπτα τα μαθήματα. Βέβαια το μέτρο αυτό έχει αρκετές δυσκολίες στην εφαρμογή του, ειδικά για τις πρώτες τάξεις του δημοτικού.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χανιά: Φωτιά στην περιοχή του Κανδάνου
Η γενική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αναστασία Γκίκα, μιλώντας πριν από λίγες ημέρες στην ΕΡΤ, δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι οι εκπαιδευτικοί ξεκινούν από 1ης Σεπτεμβρίου για να προετοιμάσουν ό,τι χρειάζεται ώστε να μπορέσουν να υποδεχθούν τα σχολεία τα παιδιά, υπογραμμίζοντας ότι η τελική απόφαση για τα σχολεία θα ληφθεί δύο εβδομάδες προτού οι μαθητές μπουν στο σχολείο και με βάση τα νεότερα επιδημιολογικά δεδομένα.
Ζαχαράκη για σχολεία: Θα εφαρμόσουμε τα μέτρα που θα ορίσει η επιτροπή
Για το άνοιγμα και τη λειτουργία των σχολείων τοποθετήθηκε πρόσφατα και η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.
Όπως ανέφερε η υφυπουργός, ομόφωνα αποφασίστηκε από την επιτροπή το άνοιγμα των σχολείων με όσα μέτρα χρειαστεί να ληφθούν.
«Η προτεραιότητα είναι ό,τι οριστεί από την αρμόδια επιτροπή να εφαρμοστεί.», τόνισε. Σύμφωνα με την κυρία Ζαχαράκη 1.100.000 μαθητές έχουν εγγραφεί στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο με την τηλεκπαίδευση. Για τη χρήση μάσκας, είπε ότι, αν αποφασιστεί τα παιδιά να τη φορούν στο σχολείο, θα πρέπει να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα. «Εφαρμόζουμε υγειονομικούς κανόνες και φροντίζουμε και για το παιδαγωγικό κομμάτι.», είπε, μεταξύ άλλων. Σχετικά με την ύλη, ανέφερε πως όπου κρίνεται ότι χρειάζεται θα επαναληφθούν κάποια κομμάτια. Οι επισκέψεις σε θέατρα και μουσεία μέχρι στιγμής δεν επιτρέπονται. Υπενθυμίζεται ο διορισμός 4.500 ανθρώπων στην ειδική αγωγή.
Οι ειδικοί θα αποφασίσουν τον τρόπο που θα ανοίξουν τα σχολεία, όταν πλησιάζει η ώρα για το πρώτο κουδούνι.
Ο Επίσκοπος Θεσπιων και Πρωτοσύγγελος της Αρχιεπισκοπής Αθηνών Συμεών Βολιώτης στον περυσινό Αγιασμό για τη νέα σχολική χρονιά στην Σιβιτανίδειο Σχολή(Καλλιθέα) παρουσία της Υφυπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη
Τι θα γίνει με το ολοήμερο σχολείο
Για την επαναλειτουργία των ολοήμερων σχολείων που αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για τους γονείς που εργάζονται, το υπουργείο έχει διασφαλίσει την χρηματοδότηση για την επόμενη χρονιά, ώστε να λειτουργήσει το ολοήμερο σχολείο, το οποίο δεν λειτούργησε τον περασμένο Ιούνιο. Οι μαθητές εγγράφονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. β) Ενδιάμεση αποχώρηση των μαθητών μπορεί να γίνεται μετά το τέλος της 2ης ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος (15:00), εφόσον κατατεθεί σχετική ενυπόγραφη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων. γ) Στα σχολεία με λειτουργικότητα από 6/θέσια και άνω, ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος (1η, 2η ή 3η ώρα) είναι 14 φοιτώντες μαθητές.
Την ίδια ώρα, ο ΙΣΑ εκφράζει την έντονη ανησυχία του για τη μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού και καλεί τους πολίτες και τους επαγγελματίες όλων των κλάδων να τηρούν σχολαστικά τα μέτρα προφύλαξης.
Δείτε επίσης
- Π.Σ Τυμπακίου: Έρχεται το 2ο “South Santa Run”!
- Nations League Playoffs: Ο δρόμος για την άνοδο περνάει απ’ τη...Σκωτία!
- Αυθεντικό πεϊνιρλί με χωριάτικο λουκάνικο και κασέρι
- Πλήρης ανατροπή για το ελαιόλαδο – Κατρακυλά η τιμή… μειωμένη και η παραγωγή
- Προϋπολογισμός 2025: Οι αλλαγές μέσα από 16 ερωταπαντήσεις
Σχετικά άρθρα
- Πώς ξεκίνησε τελικά η πανδημία του κορονοϊού;
- Κορονοϊός: Έρχονται ρινικά εμβόλια για την παραλλαγή XEC - «Καμπανάκι» Βασιλακόπουλου
- Κορονοϊός: Μετά την υποπαραλλαγή FLiRT έρχεται η XEC – Σε έξαρση στην Ευρώπη
- Σχολεία: Αντίστροφη μέτρηση για το πρώτο κουδούνι
- Κορονοϊός: Τα δεδομένα της τελευταίας εβδομάδας