Μεσαρά: Αντιδράσεις των γονέων για τα κενά και τα προβληματα στα σχολεία
Με επιστολή της η Ένωση Γονέων Μαθητών Φαιστού αναφέρεται τα κενά και τα προβληματα στα σχολεία
«Εκ μέρους του ΔΣ της Ένωσης Γονέων Μαθητών Δήμου Φαιστού ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά και καλή δύναμη και κάθε πρόοδο σε όλα τα παιδιά. Οι γονείς ως συνοδοιπόροι στον αγώνα των παιδιών μας, σκεφτόμαστε το αύριο και θέλουμε να τους προσφέρουμε ό,τι καλύτερο. Έτσι το ξεκίνημα κάθε σχολικής χρονιάς ξεκινά με τα όνειρα και τις ελπίδες του κάθε γονιού για το μέλλον των παιδιών του. Ταυτόχρονα όμως με αυτά τα όνειρα, με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς, ένας ακόμα βραχνάς προστίθεται στη λαϊκή οικογένεια, εξαιτίας των συσσωρευμένων προβλημάτων που αφορούν τη μόρφωση των παιδιών της, αλλά και συνολικά τη ζωή της. Γνωρίζουμε καλά όπως κι εσείς πως για άλλη μια σχολική χρονιά, η κυβέρνηση που προσπαθεί να μας πείσει ότι “όλα αρχίζουν κανονικά”, πιστή στην πολιτική των προκατόχων της, ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, στις κατευθύνσεις ΕΕ - ΟΟΣΑ, καθώς και στις επιταγές του ΣΕΒ, λέει άλλη μια φορά λέει ψέματα.
• Τα κενά στα σχολεία μας παραμένουν, αφού δεν έγιναν μόνιμοι διορισμοί. Τους υποτιθέμενους 10.000 διορισμούς της κυβέρνησης Σαμαρά, ακολούθησαν οι 20.000 "διορισμοί" της υπουργίας Φίλη και οι "μαζικοί διορισμοί" σε βάθος τριετίας της υπουργίας Γαβρόγλου. Στον Δήμο Φαιστού οι ανάγκες είναι σοβαρές. Στο ΕΠΑΛ Μοιρών βρίσκεται μόλις το 1/3 του αναγκαίου προσωπικού, στο Γυμνάσιο Τυμπακίου είναι 13 οι διδάσκοντες σε σύνολο 35 που απαιτούνται. Η ίδια εικόνα επικρατεί και στα Λύκεια του Δήμου μας. Σε αυτά τα κενά πρέπει να προστεθούν και τα κενά Ειδικής για τα τμήματα ένταξης. Γενικότερα, οι προσλήψεις των αναπληρωτών από το ΥΠΕΠΘ για όλο τον Νομό Ηρακλείου στη Β/θμια καλύπτουν μόλις το 1/3 των κενών σε Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ.
• Στην Α/θμια εκπαίδευση τα ολοήμερα είναι σε εκκρεμότητα, καθώς για άλλη μια χρονιά δεν έχει λυθεί η στελέχωσή τους, ενώ για την Παράλληλη Στήριξη η αναγκαιότητα 1 δάσκαλος/α ανά παιδί, αποτελεί ουτοπία, αφού η παράλληλη καλύπτεται με εκπαιδευτικούς που "μοιράζονται" σε 3 ή και 4 μαθητές και σε 2-3 σχολεία. Ο μαθητής, δηλαδή, εκτιμάται πως έχει ανάγκη το δάσκαλό του τις μισές ημέρες της εβδομάδας.
• Για άλλη μια χρονιά τα παιδιά μας θα είναι στοιβαγμένα σε πολυπληθή τμήματα.
• Ο νόμος 4547 για τις “δομές υποστήριξης” δίνει ισχυρό πλήγμα στην Ειδική Αγωγή και ανοίγει το δρόμο στα διάφορα ιδιωτικά κέντρα.
• Για άλλη μια χρονιά πλήττεται καίρια ο οικονομικός προϋπολογισμός των γονέων, αφού με την Υπουργική Απόφαση για τα Γυμνάσια, ουσιαστικά αφαιρείται και από τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής Β' Ξένης Γλώσσας, αφού ο αριθμός των τμημάτων δεν μπορεί να ξεπερνά τον αριθμό των τμημάτων γενικής παιδείας, ωθώντας τους γονείς στην ιδιωτική ξενόγλωσση εκπαίδευση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η λειτουργία τμημάτων στα Γερμανικά με 30-31 μαθητές σε Γυμνάσιο του Δήμου μας.
• Για άλλη μια χρονιά παραμένει άγνωστο πότε θα γίνει έναρξη ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης.
• Ακόμα, παγιώνεται άλλη μια αναχρονιστική τακτική, αυτή για τις διπλές και τριπλές αναθέσεις. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διδάσκουν μαθήματα εν πολλοίς άσχετα με την ειδικότητά τους (π.χ. ο θεολόγος ή ο καθηγητής Αγγλικών να διδάσκει Ιστορία, ο καθηγητής Πληροφορικής να διδάσκει Γεωμετρία, κ.ο.κ.).
• Για άλλη μια χρονιά παραμένουν τα κενά που προκαλεί η υποχρηματοδότηση για τα λειτουργικά έξοδα, αλλά και τις συντηρήσεις επισκευές των σχολείων, πρόβλημα που μεγεθύνεται καθώς ο Δήμος μας δεν διέθεσε ούτε ευρώ από το ταμείο του, από χρήματα δηλαδή που συγκεντρώνονται μέσω της δημοτικής φορολογίας, για τις ανάγκες των σχολείων την περίοδο 2017 - 2018.
• Η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή είναι χωρίς αντίκρισμα, αφού στον νόμο που ψηφίστηκε δεν προβλέπεται καμία δαπάνη από τον κρατικό προϋπολογισμό για την υλοποίησή της, ούτε για νέες αίθουσες και Νηπιαγωγεία, ούτε για εκπαιδευτικό προσωπικό. Στον Δήμο Φαιστού οι μαθητές θα στοιβαχτούν στα 3 Νηπιαγωγεία των Μοιρών μέχρι να ετοιμαστούν οι αίθουσες ή θα μετακινηθούν σε άλλα Νηπιαγωγεία.
• Με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης το Λύκειο μετατρέπεται ακόμα πιο έντονα σε εξεταστικό κέντρο, με την προσθήκη νέων εξετάσεων πανελλαδικού τύπου. Το Λύκειο γίνεται ακόμα πιο ψυχοφθόρο και ο ανταγωνισμός των μαθητών μεγαλώνει. Γίνεται “σχολείο - φροντιστήριο”, γιατί επί της ουσίας η γενική μόρφωση σταματά στα 15 χρόνια. Τα παιδιά μας θα αναγκάζονται να συμπληρώσουν μηχανογραφικό από την Β Λυκείου, με πολύ πιο περιορισμένο αριθμό επιλογών, “κόβοντας τα φτερά” πολλών μαθητών, λαϊκών κυρίως οικογενειών. Όχι απλά δεν καταργούνται οι πανελλήνιες, αλλά πλέον οι μαθητές καλούνται να δώσουν διπλές εξετάσεις προκειμένου να πετύχουν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
• Σοβαρή επιβάρυνση στον οικογενειακό προϋπολογισμό προκαλεί και το γεγονός πως στον Δήμο μας είναι ανύπαρκτα κέντρα καλλιτεχνικής αγωγής και δημιουργικής δραστηριότητας, με κρατική χρηματοδότηση και επιστημονική στήριξη, δωρεάν για όλους που θέλουν να ασχοληθούν ή να εκπαιδευτούν σε όργανα, στο τραγούδι και άλλες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης. Αυτή η έλλειψη έχει συνέπειες έχει και για τους γονείς παιδιών ΑΜΕΑ, αφού δεν υπάρχουν δημοτικές δομές για ΑΜΕΑ (ΚΔΑΠ – ΑΜΕΑ), ώστε να καλυφτούν οι ανάγκες όλων των παιδιών.
Αγαπητοί συνάδελφοι γονείς, δεν θα μείνουμε θεατές στην επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας! Η μαζική συμμετοχή των γονιών στους Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων δεν είναι μια υποχρέωση που αν θα βρούμε χρόνο θα βγάλουμε σε πέρας. Απαιτείται να δυναμώσουμε τους Συλλόγους Γονέων ώστε να γίνουν το ζωντανό κύτταρο του σχολείου και της γειτονιάς. Ο Σύλλογος Γονέων, να είναι ο μόνιμος φόβος όλων αυτών που δεν λύνουν τα προβλήματα των σχολείων μας, που τα χειροτερεύουν. Η ίδια η πείρα δείχνει ότι όποιες κατακτήσεις έχουμε κερδίσει είναι αποτέλεσμα αγώνων, πιέσεων, διεκδικήσεων. Αυτή η πείρα δείχνει και τον δρόμο για να δυναμώσουμε το βασικό όπλο μας, τον συλλογικό και οργανωμένο αγώνα».
Δείτε επίσης
-
Δεν υπάρχουν καταχωρήσεις
Σχετικά άρθρα
- Μεσαρά: Ζητούν έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία
- Υπ. Παιδείας: Απουσία σε όσους μαθητές παρεμποδίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία
- Αντιδράσεις και ερωτηματικά για τις μάσκες και τον αριθμό των μαθητών στα σχολεία
- Οι ανακοινώσεις για τα σχολεία
- Αντίστροφη μέτρηση για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων – Tα μέτρα