Ο Μ. Συντυχάκης για το αεροδρόμιο Καστελίου

  08 May, 2019 ΑΡΘΡΑ
Ο Μ. Συντυχάκης για το αεροδρόμιο Καστελίου

«Φανερά, ανοιχτά, Κυβέρνηση, Δήμος και Περιφέρεια παίζουν το παιχνίδι της κοινοπραξίας. Αυτής τα συμφέροντα υπερασπίζονται και προωθούν.

Έφτασαν οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας να δώσουν τα εύσημα στους Σπίρτζη – υπουργό υποδομών, Αρναουτάκη – περιφερειάρχη Κρήτης και υπ. Περιφερειάρχης, Καλογεράκης – Δήμαρχος και υπ. Δήμαρχος.

Κυβέρνηση – ΝΔ – ΚΙΝΑΛ – Περιφερειάρχης Κρήτης – Δήμαρχος Μινώα είναι οι πιο γνήσιοι αντιπροσωπευτικοί πολιτικοί εκπρόσωποι των ιδιωτικών συμφερόντων, θυσιάζοντας τα συμφέροντα των κατοίκων της περιοχής του Καστελίου. Αυτή η στρατηγική ταύτιση άλλωστε εκφράζεται στο ψηφοδέλτιο του κ. Αρναουτάκη στις επικείμενες Περιφερειακές εκλογές, στο οποίο συναντιέται – συγκλίνει όλο το πολιτικό και οικονομικό κατεστημένο της Κρήτης.

Όλοι σας χέρι – χέρι να υπερασπίσετε μια επένδυση ληστρική σε βάρος της συντριπτική πλειοψηφίας του λαού της περιοχής, με αλλαγή των χρήσεων γης, βίαιο εκτοπισμό μεγάλου αριθμού αγροτοκτηνοτρόφων, υποβάθμιση της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων, με σοβαρές συνέπειες στην υγεία και την ασφάλεια των κατοίκων, στην πολιτιστική κληρονομιά του τόπου.

Το Δημόσιο παραχωρεί σε ιδιωτικούς κολοσσούς το αποκλειστικό δικαίωμα Μελέτης - Κατασκευής - Χρηματοδότησης - Λειτουργίας - Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και Μελέτη - Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων).

Ένα έργο που θα εξασφαλίζει τεράστια και σίγουρα κέρδη στη κοινοπραξία ξένων και ντόπιων μονοπωλιακών ομίλων, μέσα από την παχυλή κρατική χρηματοδότηση, τον δανεισμό που θα πληρώνει ο φορολογούμενος λαός και την τσάμπα εργασία εκατοντάδων εργαζομένων, που θα εργάζονται ως σύγχρονοι σκλάβοι, με το τυράκι της εντοπιότητας των προσλήψεων, με τις διαλυμένες εργασιακές σχέσεις που έχουν εξασφαλίσει η τωρινή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Οι όποιες προτάσεις του δήμου και της περιφέρειας για κοινωνικά ανταλλάγματα, έχουν στόχο να χρυσώσουν το χάπι και να περάσει στα μαλακά η έγκριση της ληστρικής σύμβασης παραχώρησης.

(…) Ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο, ποτέ δεν διασφαλίζει τα εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά δικαιώματα. Γνωρίζεται ότι επικρατούν συνθήκες Γαλέρας, εξευτελιστικά μεροκάματα, τρομοκρατία στους χώρους εργασίας, καταστρατήγηση του ημερήσιου και εβδομαδιαίου χρόνου εργασίας και πολλά άλλα.

Βέβαια ούτε ένα κρατικό αεροδρόμιο μπορεί από μόνο του, να διασφαλίσει τα εργασιακά δικαιώματά μας, όταν το ίδιο το κράτος με τις κυβερνήσεις του, στον καπιταλισμό, νομοθετεί αντεργατικά μέτρα και από την άλλη προωθεί ευνοϊκούς επενδυτικούς όρους και προϋποθέσεις για τους κατασκευαστικούς ομίλους.

(…) Ο Λαός και πάλι θα χρεωθεί το κόστος κατασκευής του αεροδρομίου για να βγάζει αμύθητα κέρδη η κοινοπραξία. Επιπλέον, με τη παρούσα σύμβαση, η κυβέρνηση, παραχωρεί το δικαίωμα στους ιδιώτες επενδυτές να καθορίζουν, να επιβάλλουν και να εισπράττει τέλη αεροπορικών δραστηριοτήτων και έσοδα μη αεροπορικών δραστηριοτήτων από την εκμετάλλευση εμπορικών δραστηριοτήτων του νέου αεροδρομίου.

Το ΝΑΤΟ από την παράλληλη στρατιωτική χρήση του αεροδρομίου θα εξαιρείται από την είσπραξη τελών αεροπορικών πτήσεων και δραστηριοτήτων.

(…) Χαμένοι θα βγουν τα λαϊκά στρώματα, λόγω του υψηλού κόστους μεταφοράς, των διοδίων λόγω νέου ΒΟΑΚ (επίσης ιδιωτική επένδυση), αλλά και λόγω των άθλιων εργασιακών σχέσεων και κατά τη διαδικασία κατασκευής και κατά τη λειτουργία. Ζημιωμένοι θα βγουν οι αυτοαπασχολούμενοι στον τουρισμό και γενικά ο μικρό-τουρισμός.

(…)Καλούμε τους κατοίκους της περιοχής να βγάλουν τα συμπεράσματά τους, να κλιμακώσουν τον αγώνα τους μαζί με τους υπόλοιπους εργαζόμενους, ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής των κυβερνήσεων, της ΕΕ, του κεφαλαίου, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των αερομεταφορών συνολικά, όπου στα πλαίσια αυτά εντάσσεται και η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο, να συμπορευτούν με το ΚΚΕ.

Το Κόμμα μας έχει την αντίληψη ότι το πού θα κατασκευαστεί το αεροδρόμιο, πρέπει να το πουν όχι οι μονοπωλιακοί κατασκευαστικοί και τουριστικοί όμιλοι, που ως κριτήριο έχουν τη διασφάλιση της κερδοφορίας τους, αδιαφορώντας για την ανθρώπινη ζωή και το περιβάλλον, αλλά το κριτήριο πρέπει να είναι η ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών για άνετες, φτηνές, ασφαλείς αερομεταφορές.

Με την κατασκευή ενός μεγάλου έργου, όπως ένα αεροδρόμιο, πρέπει να διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του, ως προς την κατασκευή και εκμετάλλευσή του, να διασφαλίζεται η ισόρροπη ανάπτυξη όλων των κλάδων της οικονομίας με ταυτόχρονο σεβασμό και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και του φυσικού ανάγλυφου της περιοχής, η δημόσια υγεία και όχι οι στρατιωτικές - κατασκοπευτικές ανάγκες του ΝΑΤΟ και η διεύρυνση της επιχειρησιακής του ικανότητας στην περιοχή που φέρνει τεράστιους κινδύνους για το λαό. Πρέπει, ειδικότερα, να διασφαλίζεται η προστασία της αγροτικής γης και παραγωγής, με φτηνά και ποιοτικά προϊόντα, όχι να ερημοποιείται η περιοχή, να διασφαλίζονται νέες θέσεις εργασίας με μόνιμη και σταθερή δουλειά και πλήρη μισθολογικά - ασφαλιστικά δικαιώματα, κλπ.»

 

  08 May, 2019 ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

mesaralive.gr | επίσημη σελίδα