Προβλήματα σε 5.000 κατοίκους της Μεσαράς από ….κυκλοφοριακές αλχημείες
Στις κυκλοφοριακές ...αλχημείες με τις οποίες προσπαθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που προκύπτουν από την κατασκευή της γέφυρας Μεσαράς καθώς δεν μερίμνησαν να κατασκευάσουν νωρίτερα τον παρακαμπτήριο δρόμο από την Αγία Βαρβάρα μέχρι την Γέργερη, με αποτέλεσμα να προσπαθούν να λύσουν το πρόβλημα με εναλλακτικές διαδρομές που δημιουργούν μεγάλη ταλαιπωρία και οικονομική επιβάρυνση για τους 5000 περίπου κατοίκους των χωριών τvn πρώην δήμων Ρούβα και Ζαρού, αναφέρεται σε ερώτηση του προς το περιφερειάρχη Κρήτης ο περιφερειακός σύμβουλος Ηρακλείου Γιώργος Ματαλλιωτάκης.
Στην ερώτηση του ο κ. Ματαλλιωτάκης τονίζει ότι «η μη έγκαιρη κατασκευή του παρακαμπτήριου δρόμου που προβλέπεται στη μελέτη και εξαιτίας της κατασκευής της γέφυρας της Μεσαράς που θα “πατήσει” στο δρόμο Αγία Βαρβάρα - Γέργερη, αναγκάζει τους κατοίκους των χωριών του Ρούβα, του Πανασού, της Νιβρύτου, της Γέργερης, του Μορονίου, του Αμπελούζου και του Ζαρού να κινηθούν από εναλλακτικές διαδρομές με αποτέλεσμα επιπλέον ταλαιπωρία αλλά και οικονομική επιβάρυνση καθώς είναι υποχρεωμένοι να διανύουν καθημερινά πολύ περισσότερα χιλιόμετρα.
Οι νέες αυτές εναλλακτικές διαδρομές, συνεχίζει με έμφαση στην ερώτησή του ο περιφερειακός σύμβουλος Ηρακλείου, δημιουργούν μια νέα δυσάρεστη πραγματικότητα για τους κατοίκους της περιοχής, τους μαθητές που καθημερινά διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να φτάσουν στα σχολεία τους, αλλά και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη γεωγραφική ενότητα αφού αυξάνουν τα κόστη τους…
Παράλληλα ο κ. Ματαλλιωτάκης στην ίδια ερώτηση επανέρχεται σε προηγούμενη ερώτηση του όσον αφορά τη σύνδεση χωριών της Μεσαράς με τον υπό κατασκευή Κάθετο Οδικό Άξονα.
Ολόκληρη η ερώτηση του κ. Ματαλιωτάκη:
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
Θέμα: Κυκλοφοριακές εναλλακτικές διαδρομές στη Μεσαρά δημιουργούν μεγάλα προβλήματα σε 5000 περίπου κατοίκους της περιοχής
Περισσότεροι από 5.000 κάτοικοι των πρώην δήμων Ρούβα και Ζαρού θα ταλαιπωρηθούν αφάνταστα για περισσότερο από πέντε μήνες εξαιτίας της έλλειψης συντονισμού των έργων που γίνονται στην περιοχή καθώς χάνουν την πρόσβαση τους στο οδικό δίκτυο και υποχρεώνονται με κυκλοφοριακές...αλχημείες να κινηθούν τόσο στην περιοχή της Μεσαράς όσο και προς το Ηράκλειο.
Η μη έγκαιρη κατασκευή του παρακαμπτήριου δρόμου που προβλέπεται στη μελέτη και εξαιτίας της κατασκευής της γέφυρας της Μεσαράς που θα “πατήσει” στο δρόμο Αγία Βαρβάρα - Γέργερη, αναγκάζει τους κατοίκους των χωριών του Ρούβα, του Πανασού, της Νιβρύτου, της Γέργερης, του Μορονίου, του Αμπελούζου, του Ζαρού και των Βοριζίων να κινηθούν από εναλλακτικές διαδρομές με αποτέλεσμα επιπλέον ταλαιπωρία αλλά και οικονομική επιβάρυνση καθώς είναι υποχρεωμένοι να διανύουν καθημερινά πολύ περισσότερα χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ΟΑΚ οι εναλλακτικές διαδρομές που θα μπορούν να επιλεγούν οι κάτοικοι των περιοχών για τους πέντε μήνες που θα πρέπει να κλείσει ο δρόμος είναι οι εξής:
α) Αμπελούζος – Πλουτή – Μορόνι – Μάκρες – Νίβρυτος
β) Καπαριανά – Ρουφάς – Μορόνι- Μάκρες- Νίβρυτος
γ) Καπαριανά-Ρουφάς – Μορόνι- Ζαρός.
Οι νέες αυτές διαδρομές δημιουργούν μια νέα δυσάρεστη πραγματικότητα για τους κατοίκους της περιοχής, τους μαθητές που καθημερινά διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να φτάσουν στα σχολεία τους, αλλά και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη γεωγραφική ενότητα αφού αυξάνουν τα κόστη τους…
Ήδη πραγματοποιούνται λαϊκές συνελεύσεις στην περιοχή όπου καταγράφονται οι πρώτες ισχυρές αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία, ενώ το Λύκειο της Αγίας Βαρβάρας έχει αντιδράσει έντονα για τη σχεδιαζόμενη διακοπή της κυκλοφορίας στον δρόμο Γέργερη – Αγία Βαρβάρα στις προτεινόμενες ρυθμίσεις, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι οι 26 μαθητές του σχολείου που ζουν στην περιοχή του Ρούβα, είναι υποχρεωμένοι να κάνουν καθημερινά 58χλμ επιπλέον δρόμου και ζητούν να επανεξεταστούν οι συνθήκες πρόσβασής τους στο σχολείο.
Ερώτηση προς τον περιφερειάρχη Κρήτης:
1.Γιατί αφού το κλείσιμο του δρόμου ήταν προφανές από τη μελέτη του έργου λόγω της κατασκευής της γέφυρας δεν έχουν μεριμνήσει οι αρμόδιες υπηρεσίες για την κατασκευή του παρακαμπτήριου δρόμου ώστε να μην μπαίνουν σε τέτοια ταλαιπωρία και αναστάτωση οι κάτοικοι της περιοχής;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την εξεύρεση λύσεων του μείζονος αυτού προβλήματος και σε πόσο χρονικό διάστημα θα έχει αποκατασταθεί η κυκλοφορία με ασφάλεια για τους κατοίκους των γύρω χωριών;
3.Ποια είναι η στάση της περιφέρειας στην πολύ πιθανή περίπτωση που το διάστημα των 5 μηνών για την κατασκευή του παρακαμπτήριου δρόμου παραταθεί και η ταλαιπωρία των κατοίκων συνεχιστεί. Θα υπάρξει πρόταση για αποζημίωση των κατοίκων της περιοχής;
Με την παρούσα ερώτηση επανέρχομαι και σε προηγούμενη ερώτηση καθώς δεν έχω λάβει ικανοποιητική απάντηση όσον αφορά τη σύνδεση χωριών της Μεσαράς με τον υπό κατασκευή Κάθετο Οδικό Άξονα.
Ερώτηση
α)Υπάρχει μελέτη σύνδεσης του Κάθετου Οδικού Άξονα με τις αστικές περιοχές του δήμου Φαιστού Βορίζια-Ζαρός-Παναγιά-Μορόνι; Τι είδους έργα περιλαμβάνει η μελέτη και σε ποιες περιοχές;
β) Πως θα συνδεθούν οι περιοχές Μούλια-Μεγάλη Βρύση και Δούλι-Λαράνι και άλλα χωριά του δήμου Γόρτυνας καθώς και χωριά του πρώην δήμου Κόφινα με τον καινούργιο δρόμο; Προβλέπεται νέα χάραξη και κατασκευή κόμβων;
γ) Υπάρχει σχετική μελέτη για τη σύνδεση της περιοχής του Ασημίου και των γύρω χωριών του δήμου Γόρτυνας με τον δρόμο αυτό;
δ)Ποιοι δρόμοι του Δήμου Γόρτυνας από τους ήδη υπάρχοντες κρίνετε ότι πρέπει να βελτιωθούν ώστε να διευκολύνουν την πρόσβαση στον καινούργιο δρόμο, αλλά και να βοηθήσουν τη διέλευση των κατοίκων κατά την εκτέλεση των εργασιών του κάθετου οδικού άξονα.
Γ. Ματαλλιωτάκης
Περιφερειακός Σύμβουλος Ηρακλείου
Δείτε επίσης
- «Ανοίγουν» οι λαϊκές αγορές για τους αγρότες – Πώς θα λειτουργούν
- Κόκορας στη γάστρα al pastor με κρητικά βότανα και πατάτες στη λαδόκολλα
- Νέα σελίδα στη ΝΔ μετά τη διαγραφή Σαμαρά
- Τρόφιμα: Η κλιματική κρίση βάζει «μπουρλότο» και στην ελληνική παραγωγή
- Έρχεται καιρός τύπου «Π» – Τι είναι και πώς θα εκδηλωθεί