Καθοριστικές οι επόμενες δύο εβδομάδες για την εξέλιξη της φετινής τουριστικής χρονιάς
Οι επόμενες δύο εβδομάδες αναμένεται να «διαλευκάνουν» ως έναν βαθμό την εξέλιξη της τουριστικής χρονιάς στην Ελλάδα, όπως τονίζουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ φορείς του ξενοδοχειακού κλάδου. Έναν και πλέον μήνα μετά το άνοιγμα της τουριστικής βιομηχανίας την χαρακτηρίζουν ακόμα και σήμερα «ομιχλώδη και αχαρτογράφητη», καθώς οποιαδήποτε πρόβλεψη περνά από την «κρησάρα της πανδημίας».
Πρόεδρος ΞΕΕ: Τα μέτρα στήριξης του κλάδου πρέπει να συνεχιστούν με στοχευμένες εξειδικεύσεις
Τελειώνοντας ο Ιούνιος είναι προφανές πως η φετινή σεζόν αποδεικνύεται ασταθής και δικαιώνει την επιλογή του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας να μην εκφράσει πρόβλεψη για το 2021, σημειώνει σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός. Τα επιδημιολογικά δεδομένα και οι εθνικές πολιτικές διαχείρισης της πανδημίας σε κρίσιμες χώρες - αγορές είναι που καθορίζουν τη ροή επισκεπτών προς τη χώρα μας και εντείνουν την αβεβαιότητα στον ξενοδοχειακό κλάδο, αναφέρει.
Μπορεί να υπάρχει παγκοσμίως η επιθυμία για ταξίδια, διαφαίνεται ωστόσο πως θα απαιτηθεί περισσότερος χρόνος για να βρουν πεδίο έκφρασης και συνεπώς να φέρουν την ανάκαμψη στον κλάδο. Επιπλέον, η ανάκαμψη δεν πρόκειται να είναι ούτε οριζόντια γεωγραφικά, ούτε ισομερώς κατανεμημένη στις διάφορες μορφές τουρισμού και ειδικά μεταξύ αυτών που έχουν ήδη πληγεί περισσότερο, όπως ο αστικός τουρισμός, ο ορεινός τουρισμός, ο συνεδριακός - εκθεσιακός τουρισμός, αναφέρει ο κ. Βασιλικός.
Την ίδια στιγμή ο κ. Βασιλικός σημειώνει ότι τα μέτρα στήριξης που έχουν παίξει μέχρι σήμερα καταλυτικό ρόλο στην ανθεκτικότητα του κλάδου πρέπει να συνεχιστούν με στοχευμένες εξειδικεύσεις. Καθώς η ανάκαμψη δεν θα έχει ομοιόμορφα χαρακτηριστικά, έτσι και η άρση των μέτρων στήριξης δεν θα πρέπει να γίνει οριζόντια ή απότομα. Σε πολλές περιοχές και κατηγορίες προβληματίζει η άρση της αναστολής συμβάσεων από 1/7/2021 καθώς δεν υπάρχει ακόμη η παραμικρή ένδειξη πως η ζήτηση θα μπορέσει να καλύψει την προσφορά, έστω και με το πλαίσιο του «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ». Ιδιαίτερα μάλιστα για τα αστικά κέντρα, όπου η ζήτηση δεν πρόκειται, ακόμα και υπό ιδανικές συνθήκες, να επανέλθει από πριν τον μήνα Σεπτέμβριο, ένα μεταβατικό στάδιο κρίνεται αναπόφευκτο. Απαιτείται, όπως εξηγεί, διαρκής παρακολούθηση και στοχευμένη δράση ώστε να περάσουμε όλοι μαζί στην «επόμενη μέρα» και το ελληνικό ξενοδοχείο να παίξει ξανά τον πρωταγωνιστικό ρόλο του στην οικονομία, την απασχόληση και την ευημερία των τοπικών κοινωνιών.
Πρόεδρος ΠΟΞ: Οι απόλυτα «ζεστοί πελάτες» για την Ελλάδα αυτή την περίοδο είναι οι Βαλκάνιοι
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι πλέον στα συστήματα κρατήσεων εισέρχονται κρατήσεις, αλλά από εθνικότητες που το τοπίο είναι ξεκάθαρο, αναφορικά με τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για να ταξιδεύσει κάποιος. H Γερμανία εξηγεί ο κ. Τάσιος τοποθέτησε πρόσφατα την Ελλάδα στο "πράσινο", αλλά η αποτύπωση με όρους «κρατήσεων» θα λάβει χώρα από τις 15 Ιουλίου και έπειτα. Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και για τη ρωσική αγορά, όπως αναφέρει. Ωστόσο είναι ξεκάθαρο, ότι οι απόλυτα «ζεστοί πελάτες» για την Ελλάδα αυτή την περίοδο είναι οι Βαλκάνιοι, παρά τα προβλήματα στα σύνορα, συμπληρώνει ο κ. Τάσιος.
Και σε αυτή τη χρονική η συγκυρία ο μεγάλος άγνωστος για τον ελληνικό τουρισμό παραμένει ο «Άγγλος τουρίστας», πότε δηλαδή αυτός θα μπορεί να ταξιδεύσει χωρίς να μπει σε καραντίνα όταν γυρίσει στην πατρίδα του. Ο πρόεδρος της ΠΟΞ ελπίζει ότι "πράσινο φως" για τον Άγγλο ταξιδιώτη μπορεί να δοθεί μετά την 19η Ιουλίου, δεδομένου του γεγονότος ότι στην Αγγλία τα σχολεία φέτος κλείνουν 25 Ιουλίου. Ωστόσο, εκτιμά ότι θα χαθεί ο Ιούλιος για την εγχώρια τουριστική βιομηχανία σε ό,τι αφορά τις ελεύσεις Άγγλων επισκεπτών. Ακόμα κι έτσι όμως, σημειώνει ο κ. Τάσιος, η αγγλική αγορά για την Ελλάδα είναι ακόμα πολύ σημαντική για Οκτώβριο και Νοέμβριο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Στην Κρήτη για παράδειγμα οι ξενοδόχοι, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, Νίκος Χαλκιαδάκης, θα επεκτείνουν την δραστηριότητά τους έως και 20 Νοεμβρίου, αν όλα εξελιχθούν ομαλά στο μέτωπο της πανδημίας και φυσικά οι αγορές του εξωτερικού στέλνουν κόσμο στο νησί και στην Ελλάδα γενικότερα. Αντίστοιχο μήνυμα στέλνουν και τα νησιά του Ιονίου, μέσω της αντιπροέδρου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας και προέδρου του συλλόγου ξενοδόχων Ζακύνθου, Χριστίνας Τετράδη, η οποία σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι οι ξενοδόχοι, όσο επιτρέπουν τα προγράμματα των Tour Operators μπορούν να έχουν ανοικτά τα ξενοδοχεία τους. Η κυρία Τετράδη υπενθυμίζει ότι η αγγλική αγορά είναι βασική αγορά για τα Ιόνια νησιά, καθώς προσελκύουν περίπου 1 εκατομμύριο Άγγλους κάθε χρόνο και κάνει λόγο για μια μεγάλη ζημία που θα προκύψει στην εγχώρια οικονομία των νησιών, αν δεν τα επισκεφτούν φέτος Άγγλοι.
Για τον Γερμανό οι διακοπές είναι «Must»
Στον αντίποδα, φέτος όπως και πέρυσι, η γερμανική αγορά είναι αυτή που θα στηρίξει τον ελληνικό τουρισμό υπογραμμίζει το μέλος του ΞΕΕ και πρόεδρος των Ξενοδόχων Ρεθύμνου Μανόλης Τσακαλάκης που τονίζει ότι για τον Γερμανό οι διακοπές είναι «Must» και ειδικά η Κρήτη. Μάλιστα, πρόσφατη έρευνα, όπως ενημερώνει το γραφείο του ΕΟΤ στην Γερμανία, έδειξε πως το 70% των Γερμανών επιθυμούν να ταξιδέψουν. Οι περισσότεροι Tour Operators της Γερμανίας, αναφέρει η επικεφαλής του γραφείου Βίκυ Στρούμπου, θεωρούν ότι το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου είναι αυτό κατά το οποίο θα υπάρξει έκρηξη κρατήσεων και ταξιδιών, με την προοπτική να επεκταθεί το καλοκαίρι έως το Νοέμβριο. Παραμένοντας στην Κρήτη, ο κ. Τσακαλάκης αναφέρει ότι ξενοδοχεία του νομού Ρεθύμνης κινούνται με χαμηλές πληρότητες από 5% έως 20% και τον Μάιο στην Κρήτη ήλθαν 90.000 επισκέπτες. Με την Αγγλία και τη Ρωσία να είναι ακόμα εκτός «παιχνιδιού» δεν υπάρχουν προσδοκίες για υψηλές πληρότητες φέτος και κάνει λόγο για μια ακόμη χρονιά επιβίωσης των ξενοδοχείων.
Οι εκπρόσωποι της TUI κάνουν λόγο για 450.000 θέσεις για Ελλάδα κατά το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου
Να σημειωθεί ότι από την Κυριακή ανοίγει και η αγορά της Ολλανδίας για την Ελλάδα με πτήσεις στα ελληνικά αεροδρόμια πλην της Αττικής. Υπενθυμίζεται εξάλλου ότι ολόκληρη η Ελλάδα είναι εκτός του καταλόγου με τις «περιοχές κινδύνου» από την Κυριακή για την Γερμανία, γεγονός που είχε σχολιαστεί θετικά από τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη. Τις τελευταίες ημέρες η TUI, υπενθυμίζει η κυρία Στρούμπου, ανακοίνωσε πως οι κορυφαίοι προορισμοί του Ομίλου για αυτό το καλοκαίρι είναι η Ρόδος, η Κρήτη, η Κως, η Ίμπιζα, η Τενερίφη, τα Γκραν Κανάρια, η Μαγιόρκα, τα παράλια της Τουρκίας αλλά και η περιοχή Mecklenburg Vorpommern στη Βόρεια Γερμανία, η οποία τα τελευταία τρία περίπου χρόνια είναι στην πρώτη θέση μεταξύ των Κρατιδίων όσον αφορά στον εσωτερικό τουρισμό, ξεπερνώντας την παραδοσιακά πρώτη μέχρι πρότινος Βαυαρία. Οι εκπρόσωποι της TUI, οι οποίοι κάνουν λόγο για 450.000 θέσεις για Ελλάδα κατά το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, επιβεβαιώνουν και την αύξηση κρατήσεων για διακοπές εντός Γερμανίας.
Χαμηλές οι πληρότητες στα ξενοδοχεία το Άγιο Πνεύμα συνολικά και άνοδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης
Σε ό,τι αφορά τέλος το εγχώριο μέτωπο, ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος, αφού σημειώνει ότι το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος δεν άφησε ισχυρό αποτύπωμα στα ελληνικά ξενοδοχεία εστίασε στην άνθιση της βραχυχρόνιας μίσθωσης που παρατηρήθηκε το συγκεκριμένο διάστημα και ζήτησε εντατικοποίηση των ελέγχων σε καταλύματα (τύπου airbnb) που εξακολουθούν, όπως λέει, να κινούνται στην «γκρίζα» ζώνη της οικονομίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται με την ισότητα στους όρους του παιχνιδιού. Με την πανδημία ουσιαστικά να κινεί τα νήματα των αποφάσεων σε διεθνές και εγχώριο επίπεδο, ο κ. Τάσιος σημειώνει ότι φέτος δύσκολα θα επιτευχθεί το 50% του 2019 σε αριθμούς και έσοδα για τον ελληνικό τουρισμό.
Δείτε επίσης
-
Δεν υπάρχουν καταχωρήσεις
Σχετικά άρθρα
- Τα 7 νησιά που πλημμύρισαν από τουρίστες -Iδανική και για το φθινόπωρο η Κρήτη
- Τουρισμός: Αντικρουόμενα μηνύματα – Τα ρεκόρ και τα σύννεφα στον ορίζοντα
- Διακοπές: Η Ελλάδα είναι η 3η κορυφαία χώρα στον κόσμο
- Το Pythia, ένας νέος ψηφιακός βοηθός για ταξιδιώτες, κυκλοφορεί στην πλατφόρμα Discover Greece
- Η Ελλάδα πρωταγωνίστρια στους δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές