Μονόδρομος η διεκδίκηση για τους εκπαιδευτικούς της Μεσαράς
Ως μονόδρομο για να έχει το Δημόσιο Σχολείο όλα αυτά που δικαιούται, βλέπουν τη διεκδίκηση, οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσαράς.
Αυτό φαίνεται και από τις αποφάσεις που πάρθηκαν κατά τη διάρκεια της τελευταίας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Μεσαράς, «Η Φαιστός». Να σημειωθεί ότι στην ΓΣ συζητήθηκαν διεξοδικά τα τρέχοντα θέματα της εκπαίδευσης και κατατέθηκαν προτάσεις για την 85η Γ. Σ. των Αντιπροσώπων στη Δ.Ο.Ε.
Μεταξύ άλλων στις αποφάσεις της Τακτικής ΓΣ περιλαμβάνονται και τα παρακάτω:
[*] Να γίνουν Μαζικοί Μόνιμοι Διορισμοί στη Γενική και Ειδική Αγωγή στα πραγματικά κενά που υπάρχουν. Πρέπει να απορροφηθούν όλοι οι επιτυχόντες-διοριστέοι του ΑΣΕΠ και πλέον ως βασικό προσόν διορισμού θα πρέπει να αναχθεί η προϋπηρεσία.
[*] Να υπάρξει γενναία κρατική χρηματοδότηση για τη συντήρηση και αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων.
[*] Να λειτουργούν ουσιαστικά τα ολοήμερα σχολεία με υπεύθυνο δάσκαλο και με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό. Ζητάμε την απόσυρση της Υπουργικής Απόφασης για το φερόμενο ως «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου». Κανένα παιδί έξω από το ολοήμερο Σχολείο.
[*] Σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες στα σχολεία της χώρας.
[*] Την κατάργηση του + 10% για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα.
[*] Να πραγματοποιηθεί επιτέλους η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων σύμφωνα με τη 12βαθμη κλίμακα που ισχύει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
[*] Επανίδρυση σχολείων που καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν σε όσες περιπτώσεις έγιναν χωρίς προϋποθέσεις και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας.
[*] Να γίνονται μόνο εθελοντικές μετατάξεις και μεταθέσεις.
[*] Να εξισωθεί το ωράριο των εκπαιδευτικών της Α/θμιας με αυτό της Β/θμιας.
[*] Επίδομα θέσης στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (κρατικού ή ΕΣΠΑ) που εκτελούσαν χρέη προϊσταμένου.
[*] Την επαναλειτουργία του Διδασκαλείου με νέα μορφή εξακτινομένο σ’ όλη της Ελλάδα, με εκσυγχρονισμό του προγράμματος σπουδών.
[*] Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους.
[*] Δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης των εκπαιδευτικών σε μεταπτυχιακά προγράμματα που έχουν σχέση με το αντικείμενο που διδάσκουν (π.χ. στο ΕΑΠ με ποσοστό συμμετοχής των εν ενεργεία εκπαιδευτικών και στα αντίστοιχα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας).
Νηπιαγωγείο
[*] Να νομοθετηθεί ανώτατο όριο 20 μαθητές ανά τάξη, 15 νήπια-προνήπια ανά νηπιαγωγό.
[*] Να πραγματωθεί επιτέλους ο στόχος για μια δίχρονη Προσχολική Αγωγή.
[*] Να κατοχυρωθεί το ωράριο των νηπιαγωγών.
[*] Να αποσυρθεί η διάταξη που ψηφίστηκε για τα Νηπιαγωγεία.
[*] Όλα τα προνήπια και τα νήπια στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Παίρνουμε όλες τις αιτήσεις των νηπίων και ΟΛΩΝ των προνηπίων και τις αιτήσεις όλων των μαθητών για Ολοήμερο.
[*] Κατάργηση της διάταξης για τα νηπιαγωγεία με τα 14 παιδιά.
[*] Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων επιτέλους πρέπει να αποδοθεί με τον αριθμό των νηπίων που φοιτά στην κάθε σχολική μονάδα κι αυτό θα επιφέρει αύξηση των οργανικών θέσεων.
[*] Διαμόρφωση πολυθέσιων νηπιαγωγείων με όλες τις απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές.
[*] Καμιά κατάργηση συγχώνευση νηπιαγωγείου ή τμήματος. Όχι στις συμπτύξεις κλασικού και ολοήμερου .Τέρμα στις κληρώσεις, κάλυψη όλων των παιδιών από 4-6 χρονών
[*] Βοηθητικό προσωπικό, όπως είναι θεσπισμένο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στα νηπιαγωγεία.
[*] Ακύρωση οποιασδήποτε προσπάθειας υπαγωγής των νηπιαγωγείων στους Δήμους με την αιτιολογία της αποκέντρωσης που προτείνει η επιτροπή διαλόγου και υπάρχει σε κείμενα της Ε.Ε. Συνεχής ενημέρωση με επιστημονική τεκμηρίωση, όλων των φορέων, των γονέων και της κοινωνίας γενικότερα, για τη διακριτότητα του ρόλου του Δημόσιου Νηπιαγωγείου σε σχέση με τους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς.
Αναπληρωτές
[*] Να εξισωθούν τα δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με των μόνιμων.
[*] Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών με αναπληρωτές πλήρους ωραρίου.
[*] ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΩΡΑ!!!Να απεγκλωβιστούν σταδιακά οι διορισμοί των εκπαιδευτικών από διαγωνισμούς επιλογής (το πτυχίο μας αποτελεί το μοναδικό τυπικό προσόν διορισμού και δεν μπορεί να αμφισβητείται η εγκυρότητά του).
[*] Να δίδεται η δυνατότητα για αμοιβαίες μετακινήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών (από περιοχή σε περιοχή) ύστερα από αίτησή τους και σε εύλογο χρονικό διάστημα από την πρόσληψή τους.
[*] Να δίδεται η δυνατότητα της συμμετοχής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε όλες τις επιμορφώσεις που παρέχονται στους μόνιμους (π.χ. συμμετοχή στις επιμορφώσεις ΤΠΕ β επιπέδου κλπ).
[*] Αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη κι όχι μόνο μέχρι 7 έτη.
[*] Αναγνώριση της θητείας στο στρατό των ανδρών εκπαιδευτικών ως προϋπηρεσία και ως συντάξιμη περίοδος (αναλογικά σύμφωνα με τους μήνες υπηρέτησης).
[*] Επαναφορά του ν. 2874/2000 για την άδεια 6μηνης ανατροφής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όπως ισχύει για όλες τις εργαζόμενες με σύμβαση ΙΚΑ και ιδιωτικού δικαίου.
[*] Την αναγνώριση της διπλής μοριοδότησης για όσους υπηρέτησαν σε δυσπρόσιτα σχολεία την περίοδο 2010-2014.
[*] Κατάργηση της εγκυκλίου για τις άδειες των αναπληρωτών.
[*] Δικαίωμα «αμοιβαίας απόσπασης» και δικαίωμα συνυπηρέτησης στους αναπληρωτές.
[*] Σταθερή και έγκαιρη ημερομηνία για τη μισθοδοσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Ίδρυση δεύτερης Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης στη Μεσαρά
Η λειτουργία μίας και μοναδικής Δ/νσης συνεχίζει να προκαλεί – παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλλονται από τους εργαζόμενους στη Δ/νση Ηρακλείου – προβλήματα γραφειοκρατικής δυσλειτουργίας. Για παράδειγμα στο Νομό Ηρακλείου με σχεδόν 3000 εκπαιδευτικούς και εκατοντάδες σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (με αρκετά ολιγοθέσια σε ορεινά χωριά), πώς μπορεί να εξυπηρετεί τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες μία μονάχα Δ/νση Εκπαίδευσης;
Οφείλει το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων να κοιτάξει εκ νέου με την πλέον σοβαρότητα το θέμα και να συμπεριλάβει σε νομοσχέδιο για την εκπαίδευση, τη δημιουργία και λειτουργία σε κάθε μεγάλο Νομό (όπως άλλωστε έγινε στην Αττική και σε άλλους Νομούς), ανάλογα με τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά και τη χωροταξία των σχολείων, δύο Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Ειδικότερα, στο Νομό Ηρακλείου είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί και δεύτερη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στη Μεσαρά, λόγω της μεγάλης διασποράς των σχολικών μονάδων και των ιδιαίτερων συνθηκών.
Ειδική αγωγή
Η εκπαιδευτική κοινότητα εδώ και πολλά χρόνια έχει καταθέσει προτάσεις για την ουσιαστική στήριξη του ευαίσθητου τομέα της Ειδικής αγωγής και συνολικά για την προώθηση της ενιαίας εκπαίδευσης και της συμπερίληψης. Δυστυχώς, όμως, η ειδική αγωγή στη χώρα μας αντιμετωπίζεται ως τελευταίος τροχός της αμάξης, χωρίς μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, με ελάχιστες υποδομές και συρρικνωμένες χρηματοδοτήσεις.
[*] Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Με μόνιμες δομές, στήριξη των ΚΕΔΔΥ και διαμόρφωση αποκεντρωμένων υπηρεσιών ανά ομάδα σχολείων και στελεχωμένα με ειδικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κλπ).
[*] Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
[*] Προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού
και βοηθητικού προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες όπως επίσης και κατασκευή κατάλληλων κτιρίων και εμπλουτισμός με το απαραίτητο εποπτικό και διαγνωστικό υλικό.
[*] Ιδρύσεις τμημάτων ένταξης όπου είναι απαραίτητο, καθώς αυτές έχουν παγώσει εδώ και τέσσερα χρόνια.
[*] Να υπάρξει σαφές πλαίσιο εκπαιδευτικής πολιτικής για την Ειδική και γενικότερα την αντισταθμιστική Εκπαίδευση.
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Σε συστράτευση με β/θμια, με γονείς και συνολικά το εκπαιδευτικό κίνημα, στόχος μας είναι ο γενικός ξεσηκωμός το Σεπτέμβρη σε όλη την εκπαίδευση, με πολύμορφες κινητοποιήσεις μπλοκάρισμα Διευθύνσεων, Περιφερειών Εκπαίδευσης και Υπουργείου Παιδείας.
Πρόθεσή μας είναι να συντονιστούμε και να ξαναβγούμε όλοι οι εργαζόμενοι και οι εκπαιδευτικοί στους δρόμους του αγώνα, με γενικές και κλαδικές απεργιακές αγωνιστικές κινητοποιήσεις διαρκείας – σε περίπτωση υποστελέχωσης των σχολικών μονάδων - με επαναλαμβανόμενες μορφές.
Η Γ.Σ του Συλλόγου Εκπ/κων Α/θμιας Εκπ/σης Μεσαράς «ΦΑΙΣΤΟΣ» δηλώνει ότι σε αυτούς τους αγώνες και σε αυτό το μέτωπο ο Σύλλογος την επόμενη περίοδο, θα βρεθεί στην πρώτη γραμμή, για το δημόσιο σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, της δημοκρατίας και της παιδαγωγικής ελευθερίας, των σύγχρονων μορφωτικών κοινωνικών αναγκών και δικαιωμάτων μας.
Δείτε επίσης
- Π.Σ Τυμπακίου: ;Oλα έτοιμα γοια το 2ο “South Santa Run”!
- Στα δικαστήρια διευθύντρια σχολείου από τη Μεσαρά που την “ξήλωσαν” για την αξιολόγηση
- Συντονίζονται οι δήμαρχοι για τον Νότιο Οδικό Άξονα που θα συνδέει νέο αεροδρόμιο – Αγία Γαλήνη
- «Στα γιορτινά» ο Ζαρός με τη διπλή φωταγώγηση των Χριστουγεννιάτικων δέντρων
- Επιτέλους νίκη για τον ΑΟΤ-Tα αποτελέσματα (hl)
Σχετικά άρθρα
- Fireside chat με τον Αντώνη Τζωρτζακάκη (Επενδυτικό Ταμείο Φαιστός)
- Ξενάγηση στα γερμανικά οχυρά της Φαιστού
- Άγιος Ιωάννης : Ένας μικρός οικισμός δίπλα στη Φαιστό! (BINTEO)
- Πρόγραμμα Εορταστικών Εκδηλώσεων της Εθνικής Επετείου στο Δήμο Φαιστού
- Δήμος Φαιστού: Ποιοι είναι οι υποψήφιοι μνηστήρες για το δημαρχιακό θώκο