Πιέζει το Υπουργείο για τον πολύπαθο δρόμο Ηρακλείου-Μεσαράς

neakriti.gr  08 September, 2018 ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑΑΡΘΡΑ
Πιέζει το Υπουργείο για τον πολύπαθο δρόμο Ηρακλείου-Μεσαράς

Τον γ.γ. του υπουργείου Υποδομών στέλνει εσπευσμένα μεθαύριο Δευτέρα ο Χρ. Σπίρτζης για να επιθεωρήσει την κατάσταση

«Τρέξτε γιατί χανόμαστε» είναι το ηχηρό... μήνυμα που στέλνει τώρα το υπουργείο Υποδομών προς τους εργολάβους (αλλά και τους εμπλεκόμενους φορείς) σε σχέση με τα μεγάλα εκτελούμενα έργα στην Κρήτη που βρίσκονται στο... “κόκκινο” από πλευράς καθυστερήσεων!

Το μήνυμα αφορά συγκεκριμένα τον πολύπαθο δρόμο Ηρακλείου-Μεσαράς, για τον οποίο ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης στέλνει άρον-άρον μεθαύριο Δευτέρα εδώ τον γ.γ. του υπουργείου, Γιώργο Δέδε, προκειμένου να επιθεωρήσει από κοντά την πορεία των εργασιών και να εντείνει προφανώς την πίεση προς την ανάδοχο εταιρεία να πατήσει το πόδι στο... “γκάζι”!

Ο γενικός γραμματέας, ο οποίος σημειωτέον θα πραγματοποιήσει διήμερη επίσκεψη εδώ, προχωρώντας και σε επαφές με αυτοδιοικητικούς φορείς, θα κάνει αυτοψία στο εργοτάξιο, ώστε να μεταφέρει πλήρη, αναλυτική εικόνα στον Χρήστο Σπίρτζη. Μια κίνηση που δεν προξενεί έκπληξη. Ίσα-ίσα εντάσσεται στο πλάνο ασφυκτικού ελέγχου και παρακολούθησης του συγκεκριμένου έργου εκ μέρους της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, που αγωνιά άρδην για το συγκεκριμένο έργο και το έχει θέσει ως ύψιστη προτεραιότητα.

Ο υπουργός Υποδομών έχει ανακηρύξει ως προσωπικό του “στοίχημα” για την Κρήτη την ολοκλήρωση του κομβικού κάθετου οδικού άξονα Ηρακλείου-Μοιρών, μετά από 25 χρόνια περιπετειών. “Πακέτο” βεβαίως με το έτερο προσωπικό στοίχημα που έχει σπεύσει να οριοθετήσει ο Χρήστος Σπίρτζης απέναντι στον κρητικό λαό, και δεν είναι άλλο από τον ΒΟΑΚ.

Η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Ηρακλείου-Μοιρών, παρόλο που βρίσκεται σε εκκρεμότητα εδώ και καμιά 25αριά χρόνια, συνεχίζει να είναι στον “αέρα”! Ο δρόμος θα πρέπει πάση θυσία να ολοκληρωθεί ως τις 31 Μαρτίου 2019, ειδάλλως το έργο θα απενταχθεί, η χώρα θα αναγκαστεί να επιστρέψει στην Ε.Ε. 71 εκατ. ευρώ και φυσικά το έργο θα περάσει στις καλένδες! Διότι, για να μη γελιόμαστε, για τον πολύπαθο κάθετο οδικό άξονα Ηρακλείου-Μοιρών, που περιμένει εδώ και δεκαετίες η παραγωγική περιοχή της Μεσαράς, ισχύει το “ή τώρα ή ποτέ”.

 

Τα πράγματα είναι απλά και δεν υπάρχουν... περιτυλίγματα. Είτε το έργο θα προλάβει τη μάχη με το χρόνο και θα τελειώσει μέχρι τις 31 Μαρτίου, κάτι που δε φαίνεται στην παρούσα φάση και πολύ εύκολο, είτε δε θα προλάβει το χρονοδιάγραμμα-τελεσίγραφο και θα μείνει στη μέση, αφού θα καταστεί αδύνατη η ένταξη της κατασκευής του δρόμου σε κάποιο άλλο χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

Στενή επιτήρηση

Υπό το βάρος της ασφυκτικής πίεσης του χρόνου, η κυβέρνηση έχει θέσει το έργο του κάθετου οδικού άξονα Ηρακλείου-Μεσαράς σε καθεστώς στενής επιτήρησης. Τόσο το υπουργείο Ενέργειας-Περιβάλλοντος όσο περισσότερο το υπουργείο Υποδομών έχουν απλώσει κλοιό ελέγχου πάνω από το έργο.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η ολοκλήρωση του δρόμου της Μεσαράς αντιμετωπίζεται όχι σαν έργο δημόσιων επενδύσεων, αλλά σαν έργο ΕΣΠΑ από πλευράς ελέγχων και εποπτείας και από τη Διαχειριστική Αρχή, αλλά και από το υπουργείο Υποδομών, που έχει συγκεκριμένη υπηρεσία η οποία παρακολουθεί τα έργα τα οποία είναι μη λειτουργικά.

 

Η εντολή Σπίρτζη

Στη λογική ακριβώς αυτή, γίνονται πολύ συχνοί έλεγχοι και αυτοψίες από υπηρεσιακά στελέχη, ενώ υπήρξε και ένα συγκεκριμένο αίτημα-εντολή από το υπουργείο στον ανάδοχο εργολάβο. Ποιο ήταν αυτό;

Ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών, ο οποίος είχε την ευκαιρία να επιθεωρήσει ιδίοις όμμασι το εργοτάξιο τον Ιούνιο, έμεινε θορυβημένος από τα δεδομένα με τους χρόνους των εργασιών, την απορροφητικότητα των κονδυλίων αλλά και τον όλο συντονισμό των εμπλεκόμενων πλευρών.

Τότε λοιπόν ο Χρήστος Σπίρτζης είχε ξεκαθαρίσει πως ο ανάδοχος θα πρέπει σε πολύ συχνή βάση, εν προκειμένω ανά 15 ημέρες, να καταθέτει πλήρες χρονοδιάγραμμα εργασιών. Ένα χρονοδιάγραμμα που θα αφορά όχι μόνο τις εργασίες που θα υλοποιεί, αλλά και την απορροφητικότητα των κονδυλίων που θα δαπανηθούν.

Αυτό είναι κάτι που δε συνηθίζεται και καταμαρτυρεί αν μη τι άλλο την ειδική αντιμετώπιση που έχει αποφασίσει το υπουργείο Υποδομών για το εν λόγω έργο. Ένα έργο, άλλωστε, για το οποίο ο κ. Σπίρτζης έχει διαμηνύσει πως θα το παρακολουθεί στενά σε προσωπικό επίπεδο και θα πραγματοποιεί τακτικά αυτοψίες. Είτε ο ίδιος, κατεβαίνοντας εδώ όπως το έκανε τον Ιούνιο, είτε στέλνοντας π.χ. τον γ.γ. του υπουργείου Γιώργο Δέδε, όπως θα συμβεί τη Δευτέρα. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά την εντολή του υπουργού για συνεχή παρουσίαση (ανά 15νθήμερο) χρονοδιαγραμμάτων εκ μέρους του αναδόχου, αυτό δεν έγινε στην πράξη. Για αυτό και προφανώς ο υπουργός στέλνει τώρα τον γ.γ. για να επιθεωρήσει την όλη κατάσταση.

neakriti.gr -Μπάμπης Σαββίδης

 

neakriti.gr  08 September, 2018 ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑΑΡΘΡΑ

mesaralive.gr | επίσημη σελίδα