Κατά τους πρώτους μήνες του 2018, θα μπορούσαν να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες για την υλοποίηση του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, όπως αναφέρουν πηγές που παρακολουθούν τις σχετικές διαδικασίες.
Χθες, η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Υποδομών ενέκρινε την προσφορά που κατέθεσε, τέλη Οκτωβρίου, η κοινοπραξία εταιρειών ΤΕΡΝΑ-GMR για το έργο προϋπολογισμού της τάξης των 850 εκατ. ευρώ, γεγονός που σηματοδοτεί ότι ο υποψήφιος ανάδοχος πληροί τα τεχνικοοικονομικά κριτήρια και κριτήρια λειτουργίας.
Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η αποσφράγιση και αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς, διαδικασία που εκτιμάται ότι θα διαρκέσει έως τρεις εβδομάδες. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς, στάδιο που αναμένεται να κεντρίσει το ενδιαφέρον της αγοράς, καθώς θα γνωστοποιηθούν τα χρηματοοικονομικά χαρακτηριστικά της επένδυσης.
Επίσης, μέσα στη χρονιά αναμένεται να καταρτιστεί η σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου, για περίοδο 37 ετών, θα πρέπει να υπογραφεί και να υποβληθεί για έλεγχο νομιμότητας στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Το τελευταίο βήμα είναι η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή.
1 δισ. η συνολική αξία της επένδυσης
Η συνολική αξία του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι, που αναμένεται να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο για τον εγχώριο τουρισμό, τοποθετείται στο 1 δισ. ευρώ, αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις. Ο αερολιμένας που θα βρίσκεται νοτιοανατολικά του Ηρακλείου, στα όρια του Δήμου Μίνωα -Πεδιάδος θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο-κορεσμένο-αεροδρόμιο "Ν.Καζαντζάκης” και θα εξυπηρετεί αεροσκάφη τύπου B747 και Α330.
Το έργο θα υλοποιηθεί ως Σύμπραξη Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με τη μέθοδο της παραχώρησης, υιοθετώντας, ως ένα βαθμό, το μοντέλο που εφαρμόστηκε στο "Ελευθέριος Βενιζέλος".
Το αεροδρόμιο Ηρακλείου είναι το πρώτο σε πτήσεις τσάρτερ, σε όλη την Ελλάδα, και αναμένεται να παρουσιάσει αύξηση 10-12% στις αφίξεις κατά τη φετινή σεζόν, σύμφωνα με παράγοντες του τουρισμού. Το 2016 το αεροδρόμιο Ηρακλείου εμφάνισε το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης διακίνησης επιβατών (+13,3%) στην κατηγορία των αεροδρομίων με κίνηση άνω των 4 εκατομμυρίων επιβατών.
Ο όμιλος GMR
Ο όμιλος GMR λειτουργεί σήμερα τρία μεγάλα διεθνή αεροδρόμια με δυναμικότητα 80 εκ. επιβατών (μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο Ίντιρα Γκάντι του Νέου Δελχί), ενώ μέχρι πρόσφατα κατείχε και το 40% στο Διεθνές Αεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης.
Mε ετήσιο κύκλο εργασιών της τάξης των 10 δισ. ευρώ, συγκαταλέγεται στους πέντε μεγαλύτερους ομίλους, παγκοσμίως, στη διαχείριση και λειτουργία αεροδρομίων και δραστηριοποιείται, ακόμη, στην ενέργεια, με παραγωγική δυναμικότητα 7000 MW, στα οδικά έργα, στις αστικές αναπτύξεις και στη μεταλλεία.
Για τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η συνεργασία με την ινδική εντάσσεται στο πλάνο ενίσχυσης της εξωστρέφειας, με την York Capital να συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο με 100 εκατ. ευρώ. Η εισηγμένη έχει στρατηγικούς εταίρους στα θερμοηλεκτρικά (ΗΡΩΝ), δύο πολυεθνικές, μεγάλου βεληνεκούς, ενεργειακές επιχειρήσεις, την ENGIE (πρώην GDF Suez) και την Qatar Petroleum International (QPI).
[email protected]
capital.gr
Δείτε επίσης
- Γερμανία: Αυτοκίνητο έπεσε σε επισκέπτες χριστουγεννιάτικης αγοράς - Τουλάχιστον 11 νεκροί
- Politico: Ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, στην Ουκρανία
- NBA Cup: Θρίαμβος για τους Bucks με triple-double του MVP Αντετοκούνμπο
- Οι χριστιανοί στη Συρία ζουν ξανά τον εφιάλτη
- Η τρύπα του όζοντος επουλώνεται με ταχύ ρυθμό