Βρέθηκε, μετά από ένα χρόνο, λύση για το δρόμο της Μεσαράς!

mesaralive.gr  29 January, 2016 ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑΑΡΘΡΑ
Βρέθηκε, μετά από ένα χρόνο, λύση για το δρόμο της Μεσαράς!

Στο δεύτερο μειοδότη το έργο- θα προχωρήσει και το έργο Πάνορμο- Εξάντη

Βρέθηκε,τελικά, λύση για τα δύο…”ορφανά” έργα της Κρήτης και μέσα στον Φεβρουάριο αναμένεται να συμβασιοποιηθούν και να ξεκινήσουν! Το υπουργείο κατέληξε στις βέλτιστες, κατά την άποψη των νομικών, λύσεις για το δρόμο της Μεσαράς και το Εξάντη- Πάνορμο και αναμένεται να ανακοινώσει τις αποφάσεις του ώστε να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν τα έργα.

Για το δρόμο της Μεσαράς και μετά από εισήγηση του Νομικού Συμβουλίου θα κληθεί ο δεύτερος μειοδότης να υπογράψει τη σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο το οποίο και θα χρηματοδοτήσει το έργο από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μια και βρέθηκε εκτός ΕΣΠΑ, δεν μπορεί να μπει στο νέο αφού είχε…ξεκινήσει από το Γ ΚΠΣ!

Αντιθέτως το έργο Πάνορμο- Εξάντη φαίνεται πως θα το αναλάβει ο πρώτος μειοδότης και το έργο θα ενταχθεί στο νέο πρόγραμμα αφού τώρα ξεκινάει, σύμφωνα με τις σκέψεις που επικρατούν στο υπουργείο. Το οποίο πρωτίστως πρέπει να εξασφαλίσει τα χρήματα για το δρόμο της Μεσαράς και να αντιμετωπίσει τις όποιες προσφυγές θα γίνουν…

Θυμίζουμε ότι για το δρόμο της Μεσαράς η όλη υπόθεση ενεπλάκη στον εργολαβικό ανταγωνισμό, ο ένας ανάδοχος (άλλου έργου) «κάρφωσε» τον άλλο, η υπόθεση πήρε ποινική τροπή , ενώ παρέσυρε και το δρόμο Πάνορμος-Εξάντη !

Το έργο σταμάτησε ουσιαστικά το 2014 και αναμενόταν η εργολαβία των 47 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορά το τμήμα Αγία Βαρβάρα- Απομαρμάς και κυρίως ό,τι άφησε πίσω της η προηγούμενη εργολαβία με τις κατολισθήσεις και τα άλλα προβλήματα. Το Δεκέμβριο του 2014 “χτυπήθηκε” από 13 μεγάλες εταιρείες, αλλά τότε την έκπληξη την έκανε η κατασκευαστική εταιρεία “Κλέαρχος Ρούτσης”, που τουλάχιστον στην Κρήτη πρώτη φορά ζητούσε κι έπαιρνε μεγάλο έργο. Ανακηρύχθηκε ο προσωρινός μειοδότης με έκπτωση 35,82%.

Και ακολούθησε με μικρή διαφορά η κοινοπραξία ΔΟΜΙΚΗ Κρήτης- ΕΡΕΤΒΟ- ΕΚΤΕΡ με 35,45% (η ίδια που κάνει το έργο του δρόμου Γούρνες- Χερσόνησος.) Τρίτη μειοψηφούσα είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 33,64% (κάνει τη σήραγγα στον Αποσελέμη) και τέταρτη η J&P ABAΞ που είχε την προηγούμενη εργολαβία του δρόμου της Μεσαράς.
Κάποιοι εξέφραζαν τότε την ανησυχία τους επειδή ήταν άγνωστος για την Κρήτη εργολάβος, αλλά κανένας δεν φανταζόταν τι θα επακολουθούσε. Το υπουργείο κατακύρωσε το διαγωνισμό και η υπό υπογραφή σύμβαση πέρασε και από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Απέμενε να κληθεί ο εργολάβος να υπογράψει με την υπηρεσία τη σύμβαση.

Ταυτόχρονα όμως είχε προχωρήσει και ο διαγωνισμός για το Πάνορμο- Εξάντη το οποίο πήρε η εταιρεία του κ. Πετρή,ξαφνικά βρέθηκε σε απόλυτη εμπλοκή με τον Ρουτση και ξέσπασε πόλεμος μεταξύ τους. Οι δύο ανάδοχοι αλληλοκαταγγέλθηκαν για τα πιστοποιητικά τους (πτυχία, φορολογική ενημερότητα κ.α)
 

Ο Κλέαρχος Ρούτσης που έχει εμπλακεί σε διάφορα έργα κυρίως στο λιμάνι του Πειραιά και ποτέ στην Κρήτη, φέρεται ότι ανανέωσε το εργοληπτικό πτυχίο μίας εκ των τεχνικών εταιρειών που διατηρεί (Κλέαρχος Γ. Ρούτσης Α.Ε.) με πλαστή φορολογική ενημερότητα, με συνέπεια να τίθεται εν κινδύνω η ολοκλήρωση έργων που έχει αναλάβει.

Το υπουργείο Υποδομών ζήτησε την άποψη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, το οποίο κατέληξε στις συγκεκριμένες εισηγήσεις οι οποίες αναφέρουν ότι το δρόμο της Μεσαράς πρέπει να κλησθεί να τον κατασκευάσει ο δεύτερος μειοδότης.

Η εργολαβία - σκούπα για τη Μεσαρά προβλέπει:

- Tην κατασκευή της γέφυρας Πανασσού συνολικού μήκους 220 μέτρων.

- Τον κόμβο Πανασσού- Γέργερης.

- Tην ολοκλήρωση του στομίου της σήραγγας Αγίας Βαρβάρας (σήμερα έχει τελειώσει το τούνελ αλλά δεν υπάρχει έξοδος).

- Tην αποκατάσταση των πρανών στο Β-14 και όπου αλλού υπάρχει κατολίσθηση.

- Tην κατασκευή όλων των έργων που έχουν απομείνει.

Υπενθυμίζουμε ότι το δεύτερο κομμάτι Απομαρμάς - Αγίοι Δέκα, σύνολο 8 χιλιομέτρων, είναι έτοιμο.

 

 

cretalive.gr

 

mesaralive.gr  29 January, 2016 ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑΑΡΘΡΑ

mesaralive.gr | επίσημη σελίδα