Πολυνομοσχέδιο “σκούπα” ετοιμάζει ο Γαβρόγλου
Περιλαμβάνει:Εθνικό Σύστημα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών-Σύστημα διορισμών-Σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ-Αλλαγές στο Λύκειο-Αναγνώριση πτυχίων Κολλεγίων
Πολυνομοσχέδιο “σκούπα” που θα περιλαμβάνει, τις αλλαγές στο Λύκειο, το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ , το νέο σύστημα διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών και τη θέσπιση Εθνικού Συστήματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών , την επαγγελματική αναγνώριση των πτυχίων των Κολλεγίων και ξένων Πανεπιστημίων, καθώς άλλες επείγουσες διατάξεις ,ετοιμάζει το επιτελείο του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου.
Στις προθέσεις του Κώστα Γαβρόγλου είναι το πολυνομοσχέδιο να έρθει, προς ψήφιση, στη Βουλή, το δεύτερο δεκαήμερο του Γενάρη , δεδομένου ότι θα ακολουθήσουν και άλλα νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας , όπως το νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το νέο Διεθνές Πανεπιστήμιο και το νέο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Ειδικότερα το πολυνομοσχέδιο “σκούπα” περιλαμβάνει:
Εθνικό Σύστημα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών
Προτείνονται δύο μορφές επιμόρφωσης:
1. η μια θα βασιστεί στη δημιουργία Κοινοτήτων Μάθησης και Πρακτικής και θα ακολουθηθεί μια μικτή μεθοδολογία εξ αποστάσεως (σύγχρονη και ασύγχρονη) και
2. η δεύτερη θα εκτυλίσσεται στο επίπεδο της σχολικής μονάδας ή μιας ομάδας σχολικών μονάδων.
Ο τρόπος δημιουργίας των Κοινοτήτων Μάθησης και Πρακτικής είναι αντίστοιχος με αυτόν της εισαγωγικής επιμόρφωσης.
Η ενδοσχολική επιμόρφωση συναρτάται με τις ιδιαίτερες ανάγκες, το σχέδιο δράσης και τους εκπαιδευτικούς στόχους της σχολικής μονάδας.
Το ζητούμενο σε αυτού του είδους την επιμόρφωση είναι η συμμετοχή του συλλόγου των διδασκόντων, της διοίκησης και της κοινότητας των γονέων για το μετασχηματισμό της σχολικής μονάδας σε έναν «οργανισμό που μαθαίνει».
Ενθαρρύνονται πολλαπλές μορφές επιμόρφωσης. Συστήνεται μια σταδιακή ανάπτυξη των όποιων μορφών επιμόρφωσης και μια πιλοτική εφαρμογή πριν γενικευτεί το σχήμα συνεχιζόμενης επιμόρφωσης.
Το Εθνικό Σύστημα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει από τέσσερα μαθήματα:
Γλώσσα,
Ιστορία,
Μαθηματικά, και,
Φυσικές Επιστήμες
Σύστημα διορισμών
Το νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών ήδη βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση μέχρι και 4.1.2019.
Κολλέγια
Ο υπουργός Παιδείας προανήγγειλε την κατάργηση του ΣΑΕΠ, καθώς η λειτουργία κρίθηκε δυσκίνητη, με αποτέλεσμα να εκκρεμεί η εξέταση περίπου 6.000 φακέλλων αποφοίτων Κολλεγίων και ξένων Πανεπιστημίων.
Οι νέες διατάξεις θα ορίζουν τις από δω και πέρα διαδικασίες επαγγελματικής αναγνώρισης των συγκεκριμένων πτυχίων.
Η κατάθεση του φακέλου των κατόχων αυτής της κατηγορίας πτυχίων θα κατατίθεται στο πρωτόκολλο του υπουργείου Παιδείας, όπως συμβαίνει και σήμερα, αλλά ο έλεγχος και η χορήγηση της αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων και της επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων αποφοίτων των Κολλεγίων και ξένων Πανεπιστημίων, θα γίνεται από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου.
Επειδή υπάρχουν εκκρεμότητες με τους φακέλλους που ήδη βρίσκονται στο ΣΑΕΠ η ρύθμιση που θα κατατεθεί, προς ψήφιση, στη Βουλή θα περιλαμβάνει μεταβατικές διατάξεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες η νέα ρύθμιση θα στοχεύει σε “εξπρές” αναγνώριση των πτυχίων Κολλεγίων και ξένων Πανεπιστημίων από το ΣΑΕΠ, εντός 40 ημερών από την ημέρα που ο πτυχιούχος καταθέσει τον φάκελλο.
Το “κλειδί” για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα είναι η πρόβλεψη επιτάχυνσης των διαδικασιών για όμοιες περιπτώσεις αναγνώρισης πτυχίων που υπάρχει προηγούμενη γνωμοδότηση του ΣΑΕΠ.
Ο υπουργός Παιδείας υποχρεώθηκε να ξεκινήσει τις διαδικασίες νομοθετικής πρωτοβουλίας, μετά και από το “τελεσίγραφο” που έλαβε από την Κομισιόν , ότι εντός δύο μηνών πρέπει να απαντήσει τι έχει κάνει για να “ξεμπλοκάρει” η αναγνώριση πάνω από 6.000 πτυχίων που εκκρεμεί πάνω από μια τριετία.
Αλλαγές στο Λύκειο και νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ
Τμήματα που θα «κοκκινίζουν» και τμήματα που θα «πρασινίζουν» στο Μηχανογραφικό που θα συμπληρώνουν οι υποψήφιοι, θα περιλαμβάνει το νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Το χρώμα δεν θα είναι μόνιμο για κανένα τμήμα, αλλά θα το αποκτά κάθε χρόνο , ανάλογα με τη ζήτηση από την πλευρά των υποψηφίων.
Το κόκκινο χρώμα θα δίνεται στα τμήματα που θα έχουν μεγάλη μεγαλύτερη ζήτηση . Σε αυτά τα τμήματα οι υποψήφιοι θα εισάγονται μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Το πράσινο χρώμα θα δίνεται στα τμήματα με τι μικρότερη ζήτηση και θα δίνεται το “σήμα” στους υποψηφίους ότι μπορούν να εισαχθούν ελεύθερα με το βαθμό του Απολυτηρίου.
28 ερωτήσεις- απαντήσεις για το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις αλλαγές στο Λύκειο
Το esos προκειμένου να βοηθήσει τους μαθητές της Β Λυκείου, οι οποίοι θα “εγκαινιάσουν το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, ετοίμασε 28 ερωτήσεις- απαντήσεις για το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις αλλαγές στο Λύκειο, βασισμένες στις τελευταίες ανακοινώσεις που έκανε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.
Άλλωστε όπως διαβεβαίωσε ο Κ. Γαβρόγλου όποιες τροποποιήσεις γίνουν στο αρχικό σχέδιο η κεντρική φιλοσοφία δεν θα αλλάξει.
1. Από πότε θα ισχύσει το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ
Οι αλλαγές θα ισχύσουν από το 2019 – 2020. Δηλαδή το νέο σύστημα θα το “εγκαινιάσουν οι μαθητές που φοιτούν στη Β Λυκείου, το τρέχον σχολικό έτος 2018-19.
2. Τα Προγράμματα Σπουδών θα είναι τα σημερινά;
Το υπουργείο Παιδείας με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επεξεργάζονται νέα προγράμματα σπουδών για το γ]Γυμνάσιο και για την Α’ και Β’ Λυκείου.
3. Οι εκπαιδευτικοί θα επιμορφωθούν επί των νέων δεδομένων;
Θα θεσμοθετηθεί το Εθνικό Σχέδιο Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών, μέσα από το οποίο θα γίνει η σχετική επιμόρφωση.
4. Ποιος ο ρόλος της Β και Γ Λυκείου;
Στη Β Λυκείου θα ολοκληρώνονται οι εγκύκλιες σπουδές και στη Γ Λυκείου ο μαθητής θα αποκτά έναν χαρακτήρα προπαρασκευαστικής τάξης για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
5. Οι αλλαγές αυτές αφορούν και τα ΕΠΑΛ;
Οι προτάσεις αυτές θα ισχύουν για το Γενικό Λύκειο, ενώ για τα Επαγγελματικά Λύκεια τα πράγματα θα συνεχίσουν να έχουν όπως είναι σήμερα.
6. Ποιες αλλαγές θα έχουν στη Β Λυκείου κατά το νέο σχολικό έτος 2018-19;
Στη Β Λυκείου το μόνο που θα αλλάζει από φέτος είναι ότι το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας θα αντικατασταθεί από το μάθημα Πολίτης και Δημοκρατία και με το αντίστοιχο εγχειρίδιο και από του χρόνου θα υπάρχουν οι άλλες σχετικές αλλαγές.
7. Ποιες αλλαγές θα ισχύσουν από του χρόνου στη Γ Λυκείου;
Οι τρεις Ομάδες Προσανατολισμού, γίνονται τέσσερις, κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί σε ένα Επιστημονικό Πεδίο.
8. Σε μαθήματα;
Αντικαθίσταται το μάθημα των Λατινικών με το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Το μάθημα των Αρχών της Οικονομικής Θεωρίας εμπλουτίζεται το περιεχόμενό του για να αναδειχθεί και η κοινωνική διάσταση της οικονομίας.
9. Τι περιλαμβάνει η κάθε ομάδα Προσανατολισμού ;
Τα βασικά μαθήματα της κάθε ομάδας είναι τα ίδια με την αντίστοιχη σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού, με εξαίρεση την αντικατάσταση των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας.
Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας η αντικατάσταση αυτή κρίθηκε απαραίτητη αφ' ενός γιατί από όλο το φάσμα των επιστημών του 1ου Επιστημονικού Πεδίου τα Λατινικά αφορούσαν μόνο τα Τμήματα Φιλολογίας και αφ' ετέρου γιατί με την εξαιρετικά περιορισμένη εξεταστέα ύλη τους προκαλούσαν στρεβλώσεις στην τελική βαθμολογία των υποψηφίων.
Επίσης, τα μαθήματα Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία ενοποιούνται στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, το οποίο είναι εξεταζόμενο για όλους τους υποψηφίους.
Η σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών διαιρείται σε δύο Ομάδες Προσανατολισμού, την Ομάδα Προσανατολισμού «Θετικές Σπουδές» και την Ομάδα Προσανατολισμού «Σπουδές Υγείας». Η πρώτη οδηγεί στο δεύτερο και η δεύτερη στο τρίτο Επιστημονικό Πεδίο.
Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τόσο για το απολυτήριο όσο και για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
10. Οι συντελεστές βαρύτητας;
Καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας. Όλα τα μαθήματα θα έχουν την ίδια ακριβώς βαρύτητα.
11. Ποια είναι τα υποχρεωτικά μαθήματα;
Για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρία υποχρεωτικά μαθήματα: το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας ενιαίο μάθημα για 6 ώρες, το μάθημα των Θρησκευτικών για 1 ώρα και το μάθημα της Φυσικής Αγωγής για 2 ώρες, ενώ για το εσπερινό Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα (6 ώρες) και Θρησκευτικά (1 ώρα).
12. Τι θα ισχύσει για τα ειδικά μαθήματα;
Επιπλέον για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο διδακτικές ώρες για ένα μάθημα επιλογής. Στις επιλογές περιλαμβάνονται ειδικά μαθήματα που οι υποψήφιοι μπορεί να χρειαστούν και για την εισαγωγή τους σε κάποια Τμήματα.
13. Η ύλη των μαθημάτων θα αυξηθεί;
Η ύλη θα αυξηθεί σε κάποια μαθήματα, αλλά σε καμία περίπτωση αναλογικά με την αύξηση ωρών.
14. Θα υπάρξουν τρίμηνα ή τετράμηνα;
θα υπάρχουν οι βαθμοί των τετραμήνων οι οποίοι θα προσδιορίζονται όπως περίπου προσδιορίζονται και σήμερα, εκτός προφανώς τη Φυσική Αγωγή, δε θα μετράει στον υπολογισμό των βαθμών των τετραμήνων.
Οι βαθμοί των τετραμήνων θα διαμορφώνονται για όλα τα μαθήματα εκτός της Φυσικής Αγωγής, από ωριαία διαγωνίσματα και εργασίες, όπως συμβαίνει και σήμερα.
Οι γραπτές ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα (βλ. παραπάνω), τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στη συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
15. Οι ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις κάθε πότε θα γίνονται;
Οι γραπτές ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα , τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στη συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
16. Από ποιους θα επιλέγονται τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων;
Τα σχολεία θα χωριστούν σε ομάδες, ανά Δήμο στις μεγάλες πόλεις και ανά Νομό στην επαρχία. Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος. Τα θέματα θα στέλνονται ηλεκτρονικά στους μαθητές των σχολείων της συγκεκριμένης ομάδας και η εξέταση θα είναι δίωρη.
17. Επιτηρητές ποιοι θα είναι;
Επιτηρητές θα είναι οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων αλλά διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος.
18. Στα ιδιωτικά σχολεία;
Στα ιδιωτικά σχολεία οι επιτηρητές θα είναι ένας από το δημόσιο σχολείο και ένας από το ιδιωτικό σχολείο.
19. Τα γραπτά των μαθητών από ποιους εκπαιδευτικούς θα διορθώνονται;
Τα γραπτά των μαθητών, αφού καλυφθούν τα ονόματα, θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου γειτονικού σχολείου.
20. Πως θα προκύπτει ο βαθμός του Απολυτηρίου;
Ο βαθμός για κάθε γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα θα προκύπτει με βαρύτητα 40% για την τελική ενδοσχολική εξέταση και 60% για τον βαθμό των δύο τετραμήνων. Για τα άλλα μαθήματα, ο τελικός βαθμός θα προκύπτει κατά 100% από τον βαθμό των δύο τετραμήνων. Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων που θα διδάσκονται στην Γ ́ Λυκείου.
21. Πως θα γίνεται η εισαγωγή στα ΑΕΙ;
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της Β’ Λυκείου (τον Ιούλιο), όλοι οι μαθητές που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποχρεούνται να συμπληρώσουν Α’ δήλωση προτίμησης (μηχανογραφικό) με τις 10 προτιμήσεις Τμημάτων στα οποία επιθυμούν να φοιτήσουν.
Αυτό θα το κάνουν για πρώτη φορά οι μαθητές που θα φοιτήσοουν τη νέα σχολική χρονιά στη Β Λυκείου.
22. Οι μαθητές της Β Λυκείου που δεν θα κάνουν την Α δήλωση χάνουν δικαιώματα;
Οι μαθητές που δε θα υποβάλουν την Α ́ δήλωση του Ιουλίου χάνουν το δικαίωμα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με ή χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις για τη χρονιά αυτή.
Ο αριθμός 10 είναι ενδεικτικός, αλλά τα μοντέλα τα οποία έχει επεξεργαστεί το ΥΠΠΕΘ δείχνουν ότι δεν μπορεί να είναι ούτε πολύ μικρότερος, ούτε πολύ μεγαλύτερος.
23. Θα υπάρξει πρόγραμμα Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού προς τους μαθητές της Β. Λυκείου;
Η δυνατότητα των αποφοίτων της Β’ Λυκείου να συμπληρώσουν ένα πρώτο μηχανογραφικό με περιορισμένο αριθμό προτιμήσεων αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία ωρίμανσης των προβληματισμών και της στοχοθεσίας τους.
Η συμπλήρωση της δήλωσης προτίμησης θα αποτελεί την κατάληξη προγράμματος Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, το οποίο θα πραγματοποιείται μέχρι τη λήξη των προαγωγικών εξετάσεων της Β ́ Λυκείου.
Με τον τρόπο αυτόν θα προηγείται η ενημέρωση και η συμβουλευτική και θα ακολουθεί η συμπλήρωση του μηχανογραφικού.
Σ' αυτή τη διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού πρωτεύοντα ρόλο θα διαδραματίσουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι, γνωρίζοντας τις επιδόσεις και κλίσεις των μαθητών, θα μπορούν να τους προσανατολίσουν καταλλήλως.
24. Πως θα γνωρίζει ο μαθητής τα τμήματα που μπορεί να εγγραφεί χωρίς Πανελλαδικές και αυτά που θα πρέπει να εισαχθεί μέσω Πανελλαδικών;
Με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών και τον αριθμό εισακτέων που θα έχει αποφασιστεί ανά Τμήμα, θα προκύψει ένας αριθμός Τμημάτων για τα οποία ο αριθμός των προτιμήσεων θα είναι ίσος ή μικρότερος από τον αριθμό εισακτέων. Αυτά τα Τμήματα, στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπολείπεται των διαθέσιμων θέσεων, ονομάζονται «Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ).
Τα υπόλοιπα Τμήματα, δηλαδή εκείνα στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπερβαίνει τις διαθέσιμες θέσεις, ονομάζονται «Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξετάσεις» (ΤΠΠΕ).
25. Και πότε ενημερώνονται οι μαθητές γι αυτά τα τμηματα;
Λίγες μέρες αργότερα, ο μαθητής ενημερώνεται για το ποιες από τις προτιμήσεις του αντιστοιχούν σε ΤΠΠΕ και ποιες σε ΤΕΠ. Από το σύνολο των δηλώσεων θα προκύψουν:
(1) Αυτές στις οποίες θα συμπεριλαμβάνεται ένα τουλάχιστον ΤΕΠ και,
(2) Αυτές στις οποίες όλα τα Τμήματα είναι ΤΠΠΕ.
26. Πότε θα γίνουν οι Πανελλαδικές;
Οι μαθητές της κατηγορίας ΤΠΠΕ, θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές για την εισαγωγή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση μιας και από τις προτιμήσεις τους στη δήλωση του Ιουλίου δεν έχει προκύψει κανένα «Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ).
27. Πότε θα δηλώσουν οι μαθητές της κατηγορίας ΤΕΠ δηλώνουν αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές;
Τον Φεβρουάριο, οι μαθητές της κατηγορίας ΤΕΠ δηλώνουν αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ή αν προτιμούν να εισαχθούν σε ένα από τα ΤΕΠ που είχαν
συμπεριλάβει στην αρχική τους δήλωση.
Η δήλωση του Φεβρουαρίου είναι οριστική και δεσμευτική. Συγκεκριμένα, ένας μαθητής που είχε τουλάχιστον ένα ΤΕΠ στη δήλωση του Ιουλίου μπορεί:
(α) να επιλέξει εισαγωγή σε ΑΕΙ μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, χάνοντας το δικαίωμα πρόσβασης σε κάποιο από τα ΤΕΠ που είχε δηλώσει ή,
(β) να επιλέξει ένα από τα ΤΕΠ που είχε συμπεριλάβει στη δήλωση του Ιουλίου, οπότε εισάγεται στο Τμήμα αυτό, με μόνη προϋπόθεση την απόκτηση του απολυτηρίου της Γ ́ Λυκείου.
28. Πως θα διαμορφωθεί η τελική βαθμολογία του μαθητή που δήλωσε ότι θα συμμετάσχει στις Πανελλαδικές;
Για τους μαθητές που θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές, ο βαθμός των πανελλαδικών εξετάσεων θα διαμορφωθεί κατά 90% από τον μέσο όρο των βαθμών τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και κατά 10% από τον βαθμό του απολυτηρίου.
Η ποσόστωση αυτή προτείνεται να ισχύσει το πρώτο έτος εφαρμογής του νέου συστήματος, δηλ. στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020.
Όσο το σύστημα καθιερώνεται και ενισχύεται, το ποσοστό του βαθμού του απολυτηρίου θα αυξάνεται σταδιακά.
Δείτε επίσης
- Κέικ σε ταψί: 14 λιχούδικες συνταγές χωρίς άγχος
- Στην τελική ευθεία η ολοκλήρωση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής
- Aξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ-Πως αλλάζει το τοπίο
- Έρχεται ν/σ του ΥπΑΑΤ για τα αγροτικά κόκκινα δάνεια
- Σοβαρο τροχαίο λίγο έξω απ’ την Αγία Γαλήνη
Σχετικά άρθρα
- Τίτλοι ιδιοκτησίας σε 90.000 καταπατημένα ακίνητα
- Πρωτοβάθμια Υγεία: Τι προβλέπεται για προσωπικό γιατρό - Τι αλλάζει για ασθενείς και νοσοκομεία
- Παιδεία: Τι αλλάζει στα ΑΕΙ με το νομοσχέδιο που παρουσίασε η Νίκη Κεραμέως
- Πανεπιστήμια: Οι σημαντικές αλλαγές που φέρνει ο νέος νόμος
- Λαϊκές αγορές: 12 ερωτήσεις και απαντήσεις για τις αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο