Κι ενώ όλοι εδώ στη χώρα μας αναμένουμε με ανυπομονησία να σηκώσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας το Poor Things του Γιώργου Λάνθιμου, κάποιοι άλλοι, σε άλλα μήκη και πλάτη του κόσμου έχουν τον δικό τους καημό.
Ο κριτικός της Guardian κάνει τις τελικές του προβλέψεις – και επισημαίνει ποιος θα έπρεπε να είναι υποψήφιος.
Το πρώτο μέρος του viral χάσταγκ #Barbenheimer έχει ξεθωριάσει σχεδόν εντελώς από τη συζήτηση, και πλέον η Barbie έχει πάρει τον δρόμο εκτός της κουβέντας παρά την τεράστια παγκόσμια επιτυχία της στο box office. Η σοβαροφάνεια και η αρρενωπότητα και οι πυρηνικές βόμβες αποτελούν εύλογα οσκαρικά βραβεία, όπως φαίνεται, και όχι η κωμωδία με επίκεντρο τη γυναίκα.
Αντίο Barbie, αντίο ροζ
Το μνημειώδες εισπρακτικό επίτευγμα της Greta Gerwig με την εύθυμη, θεαματική Barbie ήταν το θέμα συζήτησης το περασμένο καλοκαίρι, στο πλαίσιο του διπλού #Barbenheimer. Προκάλεσε ένα δισεκατομμύριο δημοσιεύματα και πούλησε ένα δισεκατομμύριο εισιτήρια, λύνοντας έτσι -ή τέλος πάντων αναβάλλοντας- τα πιεστικά οικονομικά προβλήματα της κινηματογραφικής βιομηχανίας.
Όμως, καλώς ή κακώς, η Ακαδημία έχει λίγο πολύ στρέψει το βλέμμα της από την αλλόκοτη σουρεαλιστικότητα της Barbie. Ίσως η φρίκη των καθημερινών ειδήσεων να έχει πικράνει την όρεξη όλων για κωμωδία. Το Oppenheimer, με την τεράστια, σύνθετη, τραγική ιστορία του J Robert Oppenheimer, είναι έτοιμο να αιχμαλωτίσει το zeitgeist.
Ή μήπως όχι; Σύμφωνα με τον αρθρογράφο του Hollywood Reporter, τον Scott Feinberg και την άτακτη ανώνυμη έρευνά του Brutally Honest Oscar Ballot, η θανατηφόρα δυνατή ταινία του Jonathan Glazer για το Ολοκαύτωμα, Η Ζώνη Ενδιαφέροντος, είναι έτοιμη να κάνει μια τεράστια ανατροπή και να κερδίσει την καλύτερη ταινία. Αν συμβεί αυτό, θα πρόκειται για μια μεγαλειώδη νίκη ενός μεγάλου δημιουργού και πόσο αξιοσημείωτο είναι να βλέπουμε αυτούς τους δύο εξαιρετικούς Βρετανούς σκηνοθέτες, τον Γκλέιζερ και τον Κρίστοφερ Νόλαν, στην κορυφή του Χόλιγουντ.
Η κωμωδία The Holdovers (Τα Παιδιά του Χειμώνα) του Αλεξάντερ Πέιν έχει κερδίσει αθόρυβα καρδιές και μυαλά με τη συμπαθητική και ανθρώπινη μελέτη της μοναξιάς
Αχ, αυτά τα Παιδιά του Χειμώνα
Πέρα από τις προφανείς ιδιότητές της, η Ζώνη Ενδιαφέροντος θα μπορούσε να κερδίσει έδαφος λόγω του φωτός που (αναμφισβήτητα) ρίχνει στη Μέση Ανατολή και στις δυτικές φιλελεύθερες αντιδράσεις.
«Τώρα, αυτές οι συγκρίσεις έχουν τη δυνατότητα να είναι τουλάχιστον χοντροκομμένες και προσβλητικές, αλλά ο παραγωγός της Ζώνης Ενδιαφέροντος, James Wilson, έχει προσφέρει σύνθετες, διαφοροποιημένες σκέψεις για το θέμα και ίσως έχει ακόμη την ευκαιρία να το κάνει ξανά το βράδυ της Κυριακής» γράφει το άρθρο της Guardian.
Η κωμωδία The Holdovers (Τα Παιδιά του Χειμώνα) του Αλεξάντερ Πέιν έχει κερδίσει αθόρυβα καρδιές και μυαλά με τη συμπαθητική και ανθρώπινη μελέτη της μοναξιάς, με υπέροχες ερμηνείες από τους Da’Vine Joy Randolph, Paul Giamatti και τον πρωτοεμφανιζόμενο Dominic Sessa.
Αυτή η ταινία έχει αρχίσει να συζητιέται από τους ψηφοφόρους των Όσκαρ και είναι πολύ πιθανό να κάνει την έκπληξη.
Το αριστουργηματικό Poor Things
«Κι όμως, ο μεγαλύτερος νικητής θα μπορούσε να είναι το έντονα σκαμπρόζικο Poor Things του Γιώργου Λάνθιμου, με την εκπληκτική και λαμπρή ερμηνεία της Έμα Στόουν ως βικτοριανή γυναίκα που αναστήθηκε από τους νεκρούς σε ένα παράξενο πείραμα Φρανκενστάιν» συνεχίζει ο κριτικός της Guardian.
Αλλά ακόμα και εδώ υπάρχουν πιθανότητες για κάποια αουτσάιντερ να έρθουν στο φως. Ίσως ο Μπράντλεϊ Κούπερ να τσαλαβουτήσει με τη μελετημένη (και συναρπαστική) απεικόνιση του Λέοναρντ Μπέρνσταϊν, και η Ανέτ Μπένινγκ θα μπορούσε να πετύχει έναν αισθαντικό θρίαμβο με την ερμηνεία της ως κολυμβήτρια αντοχής Νταϊάνα Νιάντ.
«Όλα θα μπορούσαν να συμβούν – αλλά νομίζω ότι αυτή θα είναι η βραδιά του Κρίστοφερ Νόλαν» καταλήγει το άρθρο προβλέψεων της Guardian.
Οι προβλέψεις σύμφωνα με τον Peter Bradshaw της Gurdian
Καλύτερη εικόνα
Θα κερδίσει: Oppenheimer
Θα πρέπει να κερδίσει: Poor Things
Θα έπρεπε να είναι υποψήφια: The Eight Mountains
Καλύτερος σκηνοθέτης
Θα κερδίσει: Ο Κρίστοφερ Νόλαν, Οπενχάιμερ
Θα έπρεπε να κερδίσει: Jonathan Glazer, Η Zώνη Eνδιαφέροντος
Θα έπρεπε να είναι υποψήφιος: Robin Campillo, Red Island
Καλύτερος ηθοποιός
Θα κερδίσει: Cillian Murphy για το Oppenheimer
Θα έπρεπε να κερδίσει: Paul Giamatti για το The Holdovers
Θα έπρεπε να είναι υποψήφιος: Joaquin Phoenix για τον Ναπολέοντα
Καλύτερη ηθοποιός
Θα κερδίσει: Έμα Στόουν για το Poor Things
Θα έπρεπε να κερδίσει: Έμα Στόουν για το Poor Things
Θα έπρεπε να είναι υποψήφια: Sydney Sweeney για το Reality
Καλύτερος ηθοποιός δεύτερου ρόλου
Θα κερδίσει: Robert Downey Jr για το Oppenheimer
Θα έπρεπε να κερδίσει: Ryan Gosling για την Barbie
Θα έπρεπε να είναι υποψήφιος: John Magaro για το Past Lives
Καλύτερος ηθοποιός δεύτερου ρόλου
Θα κερδίσει: Da’vine Joy Randolph για το The Holdovers
Θα έπρεπε να κερδίσει: Da’vine Joy Randolph για το The Holdovers
Θα έπρεπε να είναι υποψήφια: Sandra Hüller για τη Ζώνη Ενδιαφέροντος
Καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων
Θα κερδίσει: Το Αγόρι και ο Ερωδιός
Θα έπρεπε να κερδίσει: Το Αγόρι και ο Ερωδιός
Θα έπρεπε να είναι υποψήφια: Ο Ωρίωνας και το Σκοτάδι (Orion and The Dark)
Καλύτερο προσαρμοσμένο σενάριο
Θα κερδίσει: Τζόναθαν Γκλέιζερ για τη Ζώνη Eνδιαφέροντος
Θα έπρεπε να κερδίσει: Τζόναθαν Γκλέιζερ για τη Ζώνη Ενδιαφέροντος
Θα έπρεπε να είναι υποψήφιος: Tina Satter για το Reality
Καλύτερο πρωτότυπο σενάριο
Θα κερδίσει: Justine Triet για το Anatomy of a Fall
Θα έπρεπε να κερδίσει: Celine Song για το Past Lives
Θα έπρεπε να είναι υποψήφιοι: Robin Campillo, Gilles Marchand και Jean-Luc Raharimanana για το Red Island
Καλύτερο ντοκιμαντέρ
Θα κερδίσει: Mstyslav Chernov για το 20 Days in Mariupol
Θα έπρεπε να κερδίσει: Mstyslav Chernov για τις 20 ημέρες στη Μαριούπολη
Θα έπρεπε να είναι υποψήφιος: Steve McQueen για το Occupied City
Καλύτερη διεθνής ταινία μεγάλου μήκους
Θα κερδίσει: Η Ζώνη Ενδιαφέροντος
Θα έπρεπε να κερδίσει: Η Ζώνη Ενδιαφέροντος
Θα έπρεπε να είναι υποψήφια: Inside the Yellow Cocoon Shell
Καλύτερος σχεδιασμός παραγωγής
Θα κερδίσει: Sarah Greenwood και Katie Spencer για το Barbie
Θα έπρεπε να κερδίσει: Σόνα Χιθ και Τζέιμς Πράις για το Poor Things
Θα έπρεπε να είναι υποψήφια: Chris Oddy για τη Ζώνη Ενδιαφέροντος
Καλύτερη κινηματογράφηση
Θα κερδίσει: Hoyte van Hoytema για το Oppenheimer
Θα έπρεπε να κερδίσει: Robbie Ryan για το Poor Things
Θα έπρεπε να είναι υποψήφιος: Łukasz Żal για τη Ζώνη ενδιαφέροντος
Καλύτερο μακιγιάζ και χτένισμα
Θα κερδίσει: Kazu Hiro, Kay Georgiou και Lori McCoy-Bell για το Maestro
Θα πρέπει να κερδίσουν: Nadia Stacey, Mark Coulier και Josh Weston για το Poor Things
Θα έπρεπε να είναι υποψήφια: Ivana Primorac για την Barbie
Καλύτερος σχεδιασμός κοστουμιών
Θα κερδίσει: Jacqueline Durran για το Barbie
Θα έπρεπε να κερδίσει: Holly Waddington για το Poor Things
Θα έπρεπε να είναι υποψήφια: Lindy Hemming για το Wonka
Καλύτερο μοντάζ
Θα κερδίσει: Jennifer Lame για το Oppenheimer
Θα έπρεπε να κερδίσει: Thelma Schoonmaker για το Killers of the Flower Moon
Θα έπρεπε να είναι υποψήφια: Paul Watts για τη Ζώνη Ενδιαφέροντος
*Η απονομή των Όσκαρ θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 10 Μαρτίου.
*Με στοιχεία από theguardian.com
Δείτε επίσης
- Γάζα-OHE: Οι μέθοδοι πολέμου που χρησιμοποιεί το Ισραήλ αντιστοιχούν σε γενοκτονία
- Παναγία των Παρισίων: Ήχησαν ξανά οι καμπάνες για πρώτη φορά μετά την πυρκαγιά του 2019
- Καιρός: Καταρρέει το ρεύμα του Ατλαντικού - Δραματική προειδοποίηση των ειδικών
- Αμερικανικές εκλογές 2024: Γιατί νίκησε ο Τραμπ και πώς θα αλλάξουν οι ισορροπίες στα ελληνοτουρκικά
- Γιατί κέρδισε ο Τραμπ -Σάρωσε σε όλα τα κοινά, η «ακτινογραφία» των ψηφοφόρων του