Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα πολύ παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών, ενώ τα σενάρια για τις αλλαγές που θα γίνουν μπαίνουν στην τελική ευθεία.
Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της «Ημερησίας», οι αλλαγές σχεδιάζεται να ισχύσουν από το 2021, δηλαδή από τα τέλη που θα κληθούν να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ στο τέλος της φετινής χρονιάς. Στον πυρήνα των αλλαγών που θα γίνουν στα τέλη κυκλοφορίας είναι το νέο ευρωπαϊκό πρότυπο υπολογισμού των εκπεμπόμενων ρύπων από τα οχήματα, το λεγόμενο WLTP (Worldwide Light Vehicles Test Procedure) που πρέπει να εφαρμόσει η Ελλάδα βάσει ευρωπαϊκής νομοθεσίας που έχει ενσωματωθεί στην ελληνική.
Παράλληλα με την ενσωμάτωση του νέου προτύπου στον τρόπο υπολογισμού των νέων τελών κυκλοφορίας εξετάζεται να λαμβάνονται υπόψη και παράμετροι όπως η παλαιότητα και η εμπορική αξία των ΙΧ.
Πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών είναι οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας να οδηγήσουν σε ένα νέο πλαίσιο υπολογισμού τους, που θα είναι πιο δίκαιο και πιο αποτελεσματικό στην καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Το πρότυπο WLTP θεωρείται πιο ακριβές και αντιπροσωπευτικό του πόσο ρυπογόνο είναι κάθε όχημα. Βασικό του χαρακτηριστικό σε σχέση με το υφιστάμενο πρότυπο μέτρησης των εκπεμπόμενων ρύπων είναι να εμφανίζει υψηλότερο όγκο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα.
Αυτό από μόνο του, αν δεν γίνονταν αλλαγές, θα οδηγούσε σε μεγάλη αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που τα τέλη τους υπολογίζονται με βάση τους ρύπους, δηλαδή αυτά που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά.
Το νέο πρότυπο θα έπρεπε να έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου, αλλά προκειμένου να υπάρξει χρόνος για να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις στα τέλη κυκλοφορίας δόθηκε παράταση έως και τις 29 Φεβρουαρίου 2020.
Οι κατευθύνσεις που, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν δοθεί από το οικονομικό επιτελείο στους εμπειρογνώμονες που έχουν επιφορτιστεί με τον σχεδιασμό των νέων τελών κυκλοφορίας είναι οι εξής:
Αλλαγή της κλίμακας υπολογισμού των τελών βάσει των ρύπων, προκειμένου να μην υπάρξουν κατά μέσον όρο επιβαρύνσεις σε σχέση με τα σημερινά τέλη.
Αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών βάσει του κυβισμού που ισχύουν για οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί έως και τις 31 Οκτωβρίου 2010. Οι αλλαγές θα έχουν ως στόχο την αύξηση του φορολογικού κόστους κυκλοφορίας οχημάτων πολύ μεγάλης ηλικίας (π.χ. άνω των 20 ετών)
Διατήρηση της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων.
Δείτε επίσης
- Λογαριασμοί ρεύματος: Ακόμη πιο χαμηλά τα «πράσινα» και «κίτρινα» τιμολόγια του Απριλίου
- Ειδική Τραπεζική Αργία: Αλλάζουν οι ημερομηνίες για τις πληρωμές των επιδομάτων της ΔΥΠΑ
- Επίδομα παιδιού: Σήμερα το απόγευμα η πίστωση της πρώτης δόσης για το 2024
- Τουρισμός για Όλους 2024: Έως την 1η Απριλίου οι αιτήσεις
- Συντάξεις Απριλίου, εφάπαξ και προκαταβολές: Ποιοι πληρώνονται μέχρι αύριο
Σχετικά άρθρα
- Αλλάζουν τα τέλη κυκλοφορίας
- Τέλη κυκλοφορίας 2024: Τέλος χρόνου για την πληρωμή τους
- Τέλη Κυκλοφορίας: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη της προθεσμίας πληρωμής
- Τέλη κυκλοφορίας: 14 ημέρες για την πληρωμή τους- Ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμο
- Τέλη κυκλοφορίας: Λήγει η προθεσμία για την πληρωμή -Τα πρόστιμα