Ύποπτες για αυξημένους ρύπους Daimler και BMW

Άρης Καλτιριμτζής (epd, reuters)  17 December, 2015 ΚΟΣΜΟΣ

Μετά το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές των εκπομπών ρύπων σε πετρελαιοκίνητα της Volkswagen, εγείρονται υποψίες και εναντίον άλλων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. BMW και Daimler απειλούν με κυρώσεις.

Υπό πίεση φαίνεται να βρίσκονται οι γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων. Σε δύο δικηγορικές επιστολές που δημοσιοποιήθηκαν σήμερα, η Daimler και η BMW απειλούν τη γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση Deutsche Umwelthilfe (DUH) με νομικές κυρώσεις σε περίπτωση που η οργάνωση τους επιρρίψει παραποίηση στις τιμές των ρύπων που εκπέμπονται από οχήματά των δύο εταιρειών.

Η κίνηση των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών έρχεται ως αντίδραση στη δημοσιοποίηση ενός τεστ μέτρησης καυσαερίων και εκπομπών στο πετρελαιοκίνητο μοντέλο Mercedes C 200 CDI, το οποίο διενήργησε η ελβετική Ανώτατη Σχολή της Βέρνης κατά παραγγελία της οργάνωσης DUH. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της οργάνωσης, το τεστ κατέδειξε σε πρώτη φάση ότι το αναγραφόμενο όριο εκπομπής των 149 μικρογραμμαρίων οξειδίου του αζώτου ανά χιλιόμετρο τηρήθηκε. Δεν συνέβη όμως το ίδιο και στους δύο επόμενους κύκλους ελέγχων που έγιναν με ζεστό τον κινητήρα του ίδιου αυτοκινήτου, με τις τιμές των εκπομπών του να διπλασιάζονται. Σε περαιτέρω αναλύσεις που έγιναν στη συνέχεια, σύμφωνα με εκπρόσωπο της DUH, οι τιμές των εκπομπών ήταν υπερδιπλάσιες του αναγραφόμενου ορίου.

H DUH επιρρίπτει ολιγωρία στις αρμόδιες αρχές

Παρόμοιες δοκιμές διενήργησε και το «frontal21», τηλεοπτικό μαγκαζίνο του δεύτερου προγράμματος της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ZDF, στο μοντέλο της BMW 320d και στο επίσης πετρελαιοκίνητο VW-Passat 2.0 TDI Blue Motion. Σύμφωνα με τους συντελεστές της εκπομπής του ZDF, τα οχήματα που ελέγχθηκαν εξέπεμψαν σε κανονικές συνθήκες οδήγησης πολλαπλάσιες ποσότητες οδειξίου του αζώτου συγκριτικά με τις εργαστηριακές τιμές των εκπομπών.

Η γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση DUH χαρακτήρισε απαράδεκτη την «ισχυρή αύξηση» στις τιμές των εκπομπών οξειδίου του αζώτου κατά την κίνηση στον δρόμο, επισημαίνοντας ότι σύμφωνα με νέα στοιχεία της ΕΕ, κάθε χρόνο περισσότεροι από 10.000 άνθρωποι πεθαίνουν στη Γερμανία εξαιτίας των επιπτώσεων που έχει στην υγεία τους ο συγκεκριμένος τύπος ρύπων. Η γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση κάλεσε τις αρμόδιες αρχές στη χώρα να αναλάβουν δράση, επιρρίπτοντάς τους ότι έχουν επιδείξει μέχρι σήμερα ολιγωρία στο συγκεκριμένο πεδίο.

 

Δείτε επίσης

    Δεν υπάρχουν καταχωρήσεις
Άρης Καλτιριμτζής (epd, reuters)  17 December, 2015 ΚΟΣΜΟΣ