Έρχονται αλλαγές στον κλάδο του ελαιολάδου
Ένα νέο ξεκίνημα γίνεται στον κλάδο του ελαιολάδου από τη νέα ηγεσία της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Ελαιολάδου (ΕΔΟΕ).
Όπως δηλώνει στον ΑγροΤύπο ο πρόεδρος της Οργάνωσης κ. Μανώλης Γιαννούλης, «το πνεύμα της σημερινής ηγεσίας είναι να μην ασχοληθεί με προγράμματα. Με δικά μας κονδύλια θα κάνουμε καμπάνιες και θα πληρώνει όλος ο κλάδος μεταποίησης και εμπορίας αλλά όχι οι παραγωγοί». Παράλληλα επισημαίνει ότι σε όλες τις περιοχές οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μια καλή νέα παραγωγή ελαιολάδου (2018/2019). «Οι καιρικές συνθήκες ευνοούν τον δάκο και οι παραγωγοί πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα τους ψεκασμούς», προσθέτει.
Με το ξεκίνημα του 2018 η Οργάνωση συνεχίζει την πορεία της χωρίς την συμμετοχή της μεταποίησης επιτραπέζιας ελιάς, εκπροσωπώντας πλέον μόνο τους θεσμικούς φορείς του ελαιολάδου. Αποχώρησαν επίσης όσες συνεταιριστικές οργανώσεις έχουν αδρανοποιηθεί και οι ελαιοτριβείς του συνδέσμου ΣΕΛΕ.
«Η πρώτη απόφαση της νέας διοίκησης ήταν να υπάρξει μια καταγραφή των προβλημάτων που υπάρχουν σε όλους τους κλάδους στον χώρο της ελαιοκομίας. Υπάρχει μια παντελή έλλειψη στοιχείων στην χώρα μας (παραγωγή, πωλήσεις, εξαγωγές, αποθέματα κ.α.)», τονίζει στον ΑγροΤύπο ο κ. Γιαννούλης. «Αντίθετα οι ανταγωνιστές μας Ισπανοί διαθέτουν στοιχεία που τα ανανεώνουν κάθε μήνα. Έτσι καταφέρουν και χαράσσουν εθνική στρατηγική στο ελαιόλαδο. Στην Ελλάδα δεν έχουμε στοιχεία γιατί δεν το θελήσαμε. Υπάρχουν φορείς της πολιτείας που μπορούν να κάνουν την καταγραφή. Οι Ισπανοί γνωρίζοντας την επερχόμενη παραγωγή τους κατάφεραν και έκαναν χρηματιστήριο ελαιολάδου και να κλείνουν συμβόλαια. Κάτι τέτοιο μπορούμε να κάνουμε και εδώ», προσθέτει.
Μια άλλη προτεραιότητα της διοίκησης της ΕΔΟΕ θα είναι η «υγιής» εμπορία του ελαιολάδου. Όλοι μιλάνε για το χύμα ελαιόλαδο που πουλάμε στους Ιταλούς αλλά κανείς δεν μιλά για το χύμα που πουλιέται στην εγχώρια αγορά. Επίσης αν και υπάρχει νομοθεσία για φιάλες μια χρήσης στα εστιατόρια μέχρι σήμερα δεν εφαρμόζεται με αυστηρότητα.
Όπως δήλωσε στον ΑγροΤύπο ο κ. Γιαννούλης, «η νοθεία είναι μεγάλη. Για κάθε ντενεκέ ελαιόλαδο που κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά υπάρχει και ένας ντενεκές με σπορέλαιο ή χρωματισμένο λάδι που κυκλοφορεί παράνομα. Πριν περίπου 5 έτη υπήρξε μια συνεργασία ΣΕΒΙΤΕΛ με ΕΦΕΤ και κάναμε μια έρευνα που έδειξε ότι το 40% του ελαιολάδου που κυκλοφορεί σε ντενεκέδες είναι νοθευμένο και το 30% δεν είναι έξτρα παρθένο (αν και πωλείται σαν τέτοιο)».
Όσον αφορά τις «καμπάνιες ενημέρωσης», πρόταση της Διεπαγγελματικής είναι να γίνονται με χρήματα του κλάδου. Θα μπορούν να πληρώσουν όλοι οι τομείς μεταποίησης και εμπορίας εκτός των παραγωγών. «Με τα χρήματα αυτά θα κάνουμε καμπάνιες προώθησης και ενημέρωσης των καταναλωτών», αναφέρει.
Δείτε επίσης
-
Δεν υπάρχουν καταχωρήσεις