Τουρισμός; Ενθαρρυντικά τα μηνύματα ενόψει της νέας σεζόν στην Κρήτη

neakriti.gr  29 January, 2025 ΑΡΘΡΑ
Τουρισμός; Ενθαρρυντικά τα μηνύματα ενόψει της νέας σεζόν στην Κρήτη

Αισιόδοξα τα μηνύματα των φορέων και των τουριστικών εκθέσεων του εξωτερικού με τη νέα σεζόν να μπαίνει δυναμικά, αφού έχει βάλει στόχο να σπάσει το ρεκόρ του 2024, καθώς ο πρόεδρος τουριστικών και ταξιδιωτικών πρακτόρων, Μιχάλης Βλατάκης, ξεκαθαρίζει πως «η τάση είναι ανοδική και για τη φετινή σεζόν, με τον δείκτη των προκρατήσεων να ανεβαίνει σταθερά και τη Βρετανία να σημειώνει 15% αύξηση». 

Ωστόσο, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως οι φορείς του νησιού είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι, καθώς τα θετικά αποτελέσματα της δυναμικής παρουσίας του νησιού θα επιβεβαιωθούν στην Έκθεση του Βερολίνου, την ώρα που ξενοδόχοι ήδη έχουν δείξει τον καλύτερό τους εαυτό, αφού διανύουν τη σημαντικότερη περίοδο, η οποία θα θέσει και τα θεμέλια για μια πετυχημένη τουριστική σεζόν. 

Παράλληλα, η σημαντική συμβολή της Περιφέρειας, με τη συνεργασία φυσικά των φορέων, δημιουργεί υψηλές προσδοκίες για τη φετινή θερινή περίοδο, αφού ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, δρ. Κυριάκος Κώτσογλου, δηλώνει ικανοποιημένος σε περίπτωση που οι αφίξεις φτάσουν το 7% αύξηση, ενώ ο κ. Χαλκιαδάκης, πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Κρήτης, επιφυλακτικά υπολογίζει μέχρι στιγμής άνοδο έως 2%. 

Έτσι λοιπόν, γίνεται αντιληπτό πως η αγορά πρόκειται να αναθερμανθεί, με τους ξενοδόχους και καταστηματάρχες να βλέπουν επιτέλους την έναρξη των “φουσκωμένων ταμείων”, ενώ εξίσου αισιόδοξο μήνυμα στέλνει ο κ. Κώτσογλου, αφού δηλώνει ότι «σύμφωνα με τα περσινά στοιχεία του αεροδρομίου και των κρουαζιερόπλοιων, αναμένουμε πως τα έσοδα του νησιού θα ακουμπήσουν έως και τα 5,5 δισ.». 

Σαφώς, όλα τα παραπάνω είναι και ο προάγγελος για μία ανανεωμένη τουριστική σεζόν, που προβλέπει μία μεγαλύτερη αγορά, όπως προσδιορίζει ο κ. Κώτσογλου. Επομένως, όλα τα στοιχεία μαρτυρούν την ανοδική πορεία του νησιού σε ό,τι αφορά τον τουρισμό, ωστόσο ο στόχος της φετινής σεζόν είναι οι κρατήσεις να μετατραπούν σε επισκέψεις και αντίστοιχα να ανανεωθούν και για τον επόμενο χρόνο, δημιουργώντας έτσι έναν σταθερό κορμό αφίξεων. 

Παράλληλα, πέρα από την ευχάριστη εικόνα της νέας σεζόν, εμφανίζονται και ελπιδοφόρες πρακτικές, οι οποίες φαίνεται να βελτιώνουν τις συνθήκες εποχικής εργασίας, την ίδια στιγμή που ο ασφυκτικός κλοιός που σχηματίζεται λόγω των περιορισμένων εργατικών χεριών δεν αφήνει πολλά περιθώρια στους ξενοδόχους. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Χαλκιαδάκης ξεκαθαρίζει πως «οι απολαβές θα αυξηθούν και οι συνθήκες εργασίας θα βελτιωθούν αισθητά», ενώ ταυτόχρονα ο ερχομός της κάρτας εργασίας μετά από αίτημα του Συλλόγου Ξενοδοχοϋπαλλήλων φέρνει αισιοδοξία στους εργαζομένους, καθώς ο πρόεδρος κ. Κοκολάκης αναφέρει τα εξής: «Από την 1η Μαρτίου θα εφαρμοστεί η ψηφιακή κάρτα, η οποία θα προστατεύει τους υπαλλήλους, ενώ ταυτόχρονα θα διώκονται ποινικά δράσεις όπως η φοροδιαφυγή, η αδήλωτη εργασία, αλλά και οι ενέργειες που έχουν σκοπό την καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων». 

Οι αυξημένες δαπάνες προβληματίζουν 

Όλα δείχνουν πως η τουριστική σεζόν είναι έτοιμη να ξεκινήσει, με εναρκτήριο μήνα τον Μάρτιο. Ωστόσο, στον ορίζοντα εμφανίζονται προβλήματα, όπως η ακρίβεια στις τιμές των ξενοδοχειακών παροχών, οι οποίες αγγίζουν το 10%, όπως τονίζει και ο κ. Χαλκιαδάκης. Γίνεται, λοιπόν, φανερό πως δημιουργείται έτσι ένα περιβάλλον τρομερά δαπανηρό, με τους ιδιοκτήτες να αντιμετωπίζουν υπέρογκα ποσά, τα οποία για να καλυφθούν είναι απαραίτητο να σημειωθεί και μια πετυχημένη σεζόν. 

Παράλληλα, φαίνεται πως ξετυλίγεται ένα αλυσιδωτό πρόβλημα, με τα ξενοδοχεία που προσφέρουν πακέτα διαμονής, διατροφής και διασκέδασης να δημιουργούν πρόβλημα στην τοπική αγορά, καθώς οι επισκέπτες επιλέγουν τα all inclusive, με τους καταστηματάρχες να μένουν στον “αέρα”, αφού οι τουρίστες καταναλώνουν εσωτερικά. 

Βέβαια, η πρόεδρος του Συνδέσμου Επισιτισμού και Διασκέδασης Ν. Ηρακλείου κ. Μαρία Αντωνακάκη προτείνει την εξής λύση: «Για να “αναπνεύσει” η τοπική αγορά, τα ξενοδοχεία με τα ανταγωνιστικά πακέτα θα μπορούσαν μία-δύο ημέρες την εβδομάδα να μην προσφέρουν όλες τις υπηρεσίες, με σκοπό οι τουρίστες να επισκεφτούν και επιχειρήσεις εκτός της μονάδας». 
Στο προσκήνιο επίσης βρίσκεται και η διαχείριση των υδάτων. Ο κ. Κώτσογλου τόνισε ότι «οι αυξημένες θερμοκρασίες αλλάζουν τον πυρήνα του τουρισμού στο νησί μας. Με άλλα λόγια, η αυξημένη προσέλευση του Ιουνίου-Αυγούστου μπορεί να αντιστρέψει τις προτιμήσεις και να σημειωθούν περισσότερες αφίξεις τους “νεκρούς μήνες”. Κάτι τέτοιο μπορεί όμως να “ανακατέψει” την αγορά, καθώς οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες θα προσφέρουν μειωμένες τιμές τους μήνες υψηλής επισκεψιμότητας, με αποτέλεσμα τα μικρότερα καταλύματα να καταρρεύσουν. Το ιδανικό σίγουρα είναι να υπάρχει πληρότητα τους μήνες Ιούνιο-Αύγουστο, με την Κρήτη να είναι σε θέση να υποδεχτεί τουρίστες όλο τον χρόνο, διατηρώντας ισορροπία στην αγορά». 

Πώς μας επηρεάζει το διεθνές κλίμα 

Υπάρχουν βέβαια και εξωτερικοί παράγοντες που αναστατώνουν την τουριστική σεζόν του νησιού, αφού οι γεωπολιτικές εξελίξεις επηρεάζουν τις αφίξεις, ενώ δημιουργούνται επιπλοκές στη μετακίνηση, όπως ξεκαθαρίζει και ο κ. Βλατάκης. Ωστόσο, η οικονομική ύφεση που κυριαρχεί στην Ευρώπη, με πρωταγωνίστριες Γερμανία, Βρετανία και Γαλλία, δημιουργεί ερωτηματικά όσον αφορά στα έσοδα που θα εισπράξει η χώρα μας από τον τουρισμό. 

Όπως περιγράφει και αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού δρ. Κυριάκος Κώτσογλου, «τα έσοδα παραμένουν ένα ερωτηματικό, όλα δείχνουν πως είναι σταθερά ανοδικά. Συνυπολογίζεται όμως και η ευρύτερη κατάσταση της Γερμανίας, η οποία βιώνει την αποβιομηχάνισή της, ενώ η Γαλλία αυτή τη στιγμή είναι μια χώρα χωρίς κυβέρνηση και παράλληλα η Βρετανία με το Brexit αντιμετωπίζει διαρκώς αυξανόμενες τιμές. Επομένως, κάνουμε λόγο για τις τρεις κυριότερες πηγές εσόδων, οι οποίες τη δεδομένη στιγμή είναι οικονομικά διχασμένες». 

Βέβαια, όλα τα παραπάνω δε φαίνεται να προβληματίζουν ιδιαίτερα τους τοπικούς φορείς, καθώς επικρατεί αίσθημα αισιοδοξίας, αφού οι αφίξεις είναι ικανοποιητικές και οι προκρατήσεις προμηνύουν μια καλή τουριστική σεζόν. Στο ίδιο θετικό κλίμα και η διάθεση των τουριστών, αφού δείχνουν ιδιαίτερα πρόθυμοι να επισκεφτούν την Κρήτη και να δώσουν μια “ανάσα” στα τοπικά ταμεία των επιχειρήσεων. 

 

neakriti.gr  29 January, 2025 ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

 

Περισσότερα νέα

mesaralive.gr | επίσημη σελίδα