Νέα σελίδα γυρίζει η Ευρώπη όσον αφορά το σημαντικό ζήτημα της προστασίας δεδομένων στο διαδίκτυο. Έπειτα από σχεδόν τέσσερα χρόνια συζητήσεων η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε τη μεταρρύθμιση των κανονισμών.
Μετά από μεγάλο διάστημα διαπραγματεύσεων, εκπρόσωποι της Κομισιόν, του ευρωκοινοβουλίου και κρατών-μελών της ΕΕ κατέληξαν σε συμβιβασμό όσον αφορά τον κανονισμό περί προστασίας δεδομένων στο διαδίκτυο. Η νέα διάταξη αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στις αρχές του 2018. Σύμφωνα με αυτήν όμιλοι που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο όπως Google και Facebook θα πρέπει να έχουν ρητή συγκατάθεση των χρηστών για τη χρήση των δεδομένων τους.
Οι νέοι κανονισμοί δεν θα ισχύουν μόνο για ευρωπαϊκές επιχειρήσεις αλλά και για εκείνες που έχουν την έδρα τους στις ΗΠΑ. Σε περίπτωση που οι επιχειρήσεις παραβαίνουν τους κανονισμούς μπορούν να βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμα ύψους μέχρι και 4% του τζίρου τους.
Κοινή νομοθεσία σε όλη την ΕΕ
Το σημαντικότερο όλων όμως είναι ότι οι κανονισμοί θα εφαρμόζονται ανεξαιρέτως σε όλα τα 28 κράτη μέλη της ΕΕ, κάτι το οποίο δεν ίσχυε μέχρι σήμερα. Έτσι δεν θα μπορούν πλέον να δημιουργούνται χώρες «παράδεισοι» χρήσης δεδομένων για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο. Οι κανονισμοί του 1995 θεωρούνται εδώ και πολύ καιρό ξεπερασμένοι και υλοποιούνταν σε κάθε χώρα με διαφορετικό τρόπο.
Ο γερμανός υπουργός δικαιοσύνης Χάικο Μάας χαιρέτισε αυτή την εξέλιξη και επαίνεσε σε συνέντευξή του στη δημόσια γερμανική τηλεόραση την συμφωνία της ΕΕ: «Πρόκειται για πρόοδο. Και για εμάς αλλά και για την Ευρώπη συνολικά. Σε όλη την Ευρώπη θα ισχύει ένα ενιαίο δίκαιο προστασίας δεδομένων. Οπότε μια επιχείρηση δεν θα μπορεί να μεταφέρει την έδρα της στο Δουβλίνου για παράδειγμα επειδή εκεί τα δεδομένα των χρηστών δεν προστατεύονται όπως σε άλλες χώρες. Παντού θα ισχύει το ίδιο. Θα ισχύει το δίκαιο της χώρας όπου παρέχεται μια ψηφιακή υπηρεσία. Και στις διαδικασίες θα λαμβάνεται περισσότερο υπόψη η συγκατάθεση των χρηστών. Αυτό σημαίνει ότι όταν πρόκειται για ευαίσθητα δεδομένα θα πρέπει να ερωτηθεί ο χρήστης και ο πελάτης εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα του. Και αυτό είναι για τη Γερμανία και για την Ευρώπη μια πολύ μεγάλη πρόοδος».
dw.com
Δείτε επίσης
-
Δεν υπάρχουν καταχωρήσεις