Όρους για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης - Αττικής θέτει η Κομισιόν
Καμία αλλαγή στο πνεύμα της απόφασης που είχε ληφθεί στη σύσκεψη της 12ης Ιουλίου στην Αθήνα, σύμφωνα με την οποία η ΡΑΕ έχει επωμισθεί να καταλήξει στον πλέον πρόσφορο τρόπο για την υλοποίηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτη-Αττική, δεν επήλθε - σύμφωνα με πληροφορίες - στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στις Βρυξέλλες για το ζήτημα.
Σύμφωνα ωστόσο με τις ίδιες πληροφορίες, από την πλευρά της Κομισιόν τέθηκαν περιορισμοί αναφορικά τόσο με τα τρίτα μέρη που θα μπορούν να συμμετάσχουν στην κατασκευή της διασύνδεσης, όσο και με την απόδοση του έργου.
Στη συνάντηση πήραν μέρος εκπρόσωποι της Ε.Ε., της ΡΑΕ, της Ρυθμιστικής Αρχής της Κύπρου (ΡΑΕΚ), ενώ όπως είναι φυσικό είχαν κληθεί και αντιπροσωπείες των δύο πλευρών.
Ωστόσο, ο ΑΔΜΗΕ δεν έδωσε το «παρών», καθώς από την πλευρά του Διαχειριστή κρίθηκε ότι δεν είχε νόημα η συμμετοχή του, από τη στιγμή που συνεχίζει να εμφανίζεται ανυποχώρητη η κοινοπραξία του EuroAsia Interconnector σε βασικές δεσμεύσεις που απορρέουν από το Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) και τις οποίες είχαν συνυπογράψει οι δύο πλευρές τον Οκτώβριο του 2017.
Όπως, για παράδειγμα, για τις αρμοδιότητες που θα είχε η εταιρεία ειδικού σκοπού που θα σύστηναν.
Έτσι, στη συνάντηση ουσιαστικά επιβεβαιώθηκε για μία ακόμη φορά το «ναυάγιο» στην προοπτική συνεργασίας των δύο πλευρών.
Κάτι που σημαίνει πως η εξεύρεση λύσης θα συνεχίσει να κινείται στο πλαίσιο όσων συμφωνήθηκαν στην προηγούμενη σύσκεψη, στο πλαίσιο της οποίας αποφασίσθηκε να την αναλάβει η ΡΑΕ.
Αποτροπή σύγκρουσης συμφερόντων
Όπως είναι γνωστό, μία από αυτές τις λύσεις (και μάλλον η επικρατέστερη) είναι η ανάθεση του έργου στον ΑΔΜΗΕ.
Για τη διερεύνηση αυτού του ενδεχόμενου, όπως έγραψε το World Energy News η ΡΑΕ συναντήθηκε με αντιπροσωπεία του Διαχειριστή την περασμένη Δευτέρα 30/6, ζητώντας του μάλιστα να προσκομίσει τα proof of funds για την κεφαλαιακή του επάρκεια για την υλοποίηση του έργου, τα οποία ο ΑΔΜΗΕ υπέβαλε ένα 24ωρο αργότερα.
Από την άλλη πλευρά, πάντως, φαίνεται πως η Κομισιόν έβαλε στο τραπέζι συγκεκριμένους όρους για τη «φόρμουλα» ανάπτυξης του έργου.
Μία από αυτές τις προϋποθέσεις έχει να κάνει με τις υπόλοιπες εταιρείες και φορείς που θα μπορούν να πάρουν μέρος στο σχήμα υλοποίησης, ώστε να διασφαλίζεται πως δεν θα υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων.
Παράλληλα, φέρεται να έθεσε περιορισμό αναφορικά με την απόδοση του έργου.
Εξάλλου, στο πλαίσιο του project του EuroAsia Interconnector, η κυπριακή πλευρά ήταν πιο συγκρατημένη, έχοντας δώσει απόδοση 5,5 % για το τμήμα του καλωδίου Κρήτη - Κύπρος, ενώ η ελληνική υπήρξε πιο «γενναιόδωρη» με ένα ποσοστό γύρω στο 7%.
Πηγή
worldenergynews.gr
Δείτε επίσης
- Π.Σ Τυμπακίου: ;Oλα έτοιμα γοια το 2ο “South Santa Run”!
- Στα δικαστήρια διευθύντρια σχολείου από τη Μεσαρά που την “ξήλωσαν” για την αξιολόγηση
- Συντονίζονται οι δήμαρχοι για τον Νότιο Οδικό Άξονα που θα συνδέει νέο αεροδρόμιο – Αγία Γαλήνη
- «Στα γιορτινά» ο Ζαρός με τη διπλή φωταγώγηση των Χριστουγεννιάτικων δέντρων
- Επιτέλους νίκη για τον ΑΟΤ-Tα αποτελέσματα (hl)