«Κλειδώνει» την επόμενη εβδομάδα το fuel pass 2 σε συνάντηση που θα έχει ο Πρωθυπουργός με τον υπουργό Οικονομικών: Σκεπτικισμός για το εάν θα υιοθετηθεί εκ νέου το «μπόνους» των 5 ευρώ για όσους «αποθηκεύσουν» την επιδότηση στα καύσιμα σε άυλη κάρτα. Και αυτό γιατί στον πρώτο κύκλο του fuel pass αρκετοί ήταν εκείνοι που δεν κατάφεραν να εξαργυρώσουν το ποσό που εισέπραξαν, αφού το κινητό τους δεν εξυπηρετούσε την τεχνολογία NFC, δηλαδή ανέπαφες συναλλαγές.
Πάντως το ποσό που θα δοθεί θα είναι «φουσκωμένο» σε σχέση με τον προηγούμενο κύκλο και δεν αποκλείεται να αγγίξει και τα 70 ευρώ! Στο τραπέζι είναι και το ενδεχόμενο η ενίσχυση για τα καύσιμα να είναι κλιμακωτή, δηλαδή να είναι μεγαλύτερη για τα χαμηλότερα εισοδήματα και χαμηλότερη για τα πιο υψηλά.
Ποιους μήνες θα καλύψει το fuel pass 2
Δεδομένο είναι πάντως ότι οι τιμές των καυσίμων συνεχίζουν να πετούν στα… ψηλά, καθώς η τιμή της αμόλυβδης βρισκόταν στα 2,416 ευρώ το λίτρο κατά μέσο όρο! Το fuel pass 2 θα «καλύψει» το επόμενο τρίμηνο, δηλαδή από τον Ιούλιο έως και τον Σεπτέμβριο.
Η Κυβέρνηση σχεδιάζει την επέκταση του fuel pass και μετά την 30ή Ιουνίου με «ανοιχτό» το ενδεχόμενο να διευρυνθούν οι δικαιούχοι της κάρτας καυσίμων με την αύξηση των εισοδηματικών κριτηρίων. Για αυτό το λόγο ενδεχομένως να υπάρξει και κλιμάκωση στα ποσά.
Με «φόντο» τις τιμές των καυσίμων που κυριολεκτικά έχουν πάρει «φωτιά» και «πετάνε» από ρεκόρ σε ρεκόρ, το Υπουργείο Οικονομικών αναζητά τα χρήματα τα οποία απαιτούνται για διαμορφώσει το νέο «πακέτο» ενίσχυσης νοικοκυριών και επαγγελματιών τους επόμενους μήνες.
Πάντως, αυτή την στιγμή στο οικονομικό επιτελείο υπάρχουν σκέψεις για παράταση της επιδότησης στο πετρέλαιο κίνησης και τον Ιούλιο (15 λεπτά το λίτρο).
Σκέψεις και για επιδότηση στην… αντλία
Με την τιμή να ξεπερνά τα 2,5 ευρώ ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης αναζητά λύσεις ώστε οι νέες παρεμβάσεις να φέρουν άμεσο αποτέλεσμα.
Με δεδομένο ότι το fuel pass δεν επηρέασε την τιμή της βενζίνης, ενώ αντίθετα η επιδότηση του diesel έχει συγκρατήσει την τιμή του καυσίμου στην αντλία, αρμόδιοι παράγοντες βάζουν στο τραπέζι και τη σκέψη να υπάρξει αντίστοιχη παρέμβαση και για την βενζίνη.
Εάν επικρατήσει αυτό το σενάριο, το πλαίσιο της παρέμβασης θα είναι αντίστοιχο με αυτή που εφαρμόστηκε στην τιμή του diesel, δηλαδή επιδότηση της τιμής απευθείας στην αντλία, μέτρο που θα έχει συγκεκριμένη χρονική διάρκεια.
Την επόμενη εβδομάδα σε κάθε περίπτωση «κλειδώνουν» οι τελικές αποφάσεις, ώστε να ακολουθήσει η οριστική κοστολόγηση των μέτρων, η ανακοίνωση τους και η εφαρμογή τους από τις αρχές του Ιουλίου.
Το στοιχείο που θα κρίνει το μέγεθος της παρέμβασης, αλλά και της χρονικής διάρκεια της, είναι το δημοσιονομικό περιθώριο που θα επιτρέψει στην κυβέρνηση να προχωρήσει στην θέσπιση ενός ακόμα κύματος μέτρων. Η αναζήτηση του απαιτούμενου περιθωρίου είναι καθημερινή με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους να «σκανάρουν» τα έσοδα προκειμένου να υπάρχει σαφής εικόνα για την κατάσταση.
Ψάχνουν να βρουν χρήματα για.. παρεμβάσεις
Εντούτοις, έστω και αν το πρώτο τρίμηνο δεν υπήρχαν σημαντικά μεγάλες πιέσεις από τον πόλεμο, καθώς η επίθεση στην Ουκρανία ξεκίνησε στις 24 Φεβρουαρίου, η διαμόρφωση του ρυθμού ανάπτυξης του ΑΕΠ στο 7% για το πρώτο τρίμηνο, δημιουργεί αισιοδοξία ότι η ελληνική οικονομία μπορεί να αντεπεξέλθει στους σοβαρούς κλυδωνισμούς που προκαλεί ο πόλεμος και κατ’ επέκταση η ξέφρενη πορεία των τιμών στην ενέργεια.
Με αυτά τα δεδομένα αυξάνονται οι πιθανότητες να υλοποιηθούν μια σειρά από παρεμβάσεις.
Για τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας τόνισε ότι η πρώτη αίσθηση που υπάρχει είναι πως τον Μάιο τα έσοδα θα είναι αυξημένα σε σχέση με τους στόχους κατά περίπου 1,2 δισ. ευρώ.
Πάνω από τα μισά έσοδα προέρχονται από τον ΕΝΦΙΑ καθώς αρκετοί επέλεξαν να τον πληρώσουν εφάπαξ μετά τη σημαντική μείωση και συνεπώς πρόκειται για έσοδα που το οικονομικό επιτελείο ανέμενε σε επόμενους μήνες.
Ο Χρήστος Σταϊκούρας εξήγησε ότι την υπέρβαση των εσόδων από φόρους ροκανίζουν μέτρα και παρεμβάσεις εκτός προϋπολογισμού και αναφέρθηκε συγκεκριμένα:
Παρεμβάσεις στο ρεύμα – 1,1 δισ. ευρώ
Παρεμβάσεις στα καύσιμα έως σήμερα 200 εκατ. ευρώ (100 εκατ. το fuel pass/ 100 εκατ. στο diesel)
Παρέμβαση στο ΦΠΑ 250 εκατ. ευρώ
Παρέμβαση στον ΕΝΦΙΑ 370 εκατ. ευρώ
Δείτε επίσης
-
Δεν υπάρχουν καταχωρήσεις
Σχετικά άρθρα
- Fuel Pass 2: Σήμερα οι πληρωμές στους δικαιούχους-Έρχεται νέο πακέτο
- Fuel Pass 2: Ανοιχτή η πλατφόρμα για όλα τα ΑΦΜ
- Fuel Pass 2: Πάνω από 260.000 αιτήσεις σε λίγες ώρες -Για ποια ΑΦΜ άνοιξε η εφαρμογή
- Fuel Pass 2: Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για επιδότηση βενζίνης - Δικαιούχοι, ποσά και διαδικασία
- Fuel Pass 2: Τη Δευτέρα τελικά ανοίγει η πλατφόρμα για τις αίτήσεις