Λιμάνι του Νότου, τι προβλέπει ο Περιφερειακός Χωροταξικός Σχεδιασμός Κρήτης…
Μεγάλες ανατροπές και ανακατατάξεις φέρνει η δεύτερη και τελική φάση της μελέτης του Χωροταξικού Σχεδίου Κρήτης που αναμένεται να αποτελέσει τον μπούσουλα για την ανάπτυξη του νησιού τις επόμενες δεκαετίες…
Να αναφέρουμε ότι η μελέτη του χωροταξικού φέρει την υπογραφή και τις κατευθύνσεις της κα Κλουτσινιώτη…
Η περίφημη μελέτη “Κλουτσινιώτη” ανοίγει τον ασκό του Αιόλου όσον αφορά το μείζον θέμα της ανάπτυξης στην ευλογημένη περιοχή του κάμπου της Μεσαράς, δημιουργώντας κρίσιμα ερωτήματα και προβληματισμούς.
Ένα από το σημαντικότερα θέματα με αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον είναι η δημιουργία του λιμανιού στο Τυμπάκι, θέμα που έχει εγείρει πλήθος συζητήσεων μεταξύ των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.
Να πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, τα επόμενα χρόνια βάση του Περιφερειακού Σχεδιασμού, βασικός στόχος και επιδίωξη αποτελεί η ενίσχυση της πολιτικής εξωστρέφειας της Περιφέρειας Κρήτης με χώρες της Μεσογειακής λεκάνης και ειδικότερα με την Κύπρο, τη Μέση Ανατολή και τη βόρειο Αφρική, καθιστώντας έτσι την Κρήτη έναν από τους βασικότερους παίχτες της γεωστρατηγικής πολιτικής…
Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι η Κρήτη θα αποτελέσει έναν κόμβο διεθνούς σημασίας με δυνατότητα προοπτικής να “φιλοξενήσει” στα εδάφη της αγωγό φυσικού αεριού…
Στη μελέτη Κλουτσινιώτη, γίνεται λόγος επίσης και για πιθανή ύπαρξη υδρογονανθράκων νότια της Κρήτης, εάν επαληθευτούν βέβαια οι προβλέψεις των επιστημόνων…
Όπως συμπεραίνουμε η ύπαρξη ενός λιμανιού στο Νότο αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα...
Τι είδους όμως λιμάνι περιγράφει ο Χωροταξικός Σχεδιασμός;
Αναφέρει την δημιουργία ενός εξειδικευμένου εμπορευματικού λιμένα τοπικής σημασίας με αναθεώρηση του ρόλου του και του αναπροσανατολισμού προς την τροφοδοσία πλοίων (bankering) και την υποστήριξη των προβλεπόμενων εγκαταστάσεων άντλησης και μεταφοράς φυσικού αερίου και πετρελαίου από τα «οικόπεδα» της νότιας Κρήτης…
Η πύλη του νότου δηλαδή θα λειτουργεί ως τροφοδοτικός σταθμός στο σύστημα διεθνούς Μεσογειακού διαδρόμου θαλάσσιων μεταφορών Γιβραλτάρ-Μάλτα-Ζουέζ.
Να υπογραμμίσουμε ότι δεν γίνεται καμία απολύτως αναφορά για εμπορική χρήση του λιμανιού ούτε και κατασκευή μαρίνας για πολυτελή γιοτ και σκάφη αναψυχής…
Εκτός από το θέμα του λιμανιού μέσα στην μελέτη αναφέρονται και άλλα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν την περιοχή, όπως ο πρωτογενής τομέας…
Η μελέτη προβλέπει για τον πρωτογενή τομέα ότι θα αναπτυχθεί περαιτέρω σε συνδυασμό με την μεταποίηση των προϊόντων, τα οποία θα διοχετεύονται στο οικιστικό κέντρο των Μοιρών…
Επιπρόσθετα επιδιώκεται όσο αφορά το οδικό δίκτυο, ο προγραμματισμός για την υλοποίηση των απαιτούμενων έργων, ώστε ο οδικός άξονας Αγία Βαρβάρα – Γέργερη – Ζαρός – Αποδούλου – Φουρφουράς /Αγία Γαλήνη να λειτουργεί ως πρωτεύον δίκτυο ενδοπεριφερειακής σημασίας…
Δείτε επίσης
- Π.Σ Τυμπακίου: ;Oλα έτοιμα γοια το 2ο “South Santa Run”!
- Στα δικαστήρια διευθύντρια σχολείου από τη Μεσαρά που την “ξήλωσαν” για την αξιολόγηση
- Συντονίζονται οι δήμαρχοι για τον Νότιο Οδικό Άξονα που θα συνδέει νέο αεροδρόμιο – Αγία Γαλήνη
- «Στα γιορτινά» ο Ζαρός με τη διπλή φωταγώγηση των Χριστουγεννιάτικων δέντρων
- Επιτέλους νίκη για τον ΑΟΤ-Tα αποτελέσματα (hl)