Άφησαν την Κρήτη εκτός επιδότησης για τις ακτοπλοϊκές μεταφορές!
Θύελλα αντιδράσεων, ακόμη και στους κόλπους κυβερνητικών βουλευτών, προκαλεί το νομοσχέδιο για το Μεταφορικό Ισοδύναμο που ψηφίστηκε αφήνει εκτός οικονομικής στήριξης την Κρήτη.
Η Κρήτη δηλαδή εξαιρείται από μέτρα στήριξης των νησιών, όπως η επιδότηση του εισιτηρίου μετακίνησης επιβατών με πλοία και η επιδότηση του μεταφορικού κόστους των εμπορευμάτων με πλοία.
Σε δηλώσεις του το πρωί στο Ράδιο Κρήτη, στην εκπομπή του Μανώλη Αργυράκη, ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης δήλωσε κατηγορηματικά αντίθετος στην απόφαση, λέγοντας ότι έχει ενημερώσει ήδη τον αρμόδιο Υπουργό, προσθέτοντας ότι θα γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε από την 1/1/2019 να ενταχθεί και η Κρήτη στα νησιά που επιδοτούνται.
Ο Ηρακλειώτης βουλευτής, Βασίλης Κεγκέρογλου, έφερε το θέμα στη Βουλή επισημαίνοντας ότι:
«Χωρίς καμία αιτιολογία ο κ. Κουρουμπλής, εξαιρεί την Κρήτη και εφαρμόζει το Σύνταγμα αλά καρτ». Και προσθέτει ότι για να μην φαίνεται ότι εξαιρείται μόνον η Κρήτη, αναφέρει ότι εξαιρούνται τα νησιά Κρήτη, Λευκάδα και Εύβοια, αποκρύπτοντας ότι Λευκάδα και Εύβοια δεν είναι νησιά κατά την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη νομική και οικονομική έννοια, αφού έχουν σταθερή σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα.
Έτσι, όπως σημειώνει, μόνον η Κρήτη εξαιρείται.
Οι μετακινήσεις και οι μεταφορές προς και από την Κρήτη με πλοία, εξαιρούνται από την επιδότηση, την ίδια ώρα που ο κ. Σπίρτζης ετοιμάζει διόδια για τους δρόμους εντός νησιού»
Και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ όμως, Γ. Μιχελογιαννάκης σε δήλωσή του για το θέμα, επισημαίνει ότι πρόκειται για ένα αίτημα 40 ετών, με αδικαιολόγητη καθυστέρηση.
Ισχυρίζεται, παράλληλα, ότι το μεταφορικό ισοδύναμο αφορά σε 3.053 νησιά, δηλαδή το 65% ακτογραμμής και αντίστοιχα το 17,1% του εδάφους της χώρας μας
Ο κ. Μιχελογιαννάκης επισημαίνει ότι κάθε χρόνο θα εκδίδεται κοινή υπουργική απόφαση για κάθε νησί και θα λαμβάνονται υπόψη η απόσταση, το διοικητικό κέντρο και οι υποδομές, το κατά επιχείρηση κόστος, το άρθρο 101 του συντάγματος για σεβασμό στις νησιωτικές περιοχές και η αρχή ισότητας εδαφικής συνοχής.
Όπως σημειώνει, τα προβλήματα που προκύπτουν είναι το υψηλό κόστος μεταφοράς, η έλλειψη υποδομών και το αυξημένο κόστος καυσίμων ενώ κρίνει απαραίτητο να εφαρμοστεί, έστω και αργότερα, και στην Κρήτη.
Το νομοσχέδιο ψήφισαν επί της αρχής ΔΗΣΥ και Ποτάμι.
Η ΝΔ καταψήφισε επί της αρχής το σχέδιο νόμου αν και αναγνώρισε, στο κλείσιμο της συζήτησης, ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αποδέχθηκε αρκετές προτάσεις και κατέθεσε τις αναγκαίες προσθήκες και βελτιωτικές τροποποιήσεις. Με βάση αυτή την παραδοχή, και όπως είπε ο Χ. Αθανασίου, η ΝΔ δίνει σε επιμέρους άρθρα θετική ψήφο. Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκε το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων. Παρών δήλωσε η Χρυσή Αυγή.
ekriti.gr
Δείτε επίσης
-
Δεν υπάρχουν καταχωρήσεις
Σχετικά άρθρα
- Τα πιο μεγάλα πλοία στην Ελλάδα - Τρία έχουν μήκος πάνω από 200 μέτρα
- Ηράκλειο: Έκρηξη σε πλοίο στο λιμάνι-Τέσσερις τραυματίες
- Στο νοσοκομείο το πλήρωμα πλοιόυ που κατέπλευσε στους Καλούς Λιμένες
- Υπόθεση Andromeda: Αθώοι κρίθηκαν και οι εννέα κατηγορούμενοι!
- Ηράκλειο: Εντοπίστηκε μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών σε “ύποπτο” πλοίο