Γκριμάλντι στο newmoney: Αυτά είναι τα σχέδιά μου για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου
Σχέδια για την ανάδειξη του λιμανιού της Ηγουμενίτσας ως κομβικής εμπορικής σημασίας για τα Βαλκάνια και του Ηρακλείου ως βάση κρουαζιέρας εκπονεί ο όμιλος Γκριμάλντι.
Παράλληλα με βάση το Ηράκλειο μελετά την ενδυνάμωση της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας του ομίλου.
Συναντήσαμε τον Εμάνουελ Γκριμάλντι χθες το μεσημέρι στην Εθνική Πινακοθήκη, στο περιθώριο διεθνούς ναυτιλιακού συνεδρίου. Συνοδευόταν από τον διευθύνοντα σύμβουλο των Μινωικών, Λουκά Σιγάλα.
«Μελετάμε τα επενδυτικά μας σχέδια για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας γιατί ακόμα δεν έχουμε αναλάβει τη διοίκηση του λιμανιού. Είμαστε πολύ αφοσιωμένοι, εστιασμένοι και στα δύο λιμάνια τόσο του Ηρακλείου όσο και της Ηγουμενίτσας. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα δύο λιμάνια θα προσφέρουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και θα προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε και την τοπική οικονομία γύρω από αυτά. Τα λιμάνια είναι ζωτικής σημασίας για την τοπική κοινωνία» ήταν τα πρώτα λόγια του Ιταλού εφοπλιστή.
Ειδικότερα για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας ανέφερε:
«Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες. Δεν είναι μόνο λιμάνι της Ηπείρου. Είναι λιμάνι μεγάλης σημασίας για τα Βαλκάνια. Είναι το εμπορικό λιμάνι που έχει στρατηγική σημασία για τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και υπό προϋποθέσεις ακόμη και για την Τουρκία» και εξήγησε: «Αφενός υπάρχει η Εγνατία Οδός που είναι σημαντική οδική αρτηρία ενώ θα αναπτυχθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος, ο Ε 65 που θα συνδέει την Ηγουμενίτσα με την Αθήνα κατευθείαν και θα κερδίζεις πέντε ώρες. Όταν πας τώρα στην Πάτρα θέλεις 6 ώρες και από εκεί άλλες τρεις ώρες να φτάσεις στην Αθήνα. Άρα θέλεις συνολικά 9 ώρες. Με τον νέο δρόμο θα χρειάζεσαι τέσσερις ώρες. Θα κερδίζεις πέντε ώρες. Άρα υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης για την Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Τουρκία αλλά και την Αθήνα και το λιμάνι του Πειραιά».
Στη συνέχεια τον ρωτήσαμε αν ισχύει η πληροφορία ότι στο Ηράκλειο θέλει να αναπτύξει car terminal για να εισάγει ο όμιλος ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα.
«Είναι ένα από τα σχέδια μας» μου απάντησε: «Το σχέδιο με τα αυτοκίνητα το μελετάμε γιατί το λιμάνι του Ηρακλείου έχει στρατηγική θέση. Βρίσκεται κοντά στη διώρυγα του Σουέζ. Αυτό θα βοηθήσει στην εισαγωγή αυτοκινήτων από την Άπω Ανατολή».
Στη συνέχεια αποκάλυψε:
«Όμως ο αληθινός μας στόχος είναι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Γιατί το Ηράκλειο έχει να δείξει τον Μινωικό πολιτισμό, ένα υπέροχο Μουσείο και το παλάτι της Κνωσού. Πρόκειται για μία κληρονομιά προς την ανθρωπότητα και πιστεύω ότι πολλοί άνθρωποι πρέπει να ενδιαφερθούν να μάθουν για τον Μινωικό πολιτισμό που αναπτύχθηκε πρώτος από όλους τους άλλους πολιτισμούς. Ίσως είναι και ο τόπος από όπου άρχισε να δημιουργείται, να αναπτύσσεται η Ευρώπη.
Στο ερώτημα εάν ο όμιλος έχει την τεχνογνωσία να δραστηριοποιηθεί στην βιομηχανία κρουαζιέρας, απάντησε:
«Παλαιότερα, ο όμιλος δραστηριοποιείτο στην κρουαζιέρα για πολλά χρόνια. Ο πατέρας μου ήταν από τους πρώτους που μετέτρεψε πλοία Liner σε κρουαζιερόπλοια. Δραστηριοποιείτο στη Βενεζουέλα, στην Καραϊβική και σε άλλα μέρη, παγκοσμίως. Όμως έχω και πολύ καλούς φίλους που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα. Από τον Costa Cruise που ανήκει στον όμιλο της Carnival, ξέρω ιδιοκτήτη της ίδιας της Carnival, έχω σχέσεις με την Royal Caribbean , MSC με την Norwegian με την P&O με όλες δηλαδή τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας.
Για το λιμάνι του Ηρακλείου πρέπει να πω ότι δεν υπάρχει terminal για την κρουαζιέρα. Έχουν φτιάξει ένα σταθμό στην περίοδο της πανδημίας. Δεν επαρκεί για να αναπτύξουμε την κρουαζιέρα. Θα επενδύσουμε και σε αυτό».
Λίγο πριν ολοκληρώσουμε τη συνομιλία μας αναφέρθηκε και στην ακτοπλοΐα:
«Έχουμε εμπειρία από την δραστηριοποίησή μας στην ακτοπλοΐα όπου μεταφέρουμε σχεδόν ένα εκατομμύριο επιβάτες από το Ηράκλειο κάθε χρόνο και την Σαντορίνη. Άρα υπάρχει ενδιαφέρον για να αναπτύξουμε περαιτέρω την δραστηριότητά μας στην ακτοπλοΐα με βάση και το Ηράκλειο της Κρήτης».
Δείτε επίσης
-
Δεν υπάρχουν καταχωρήσεις