Από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η καλύτερη οικονομική προσφορά για τον ΒΟΑΚ
Προβάδισμα στη μάχη για τη σύμβαση παραχώρησης του μεγάλου τμήματος του ΒΟΑΚ αποκτά η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία υπέβαλε την καλύτερη οικονομική προσφορά.
Πρόκειται για το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, καθώς θα εξυπηρετεί τις τρεις μεγαλύτερες πόλεις της Κρήτης, δηλαδή Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο. Συγκεκριμένα αφορά το κομμάτι Χανιά-Χερσόνησος, μήκους 157 χιλιομέτρων του οποίου ο διαγωνισμός προχωρά με τη μέθοδο της παραχώρησης.
Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας είναι καταρχάς η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου, μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου των φακέλων οικονομικών προσφορών, την έκδοση του σχετικού πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού και την απόφαση της Αναθέτουσας Αρχής επί του πρακτικού.
Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή. Στη συνέχεια, με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου κι ακολούθως, όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.
Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.
Tο κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η οικονομική προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προβλέπει ότι κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών η αιτούμενη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου θα ανέλθει στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές και θα προέλθουν από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και από το Ταμείο Ανάκαμψης), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών. Με άλλα λόγια, το δημόσιο θα επιδοτεί μέρος των διοδίων. Δηλαδή ο χρήστης του οδικού άξονα θα πληρώνει το αντίτιμο των διοδίων που αντιστοιχεί και στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους (0,063 ευρώ ανά χλμ.), ενώ το δημόσιο θα επιδοτεί τον παραχωρησιούχο με τα "σκιώδη" διόδια, το ύψος των οποίων θα καθοριστεί στη διαγωνιστική διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Υπενθυμίζεται ότι προσφορές για τον διαγωνισμό είχαν καταθέσει η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με τη Μυτιληναίος, η AVAX με δύο γαλλικές εταιρείες (την Egis Project και το επενδυτικό fund Meridiam) ενώ αυτόνομα κατέβηκε στον διαγωνισμό ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Δείτε επίσης
- Δήμος Φαιστού: Εντείνεται ο προβληματισμός για την ασφάλεια των σχολικών κτιρίων
- Φανερωμένη ώρα μηδέν: Αδειάζει το φράγμα, «στον αέρα» οι ευθύνες
- Δήμος Φαιστου: Σημαντική ενίσχυση για τη Διαχείριση Απορριμμάτων μέσω του νέου Σταθμού Μεταφόρτωσης
- Γ’Εθνική: Δεν σηκώνει κεφάλι ο ΑΟΤ-Τα αποτελέσματα
- Ι.Ν Αγίας Αικατερίνης: Το πρόγραμμα των εορτασμων
Σχετικά άρθρα
- Αυτές είναι οι προτάσεις της Περιφέρειας για τα έργα οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ
- ΒΟΑΚ: Η ΓΕΚ Τέρνα προσωρινός ανάδοχος για την παραχώρηση του
- Αυτός είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα σε χρεώνει με βάση τα χιλιόμετρα που κάνεις
- Με τέσσερα νέα, μεγάλα έργα η Ελλάδα αναπτύσσεται, ισχυροποιείται και αναβαθμίζεται
- ΒΟΑΚ: Τρεις προσφορές για τη σύμβαση παραχώρησης ύψους 1,7 δισ. ευρώ