Σε αυτά τα μαθήματα δυσκολεύτηκαν οι υποψήφιοι τις 4 πρώτες ημέρες των πανελλαδικών εξετάσεων

  22 June, 2020 ΑΡΘΡΑ
Σε αυτά τα μαθήματα δυσκολεύτηκαν οι υποψήφιοι τις 4 πρώτες ημέρες των πανελλαδικών εξετάσεων

Οι χιλιάδες τελειόφοιτοι μαθητές της Γ΄ λυκείου που βρίσκονται από τις 15 Ιουνίου στα εξεταστικά κέντρα αρχίζουν να βγάζουν τα... κομπιουτεράκια επιχειρώντας μία εκτίμηση για την πορεία των βάσεων στις σχολές που θέλουν να επιλέξουν στην κορυφή του μηχανογραφικού

Δύο ημέρες εξετάσεων παραμένουν για την ολοκλήρωση του μαραθωνίου των πανελλαδικών για τους υποψηφίους που διεκδικούν μία θέση στα τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης.

Οι χιλιάδες τελειόφοιτοι μαθητές της Γ΄ λυκείου που βρίσκονται από τις 15 Ιουνίου στα εξεταστικά κέντρα αρχίζουν να βγάζουν τα… κομπιουτεράκια επιχειρώντας μία εκτίμηση για την πορεία των βάσεων στις σχολές που θέλουν να επιλέξουν στην κορυφή του μηχανογραφικού.

Η όποια εκτίμηση πάντως για την πορεία των βάσεων στα τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης είναι πρόωρη  και καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη καθώς μετά τα σημερινή εξέταση στο μάθημα της Φυσικής για όσους διαγωνίστηκαν με το νέο σύστημα απομένουν άλλες δύο ημέρες.

Πάντως από τα μαθήματα στα οποία έχουν εξεταστεί μέχρι στιγμής οι υποψήφιοι όλων των ομάδων προσανατολισμού, εξάγονται κάποια πρώτα συμπεράσματα για τις τάσεις των βάσεων σε συγκεκριμένες ομάδες σχολών.

Οι συγκρίσεις σε αυτή τη χρονική συγκυρία μπορούν να γίνουν μόνο με βάση τις διαφορές στην ευκολία/δυσκολία των θεμάτων σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Ακόμη όμως και αυτή η επιχειρούμενη σύγκριση ενέχει κινδύνους, καθώς οι φετινές πανελλαδικές έχουν μία θεμελιώδη διαφορά η οποία δεν είναι άλλη από την κατάργηση των συντελεστών αυξημένης βαρύτητας σε συγκεκριμένα μαθήματα, τα οποία αποτελούσαν «βαρόμετρο» για την εισαγωγή στα τμήματα και τις σχολές των ΑΕΙ.

Ωστόσο, το βέβαιο είναι ότι από τα μέχρι στιγμής στοιχεία και τις πληροφορίες από καθηγητές και αναλυτές που ειδικεύονται στις πανελλαδικές εξετάσεις, φαίνεται πως οι μαθητές που στοχεύουν στα τμήματα ανθρωπιστικών επιστημών θα πρέπει να αναμένουν χαμηλότερες βαθμολογίες σε σχέση με την περσινή χρονιά, καθώς τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα σε σύγκριση με τα περσινά.

Πιο συγκεκριμένα, στα Αρχαία Ελληνικά τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα ενώ και η Κοινωνιολογία στην οποία δεν μπορεί να υπάρχει μέτρο σύγκρισης καθώς εισήχθη φέτος στις πανελλαδικές, τα θέματα χαρακτηρίστηκαν από τους καθηγητές απαιτητικά.

Δυσκολίες φαίνεται ότι αντιμετώπισαν όμως οι υποψήφιοι και στο θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας το οποίο εξετάστηκε μαζί με τη Λογοτεχνία.

Αν οι εκτιμήσεις των καθηγητών επιβεβαιωθούν, τότε είναι πολύ πιθανό τα δυσκολότερα θέματα θα «σπρώξουν» τις βάσεις προς τα πάνω για μία σειρά σχολών στις ανθρωπιστικές επιστήμες.

Αντιθέτως, σύμφωνα με την εφημερίδα τα ΝΕΑ, οι υποψήφιοι των θετικών επιστημών, φαίνεται πως δεν θα οδηγηθούν μαζικά σε βαθμολογίες κάτω της βάσης, λόγω της διαβάθμισης των θεμάτων.

Στα Μαθηματικά, τα οποία κάθε χρόνο δυσκόλευαν τους υποψήφιους δημιουργώντας «στρατιές» αποτυχόντων, φαίνεται πως η εικόνα θα είναι καλύτερη αφού όπως τονίζουν καθηγητές, δεν θα επαναληφθεί το φαινόμενο να υπάρχει μεγάλο ποσοστό γραπτών κάτω της βάσης.

Τι εκτιμούν οι καθηγητές για την εξέταση στη Φυσική

Η σημερινή εξέταση στο μάθημα της Φυσικής που αφορά τις ομάδες προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας, φαίνεται πως ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις τα πρώτα δύο θέματα ήταν βατά, το τρίτο θέμα απαιτούσε προσοχή από τους υποψηφίους ενώ το τέταρτο ζήτημα εξέταζε 3 κεφάλαια σε θεμελιώδη ζητήματα της επιστήμης.

«Τα θέματα ήταν βατά, αν και δεν έλειψαν οι πολλές πράξεις, με αποτέλεσμα οι μαθητές να πρέπει να αναλώνονται σε αυτές και όχι τόσο στο να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα», ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Κωνσταντίνος Σαχπατζίδης, φυσικός, καθηγητής στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Αγίου Δημητρίου.

Όπως επεσήμανε, ιδιαίτερα για τα θέματα του νέου συστήματος, αυτά ήταν καλά διατυπωμένα και κάλυπταν ικανοποιητικά την ύλη και οι μαθητές με βάσεις και γνώσεις Φυσικής δεν θα δυσκολευτούν ιδιαίτερα.

Συγκεκριμένα, για το Δ θέμα, το οποίο συνδύαζε διαφορετικά κεφάλαια της ύλης, εκεί -όπως σημείωσε ο κ. Σαχπατζίδης- οι μαθητές πιθανώς να «χαθούν» με τις πολλές πράξεις, ωστόσο οι καλοί μαθητές αναμένεται να τα πάνε καλά.

Πώς έγραψαν οι υποψήφιοι σε Μαθηματικά – Βιολογία

Ο Παναγιώτης Κούσης, μαθηματικός που μίλησε στα ΝΕΑ, εκτίμησε ότι θα υπάρξουν καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με την περσινή χρονιά, τόσο για τους μαθητές που στοχεύουν στα τμήματα του 2ου Ε.Π όσο και στους 4ου Ε.Π.

Στο μάθημα της Βιολογίας, όπου τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας και είχαν ορισμένες παγίδες φαίνεται πως δυσκόλεψαν τους υποψηφίους ωστόσο οι διαφορές σε σχέση με την περσινή χρονιά όσο αφορά στις βαθμολογικές επιδόσεις δεν αναμένεται να είναι δραματικές.

Η εκπαιδευτικός Φανή Γκιγκέλου υποστηρίζει μιλώντας στα ΝΕΑ ότι το ποσοστό των μαθητών που θα κινηθούν στην ανώτερη βαθμολογική κλίμακα δεν θα διαφοροποιηθεί σε σχέση με πέρυσι ενώ οι μαθητές με βαθμολογίες μεταξύ 15 έως 18 πιθανότατα να αυξηθούν.

Η εικόνα σε Αρχαία και Νεοελληνική Γλώσσα

Αναφορικά με τα Αρχαία και τη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, μαθήματα στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι την προηγούμενη εβδομάδα, φαίνεται πως το άριστα θα αποτελέσει άπιαστο όνειρο για την πλειονότητα των υποψηφίων.

Η συνεξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας με τη Λογοτεχνία φαίνεται πως δημιούργησε προβλήματα σε μεγάλη μερίδα των υποψηφίων. Οι υψηλές βαθμολογίες δεν φαίνεται να είναι τόσο εύκολη υπόθεση, τονίζει στα ΝΕΑ η φιλόλογος Μαρία Ευαγγέλου ενώ η συνάδελφός της Μαργαρίτα Χατζητσομπάνη τονίζει για τα Αρχαία ότι τα θέματα ήταν αντίστοιχης δυσκολίας με τα περσινά, οπότε και δεν αναμένονται δραματικές διαφοροποιήσεις στην κατάταξη των υποψηφίων.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις εκτιμήσεις των καθηγητών για τα θέματα των πρώτων ημερών των πανελλαδικών εξετάσεων στα ΝΕΑ που κυκλοφορούν.

 

  22 June, 2020 ΑΡΘΡΑ

mesaralive.gr | επίσημη σελίδα