Κρήτη: Με… zore zalo στην κορυφή της Ευρώπης
Στόχος για κάθε επιχειρηματία και κάθε προσπάθεια που ξεκινά είναι η δημιουργία ενός προϊόντος, το οποίο να συγκαταλέγεται μέσα στα κορυφαία, στο είδος του.
Αυτός ήταν και ο στόχος για τους δημιουργούς της zore zalo – tsikoudia. Ένα προϊόν εξαιρετικής ποιότητας, που το αποδεικνύουν άλλωστε τα πολλά βραβεία που έχει λάβει.
Το σπουδαιότερο όμως είναι ότι η zore zalo – tsikoudia είναι η ίδια η… Κρήτη. Οι γεύσεις και τα αρώματα του νησιού. Ο πολιτισμός της. Η ξεχωριστή ιδιοσυγκρασία των ανθρώπων της. Ομορφιά, δύναμη και Παράδοση. Μια σύνθεση μοναδική που δεν θα μπορούσε παρά να είναι κρητική και η οποία περικλείεται σε ένα μπουκάλι zore zalo.
Το όνομά της είναι εμπνευσμένο από την τοπική διάλεκτο. Η γεύση της σε ταξιδεύει στην άγρια ομορφιά των βουνών της Κρήτης. Η zore zalo δεν αποτελεί μόνο απόσταγμα αλκοόλης. Είναι επίσης απόσταγμα πολιτισμού. Απόσταγμα μιας αδιάλειπτης ιστορικής διαδρομής, που ξεκίνησε από τη Μινωική περίοδο, ταξίδεψε μέσα στον χρόνο, άντεξε στους κινδύνους και τη φθορά και ήρθε για να φωτίσει το σήμερα, όπως τονίζουν άλλωστε οι τρεις εμπνευστές και «κινητήριοι μοχλοί» της εταιρείας οι κύριοι Ιωάννης Μίγκλης, Κωστής Δαμαβολίτης και Βασίλης Σταυρακάκης
Για όλο αυτό το ταξίδι μιλά ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας ο κ. Δαμαβολίτης, ο οποίος και εξηγεί τα πάντα για τον τρόπο δημιουργίας της zore zalo και τους στόχους της εταιρείας στο μέλλον.
Πείτε μας λίγα λόγια για τη δραστηριότητά σας.
«Συνήθως στα μεγάλα brands υπάρχει ένα πολυσύνθετο οικοδόμημα πραγμάτων και ενεργειών που δημιουργεί ένα μύθο γύρω τους. Εμείς στους μεγάλους μύθους αντιτασσόμαστε με ένα ισχυρότερο όπλο, την αλήθεια. Απλή μονοδιάστατη και διαυγής σαν το περιεχόμενο της φιάλης μας. Έτσι, η zore zalo – tsikoudia - ξεκινά το ταξίδι της πριν από τρία χρόνια ακριβώς, όταν τρείς φίλοι με μεράκι για τα αποστάγματα, κατόπιν έρευνας διαπιστώσαμε ότι στα ράφια πώλησης των αποσταγμάτων δεν υπήρχε τσικουδιά ultra premium, που να ανταγωνίζεται τα αποστάγματα που κυριαρχούσαν στο διεθνή εμπορικό στίβο».
Πείτε μας λίγα λόγια για την εταιρία και τα προϊόντα σας.
«Όταν πήραμε την απόφαση να κάνουμε το πρώτο βήμα για μία premium τσικουδιά, στις ζυμώσεις των σκέψεων μας κυριάρχησαν δύο πράγματα: το πρώτο ήταν η προσπάθεια για τη δημιουργία ενός προϊόντος με υψηλά στάνταρ και το δεύτερο ότι δεν θα υπολογίζονταν το κόστος αναφορικά με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του προϊόντος. Σκεφτήκαμε λοιπόν ότι για να βγάλουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, θα ήταν αναγκαίο να επιλέξουμε και τα καλύτερα υλικά προκειμένου να επιτύχουμε τη σύνθεση μας. Καταλυτικό ρόλο σε αυτή τη σύνθεση έπαιξε η “busybuilding”, η εταιρεία που ανέλαβε να κάνει την έρευνα γύρω από τα επιμέρους στοιχεία του προϊόντος, η οποία στη συνέχεια επέλεξε και σχεδίασε το λογότυπο και το μπουκάλι. Η φιάλη είναι από διάσημο ιταλικό οίκο, το καπάκι είναι ξύλο οξιάς βαμμένο μαύρο, το λογότυπο μεταξοτυπία, ενώ κλείσαμε το κομμάτι της αισθητικής με μια κασετίνα πολυτελείας. Μετά από μια ολοκληρωμένη έρευνα, όταν φτάσαμε στην επιλογή της τσικουδιάς, καταλήξαμε στη βιολογική τσικουδιά τεσσάρων αποστάξεων από τις ποικιλίες στεμφύλων κοτσιφάλι, θραψαθίρι, Βιδιανό και Λιάτικο. Οι εν λόγω ποικιλίες αυτές καθαυτές, έχουν μία αντιφατική σχέση μεταξύ τους, αλλά μετά από πολλούς πειραματισμούς καταφέραμε και κλειδώσαμε σε ένα κωδικό γεύσης που νομίζω ότι μας δικαίωσε».
Η γεωγραφική θέση έχει κάποια σχέση με τα προϊόντα σας;
«Η Κρήτη με την ιστορία και την κουλτούρα της έχει μια διαχρονική ακτινοβολία ανά τους αιώνες σε όλες της τις εκφάνσεις. Από τα θαύματα του Μινωικού πολιτισμού έως σήμερα μας ακολουθεί μία μακρά παράδοση. Ο τόπος μας είναι ένα διαχρονικό brand, που λειτουργεί ενισχυτικά σε ότι και αν κάνουμε. Με τα εργαλεία που μας δίνει το σήμερα, κάνουμε μία προσπάθεια να εκσυγχρονίσουμε την παράδοσή μας. Από την άλλη ο τόπος μας δεν απέκτησε τυχαία τη φήμη του. Πρόκειται για έναν ευλογημένο τόπο, του οποίου η μορφολογία και οι κλιματολογικές συνθήκες τον έχουν καταστήσει ως «γη της επαγγελίας». Συνεπώς κάθε κρητικό προϊόν συγκεντρώνει εντός του όλα τα παραπάνω πλεονεκτήματα».
Πώς βλέπετε το προϊόν σας στις διεθνείς αγορές; Που στοχεύετε και πως βλέπετε να εξελίσσεται η ελληνική αγορά;
«Μια από τις τελευταίες εκθέσεις που συμμετείχαμε, ήταν η «SIAL» στο Παρίσι. Εκεί διαπίστωσα ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν κάνει αλματώδη βήματα προόδου και μπορούν να ανταγωνιστούν επάξια τα προϊόντα του εξωτερικού. Όταν σχεδιάσαμε τη zore zalo –tsikoudia- και την DIEM –πάντα με γνώμονα τον σχεδιασμό της busybuilding – δεν αυτοπαγιδευθήκαμε σε στενά γεωγραφικά πλαίσια όσον αφορά την αισθητική. Δώσαμε χαρακτηριστικά έθνικ, αφήνοντας ένα γρίφο με το όνομα, που παραπέμπει στην κρητική διάλεκτο, υιοθετώντας την ιδέα ότι για να ταξιδέψει ένα προϊόν στον κόσμο θα πρέπει να ανακαλύψει και τη διεθνή γλώσσα επικοινωνίας τον αγορών του εξωτερικού. Με την θετική αξιολόγηση που πήραμε από τους μετρ του είδους καταλάβαμε πως βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο όσον αφορά την προώθηση του προϊόντος μας στο εξωτερικό. Παράλληλα, στην ελληνική αγορά τα μηνύματα είναι πολύ αισιόδοξα και κάθε μέρα το προϊόν με σταθερά βήματα κατακτά όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς».
Μπορούν οι Έλληνες παραγωγοί να κάνουν τη διαφορά στην παραγωγή ποιοτικών προϊόντων; Τι πιστεύετε;
«Η διαφορά στα ποιοτικά χαρακτηριστικά και στον τρόπο προώθησης ανάμεσα στα προϊόντα του εξωτερικού και στα ελληνικά, για μία σειρά από λόγους ήταν ανέκαθεν μεγάλη. Τα τελευταία χρόνια όμως οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αναπτυχθεί σε όλα τα επίπεδα και όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς από τις διεθνείς εκθέσεις, τα ελληνικά προϊόντα όχι μόνο έχουν καλύψει το κενό, αλλά σε πολλούς τομείς έχουν πάρει και την πρωτιά. Κατά την προσωπική μου άποψη οι νέοι άνθρωποι, που τολμούν στο ελληνικό επιχειρείν έχουν από τη μία να αντιμετωπίσουν τη γραφειοκρατία και τις παθογένειες του συστήματος, που δυσκολεύουν σε μεγάλο βαθμό την προσπάθειά τους, αλλά από την άλλη έχουν ως αντίβαρο των δυσκολιών αυτών τα πολιτισμικά εφόδια που τους παρέχει ο τόπος μας. Σ’ ένα τόπο λοιπόν που το φώς κυριαρχεί στις εικόνες και το μπλάβο της θάλασσας μεθάει τους ανθρώπους, η έμπνευση, η δημιουργικότητα και η ευρηματικότητα είναι μονόδρομος. Και όταν τα παραπάνω στοιχεία συνθέτονται, η επιτυχία θα είναι το καταληκτικό αποτέλεσμα στην προσπάθεια των Ελλήνων παραγώγων».
Με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά:
zore zalo
Τσικουδιά βιολογική 700ml 43%vol τετραπλής απόσταξης.
Το προϊόν ξεχωρίζει για την άριστη ποιότητα της πρώτης ύλης:
• Ορεινά στέμφυλα πιστοποιημένης βιολογικής
γεωργίας, μη γενετικά τροποποιημένα
• Τεσσάρων αποστάξεων χωρίς προσμίξεις
Εξωτερικά χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με υψηλή
αισθητική:
• Γυάλινη καράφα ιταλικής προέλευσης με ειδική
εκτύπωση
• Φελλός με καπάκι οξιάς
• Ποικιλίες:
Ερυθρές Λιάτικο, Κοτσιφάλι, Λευκές Βιδιανό, Θραψαθύρι
DIEM
Τσικουδιά 500ml 38% vol διπλής απόσταξης.Ποικιλίες στεμφύλων: 70% Λιάτικο και 30% Διάφορα (ΣΟΥΛΤΑΝΙΝΑ, ΒΙΔΙΑΝΟ, ΚΟΤΣΙΦΑΛΙ, SYRAH, MALVASIA)
Διαυγές καθαρό με φίνα αρώματα λευκόσαρκων φρούτων, μπανάνας αχλαδιού καθώς και νύξεις από τριαντάφυλλο. Το σώμα είναι αρκετά μαλακό ισορροπημένο με ευχάριστα γλυκό τελείωμα.
Συνοδεύστε την με μεζέδες, τυρί, φέτα (παξιμάδι,ελιές και ντομάτα απαραιτήτως). Αποτελεί ιδανικό σύντροφο της γραβιέρας, ενώ το έδεσμα που πραγματικά απογειώνει τη γεύση της είναι μια τρυφερή αγκινάρα με λεμόνι.
Δείτε επίσης
-
Δεν υπάρχουν καταχωρήσεις