Tην οδική ασφάλεια ως ένα από τα μαθήματα στα Λύκεια θέλει να βάλει η Αστυνομία, αλλά επί του παρόντος δεν φαίνεται το αίτημά της να περνά από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Το θέμα απασχολεί έντονα το Τμήμα Τροχαίας του Αρχηγείου Αστυνομίας το οποίο «βασανίζεται» να βρει τρόπο μείωσης των θανατηφόρων δυστυχημάτων.
‘Ερευνα που έγινε από την OffsiteCy δείχνει ότι η Αστυνομία ψάχνει τρόπους να προωθήσει την εμπέδωση της οδικής ασφάλειας από την παιδική ηλικία γι’αυτό βρίσκεται σε επαφές με το Υπουργείο. Ωστόσο, φαίνεται ότι το Υπουργείο δείχνει στο παρόν στάδιο διστακτικό να βάλει το εν λόγω μάθημα στα Λύκεια.
Η θέση του Υπουργείου
Η OffsiteCy επικοινώνησε με το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και λάβαμε πληροφορίες τι ακριβώς ισχύει. Σύμφωνα με αρμόδια πηγή βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για την ένταξη του μαθήματος στο Λύκειο.
Όπως μας ειπώθηκε συζητείται ο τρόπος και η ενότητα το μαθήματος που θα ενταχθεί η οδική ασφάλεια, ενώ πρέπει να βρεθούν λύσεις και στην εκπαίδευση των καθηγητών. Ομολογουμένως, η συμπερίληψη του μαθήματος στο λυκειακό κύκλο θα λύσει πολλά προβλήματα. Σημειώνεται ότι το Υπουργείο δέχθηκε πιέσεις και από τους Υπουργούς Δικαιοσύνης και Μεταφορών που ζητούν να ενταχθεί η οδική ασφάλεια ως κύριο μάθημα.
Ωστόσο, το μάθημα διδάσκεται στα Δημοτικά ως μέρος του μαθήματος αγωγή ζωής και στα Γυμνάσια ως μέρος του μαθήματος οικιακή οικονομία και αγωγή υγείας.
Πέραν του Υπουργείου Παιδείας η Αστυνομία προσεγγίζει και το Υπουργείο ‘Αμυνας όπου ήδη διεξάγονται μαθήματα σε νεοσύλλεκτους με στόχο την εμπέδωση της οδικής ασφάλειας. Εξάλλου, με βάση το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής μαθητές σχολείων επισκέπτονται το χώρο δίπλα από το Αρχηγείο Αστυνομίας και μαθαίνουν τους βασικούς κανόνες οδικής ασφάλειας.
Φταίει ο ανθρώπινος παράγοντας
Μιλώντας στην OffsiteCy ο βοηθός υπεύθυνος της Τροχαίας Αρχηγείου Φίλιππος Παπαηλία τόνισε ότι για την κατάσταση στο οδικό δίκτυο και τα συνεχή τροχαία αδικήματα ευθύνεται ο ανθρώπινος παράγοντας.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαηλία, οι βασικοί λόγοι που οδηγούν στα τροχαία αδικήματα είναι:
H μη τήρηση του κώδικα οδικής κυκλοφορίας που καλύπτει τα εξής: Την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.
2.Τα επικίνδυνα προσπεράσματα.
3. Την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλης.
4. Τα επικίνδυνα προσπεράσματα.
5. Την είσοδο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
6. Τη χρήση κινητού κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
7. Τη μη χρήση κράνους από τους μοτοσικλετιστές.
8. Τη χρήση ζώνης ασφαλείας.
«Στοχευμένες οι εκσρατείες»
Ο κ. Παπαηλία ανέφερε ότι οι επιχειρήσεις που διεξάγει η Αστυνομία είναι στοχευμένες και αποσκοπούν εξειδικευμένα σε κάθε μέσο παραβίασης του κώδικα οδικής ασφάλειας. Όπως ανέφερε από τη Δευτέρα βρίσκεται σε εφαρμογή η εκστρατεία για αντιμετώπιση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλης. Πρόκειται όπως είπε για την έκτη κατά σειρά εκστρατεία τη φετινή χρονιά.
Οι μισοί δεν έφεραν ζώνη ασφαλείας
Ένα εκπληκτικό και συνάμα τρομερό στοιχείο που ανέφερε στην ΟffsiteCy ο κ. Παπαηλία είναι ότι το 2016 οι μισοί νεκροί σε τροχαία αδικήματα δεν έφεραν ζώνη ασφαλείας. Ερωτηθείς τι σημαίνει αυτό το στατιστικό, ο κ. Παπαηλία ανέφερε ότι οι οδηγοί έχουν την εντύπωση ότι ουδέποτε θα εμπλακεί σε τροχαία σύγκρουση. Ωστόσο, όπως είπε, «όποιοι χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο πρέπει να είναι προσεκτικοί αφού υπάρχει ο κίνδυνος να εμπλακούν σε τροχαία».
Όριο ταχύτητας
Μελέτη θα ετοιμαστεί υπό την εποπτεία των Δημοσίων Έργων αναφορικά με το όριο ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο και τη συζήτηση που γίνεται για αύξησή του από τα 100 στα 120 χιλιόμετρα. Όπως πληροφορούμαστε, η μελέτη θα ολοκληρωθεί και θα τεθεί ενώπιον του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας μέχρι το τέλος του έτους.
Δυο κριτήρια
Πληροφορίες της OffsiteCy αναφέρουν ότι η μελέτη θα βασιστεί σε δυο βασικά κριτήρια:
Πρώτο: Τα χαρακτηριστικά των κυπριακών δρόμων.
Δεύτερο: Θα υπάρχει μηδενική ανοχή στους παραβάτες.
Πέρσι 27 – φέτος 24 νεκροί
Με βάση τα τωρινά δεδομένα τη φετινή περίοδο σε σύγκριση με την περσινή παρατηρείται μικρή μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων. Χαρακτηριστικά, τη φετινή χρονιά καταγράφηκαν από τον Ιανουάριο – αρχές Αυγούστου 2017 καταγράφηκαν 24 τροχαία και την αντίστοιχη περσινή 27. Ο κ. Παπαηλία ανέφερε ότι έστω και αυτός ο μικρός αριθμός αποτελεί πρόοδο. Όπως είπε: «Ως Αστυνομία με κόπο και μόχθο, αλλά και χρήμα θέλουμε να έχουμε μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων».
Πηγή: offsite.com.cy
Δείτε επίσης
- Γερμανία: Αυτοκίνητο έπεσε σε επισκέπτες χριστουγεννιάτικης αγοράς - Τουλάχιστον 11 νεκροί
- Politico: Ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, στην Ουκρανία
- NBA Cup: Θρίαμβος για τους Bucks με triple-double του MVP Αντετοκούνμπο
- Οι χριστιανοί στη Συρία ζουν ξανά τον εφιάλτη
- Η τρύπα του όζοντος επουλώνεται με ταχύ ρυθμό
Σχετικά άρθρα
- Μελέτη: Γιατί δεν «πιάνει» το εμβόλιο της γρίπης σε όλους;
- Ιρλανδικές διαβάσεις Δήμου Φαιστού: Ο πρώτος θεματικός χάρτης των 3 πιο επικίνδυνων
- διαΝΕΟσις: Ο πολιτισμός μοχλός οικονομικής ανάπτυξης για τη χώρα
- Τραγωδία στη Λιβύη: 5 οι νεκροί από το τροχαίο της ελληνικής αποστολής
- Tραγωδία με 79 νεκρούς μετανάστες ανοιχτά της Πύλου