Τα πρώτα σχέδια αξιοποίησης του αεροδρομίου Καζαντζάκης στο Ηράκλειο
Το θέμα της αξιοποίησης του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» έχει γίνει ένα από τα πιο επίκαιρα το τελευταίο διάστημα. Και όχι άδικα, καθώς το αεροδρόμιο του Ηρακλείου είναι ένα ακίνητο που έχει έκταση 3.000 στρέμματα, βρίσκεται σε ένα προνομιακό σημείο μέσα στην πόλη και πολύ κοντά στο λιμάνι. Τα χρήματα που θα λάβει το ελληνικό δημόσιο από την ΕΤΕπ έχουν βασική προϋπόθεση την αξιοποίηση του ακινήτου προκειμένου να μην επαναληφθεί το φαινόμενο του Ελληνικού.
Για το τι θα γίνει στην περιοχή είναι προς το παρόν άγνωστό. Ένα σενάριο είναι να γίνει ένας διαγωνισμός για ήπια χρήση του χώρου σε συνδυασμό με ένα μητροπολιτικό πάρκο. Άλλωστε το Ηράκλειο είναι από τις πόλεις με την μικρότερη κάλυψη σε πράσινο σε όλη την Ελλάδα. Άλλο σενάριο μιλά για αξιοποίηση μέσω των προτάσεων καινοτομίας, που όμως ίσως προσκρούσει σε αντιδράσεις τοπικών φορέων. Ένα τρίτο σενάριο είναι να γίνει διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και να προκύψει ένα βιώσιμο σχέδιο αστικής ανάπλασης.
Θα πρέπει πάντως να γίνει σαφές ότι η αξιοποίηση του Καζαντζάκης, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αποδέσμευση χρημάτων από την ΕΤΕπ για το αεροδρόμιο Καστελίου. Μάλιστα αναφέρεται πως μετά την καταβολή 100 εκατ.ευρώ (των δύο πρώτων δόσεων δηλαδή) το Δημόσιο πρέπει ήδη να έχει ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς και το μοντέλο αξιοποίησης.
Αυτό με τη σειρά του σημαίνει πως αν κάποιος επιχειρήσει να μπλοκάρει την αξιοποίηση του χώρου με οποιοδήποτε τρόπο, ταυτόχρονα ενδέχεται να μπλοκάρει και το μεγάλο αναπτυξιακό έργο στο Καστέλι.
Το αργότερο σε 36 μήνες - όπως αναφέρει το ypodomes.gr - από την έναρξη της παραχώρησης (μέχρι τις 8.3.2023) θα πρέπει να έχει συσταθεί ο φορέας διαχείρισης. Συμπερασματικά, η κακή εμπειρία με το Ελληνικό, δημιούργησε κανόνες εντός του έργου για το Καστέλι για να προχωρά ταυτόχρονα και η αξιοποίηση του υφιστάμενου αεροδρομίου που μπορεί να μεταμορφώσει προς το καλύτερο το Ηράκλειο.
Κώστας Καραμανλής: "Όχι επανάληψη του Ελληνικού"
Ο υπουργός Υποδομών κατά τη διάρκεια της υπογραφής σύμβασης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για χρηματοδότηση της κατασκευής του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι είχε δηλώσει για το θέμα πως «Με την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου – όπως είναι αυτονόητο – θα κλείσει το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης.Η αξιοποίηση αυτού του χώρου είναι υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου, και πρέπει να προετοιμαζόμαστε ήδη για αυτό».
Όπως τόνισε ο κ.Καραμανλής, «Σε καμία περίπτωση δεν θα φτάσουμε σε εκείνη τη χρονική περίοδο, χωρίς να έχει προδιαγραφεί το πώς θα αξιοποιηθεί ο χώρος. Δεν θα έχουμε επανάληψη του φαινομένου του Ελληνικού».
Δείτε επίσης
- Π.Σ Τυμπακίου: Έρχεται το 2ο “South Santa Run”!
- Δήμος Γόρτυνας: Ενημερωτική συνάντηση για ένα σημαντικό έργο για την περιοχή
- Δήμος Φαιστού : «Δώσε Φωνή, Σπάσε τον Κύκλο της Βίας»
- Δήμος Φαιστού: Εντείνεται ο προβληματισμός για την ασφάλεια των σχολικών κτιρίων
- Μετανάστες: Στα σκαριά δημιουργία δομών προσωρινής φιλοξενειας στη Νότια Κρήτη
Σχετικά άρθρα
- Στην Κρήτη ο Χαρδαλιάς - Τι ανακοίνωσε για τα τεστ κορωνοιου στα αεροδρόμια
- Κεφαλογιάννης: Το νέο αεροδρόμιο θα συμβάλει στην ανάπτυξη του τουρισμού
- Στα «ύψη» η διακίνηση επιβατών στα αεροδρόμια της Κρήτης τον Δεκέμβριο
- Απαντούν με εξώδικο για το νέο αεροδρομιο στο Καστέλι
- Προσπάθησαν να φύγουν αεροπορικώς με πλαστά έγγραφα