Κρήτη: Ορατές ακόμα οι “πληγές” του COVID στους μαθητές

neakriti.gr  19 April, 2023 ΑΡΘΡΑ
Κρήτη: Ορατές ακόμα οι “πληγές” του COVID στους μαθητές

Συνεχίζεται ο αντίκτυπος της υγειονομικής κρίσης και στην εκπαιδευτική διαδικασία δύο χρόνια μετά, με εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να υποστηρίζουν πως οι μαθητές μέχρι και σήμερα αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στην εμπέδωση μαθημάτων. Τα γνωστικά ελλείμματα είναι αρκετά, ενώ ευθύνες υπάρχουν και στην Πολιτεία, καθώς δεν είχε προετοιμαστεί για μια τέτοια κρίση και δεν επιμόρφωσε τους εκπαιδευτικούς.

Όπως υποστηρίζουν εκπαιδευτικοί, τα “παιδιά της πανδημίας”, όπως είθισται να ονομάζονται οι μαθητές που πέρασαν την καραντίνα στο σπίτι τους, έχουν αρκετές ελλείψεις.

Ειδικότερα, η περίοδος της υγειονομικής κρίσης σήμανε και την αλλαγή συνηθειών σε βασικούς τομείς της ζωής μας. Πεδία δράσης, μεταξύ των οποίων και η εκπαίδευση, άλλαξαν μορφή. Η εκπαίδευση έγινε εξ αποστάσεως, με αποτέλεσμα την αλλαγή μεθόδων διδασκαλίας όπως είναι το σχολικό βιβλίο. Οι αλλαγές ήταν τεράστιες.

Στο πλαίσιο αυτό, το neakriti.gr επικοινώνησε με εκπαιδευτικούς προκειμένου να διαπιστώσει τον αντίκτυπο που είχε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ή, εάν προτιμάτε, η διδασκαλία με κυρίαρχα μέσα την οθόνη και το πληκτρολόγιο στις γνωστικές ικανότητες των παιδιών και πιο συγκεκριμένα εάν έχουν κενά στα μαθήματα δύο χρόνια μετά. Όπως διαπιστώσαμε, εκπαιδευτικοί τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποστήριξαν πως υπήρξε ηχηρός αντίκτυπος στον τρόπο κατανόησης των μαθημάτων από τους ίδιους τους μαθητές.

Έψαχναν WiFi...

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων Αντώνης Τσαλαπάκης είπε ότι «υπάρχουν ζητήματα μέχρι και σήμερα που αφορούν στα γνωστικά αντικείμενα μαθημάτων που παρακολουθούνταν από μαθητές την περίοδο της υγειονομικής κρίσης. Υπάρχουν ελλείμματα, καθώς ο μαθητής εξαρτιόταν από τον τεχνολογικό εξοπλισμό της οικογένειάς του και τον βαθμό που ο ίδιος είχε πρόσβαση στη διαδικτυακή αίθουσα. Από ’κει και πέρα, οι αλλαγές είναι τεράστιες. Έχουμε δει μαθητές που πλέον δεν μπορούν να παρακολουθήσουν μάθημα με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας και επιζητούν πλέον την τεχνολογία ως ενισχυτικό μέσο διδασκαλίας. Το υπουργείο Παιδείας δεν επιμόρφωσε τους εκπαιδευτικούς, όπως επίσης ήταν ανύπαρκτο ένα θεσμικό πλαίσιο που θα διασφάλιζε τη μετάβαση από τη διά ζώσης στην εξ αποστάσεως διδασκαλία».

«Η περίοδος της πανδημίας ήταν μια άσχημη περίοδος για μαθητές και καθηγητές. Οι καθηγητές δεν έλαβαν καμία απολύτως επιμόρφωση, ενώ είδαμε τραγελαφικές ιστορίες, όπως να “πέφτει” η ηλεκτρονική πλατφόρμα και να χάνεται το μάθημα. Τα τεχνικά προβλήματα ήταν πάρα πολλά, ενώ μαθητές που ανήκαν σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού δεν παρακολουθούσαν τα μαθήματα. Δεν είχαν ίντερνετ και πολλοί μαθητές έμπαιναν από το κινητό σε κοινόχρηστους χώρους. Οι μαθησιακές δυσκολίες διογκώθηκαν, όπως και οι ανισότητες. Δυστυχώς, τον απόηχο τον βλέπουμε στα σχολεία, με πολλούς μαθητές να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα μέχρι και σήμερα», σημείωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σητείας “Ο Μύσων” και αιρετός ΠΥΣΠΕ Λασιθίου, Αλέξανδρος Αλεξάκης.

Οι ευθύνες της Πολιτείας: «Δεν υπήρξε μέριμνα»

Προβλήματα υπάρχουν και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών της συγκεκριμένης βαθμίδας.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Φυσικών Κρήτης, Μιχάλης Καραδημητρίου, σημείωσε: «Είναι σαφές ότι ο κορωνοϊός έχει αφήσει μαθησιακά σημάδια στην εκπαίδευση. Είναι ιδιαίτερα εμφανές σε μαθητές Α’ λυκείου, όπου τα χρόνια της καραντίνας ήταν στο γυμνάσιο. Οι μαθητές δεν έχουν αναπτύξει τις κατάλληλες ικανότητες. Δεν έχουν την απαιτούμενη ωριμότητα και υπάρχουν πολλά περιστατικά παιδικής και εφηβικής κατάθλιψης μετά την καραντίνα και τη διά ζώσης εκπαίδευση. Υπάρχουν κενά στις επιδόσεις των μαθητών και δεν κατανοούν τον μαθητικό τρόπο σκέψης, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αποδώσουν σε μαθήματα όπως είναι η Φυσική.

Επίσης, παρατηρώ ότι οι μαθητές δε λαχταρούν να πάνε στο σχολείο. Είναι συνηθισμένο σε μεγάλες τάξεις, αλλά πλέον το βλέπουμε και στις μικρότερες τάξεις. Θεωρώ πως μία από τις πολλές πρωτοβουλίες που πρέπει να πάρει η Πολιτεία είναι να δημιουργήσει ψυχολογικό κέντρο για μαθητές και γονείς».

«Η Ελλάδα ήταν μια χώρα που έκλεισε τα σχολεία της για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Δεν πήραμε τα απαραίτητα μέτρα από την αρχή, με άμεση συνέπεια μεγάλο μέρος των σχολικών μαθημάτων να γίνει διαδικτυακά. Τα κενά ήταν τεράστια και, δυστυχώς, δεν έγιναν καίριες παρεμβάσεις από την Πολιτεία, όπως αναπροσαρμογή της ύλης. Αλλά επεκτάθηκε ο εκπαιδευτικός χρόνος σε δύο παραπάνω εβδομάδες. Οι μαθητές έχουν κενά, τα οποία δυστυχώς είναι δυσαναπλήρωτα. Το έχουν επισημάνει πολλοί παιδαγωγικοί και εκπαιδευτικοί φορείς», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Χανίων, Γιάννης Κυριακάκης.

 

neakriti.gr  19 April, 2023 ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

 

Περισσότερα νέα

mesaralive.gr | επίσημη σελίδα