Κατακόρυφη αύξηση στις ηλεκτρονικές παραγγελίες
Μια από τις αλλαγές που έχουν έρθει στην ζωή μας, είναι η αύξηση στη χρήση του διαδικτύου για μια σειρά από διαδικασίες, που πριν οι πολίτες έκαναν με φυσική παρουσία. Μια από αυτές είναι οι αγορές προϊόντων από καταστήματα. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι κορωνοιος έφερε τα πάνω-κάτω στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Στη διάρκεια της καραντίνας και μετά το σοκ των πρώτων ημερών αποκλεισμού, οι πολίτες έχουν αρχίσει να προσαρμόζονται στα δεδομένα. Ετσι καταγράφεται μια μεγάλη αύξηση στις on line παραγγελίες, τέτοια, ώστε είναι χαρακτηριστικό πως μεγάλες εταιρείες έχουν εκδώσει ανακοίνωση, στην οποία ζητούν από τους πολίτες την κατανόηση τους για την καθυστέρηση στην αποστολή και παράδοση των παραγγελιών
Είναι χαρακτηριστικό ότι μεγάλη αλυσίδα καταστημάτων παιχνιδιών και άλλων ειδών, μέσα στην ανακοίνωση της αναφέρει πως η χρονική περίοδος παραμονής ως την παράδοση των παραγγελιών φτάνει τις 15 μέρες!
Ενώ ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ηλεκτρονική αγορά του Skroutz, η οποία κατέγραψε άνοδο των πωλήσεων κατά 41% τον μήνα Μάρτιο, όπου ξεκίνησαν να εφαρμόζονται και τα μέτρα περιορισμού της κίνησης με τους καταναλωτές να στρέφονται σε είδη που κανονικά περνάνε… απαρατήρητα
Τα στοιχεία της δημοφιλούς πλατφόρμας στην οποία συμμετέχουν πάνω από 4.400 καταστήματα με περισσότερα από 10 εκατομμύρια προϊόντα, δείχνουν τις δραστικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες που έφερε η πανδημία του κορvνοϊού.
Έτσι, στις κατηγορίες με τις περισσότερες πωλήσεις κυριαρχούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση πωλήσεων 54,3% σε σχέση με τον Φεβρουάριο, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές με αύξηση 90,70% και τα φαρμακευτικά προϊόντα με αύξηση 86,4%.
Την ίδια περίοδο οι καταναλωτές έμειναν μακριά από τον ρουχισμό και την υπόδηση με την κατηγορία "Μόδα” να καταγράφει πτώση της τάξης του -35,4%. Οι πωλήσεις στα μποτάκια υποχώρησαν πάνω από 70%, οι ανδρικές μπλούζες κατά 50,9% και οι γυναικείες τσάντες κατά 50,6%.
Σούπερ μάρκετ και μπακάλικα
Την ίδια ώρα και τα ελληνικά σούπερ μάρκετ που προσφέρουν τη δυνατότητα για κατ’ οίκον παράδοση αλλά και τα αποκλειστικά online σούπερ μάρκετ που έκαναν τα τελευταία χρόνια την εμφάνιση τους στη χώρα μας, προσπαθουν να ανταποκρίνονται στις διαδικτυακές παραγγελίες.
Εκεί, το προσωπικό, το οποίο προσπαθεί να ανταποκρίνεται στις καθημερινές ανάγκες εντός του καταστήματος, έχουν επιφορτιστεί και με το έργο της εξυπηρέτησης από… απόσταση.
Η κατανάλωση όμως έχει αυξηθεί και στα συνοικιακά μίνι μάρκετ και συνοικιακά μπακάλικα, τα οποία μπορεί να μη διαθέτουν ιστοσελίδα, αλλά διαθέτουν… τηλέφωνο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε αυτή την περίπτωση πραγματοποιούνται παραδόσεις κατ’ οίκον παραγγελιών που έχουν γίνει δια τηλεφωνου, από τους πελάτες τους, οι οποίοι επιλέγουν να μείνουν σπίτι όσο το δυνατόν περισσότερο, περιορίζοντας τις μετακινήσεις τους στο ελάχιστο.
Στο παιχνίδι έχουν μπει φυσικά και τα φαρμακεία, τα οποία έχουν δει τις πωλήσεις τους μέσω Διαδικτύου να παρουσιάζουν σημαντική αύξηση.
Και απάτες...
Φυσικά δε θα μπορούσαν να λείπουν και οι απατεώνες και έτσι το τελευταίο διάστημα αρκετοι είναι οργισμένοι με όσα ακολούθησαν μετά το πάτημα του «enter» για την ολοκλήρωση και την αποστολή της ηλεκτρονικής παραγγελίας τους.
Πολλοί είναι εκείνοι που λαμβάνουν το μήνυμα ότι έχουν εξαντληθεί προϊόντα που έχουν επιλέξει «υποχρεώνοντας» τον καταναλωτή να πάρει κάτι παρεμφερές, συνήθως δε ακριβότερο, αφού οι περισσότεροι αποφεύγουν να μπλέξουν με επιστροφές χρημάτων σε χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες.
Ενώ δεν λείπουν και οι περιπτώσεις που δεν θα λαμβάνουν ποτέ την παραγγελία τους…
Όπως αναφέρει η Ανεξάρτητη Αρχή πολλοί καταναλωτές καταγγέλλουν ότι οι παραγγελίες τους ειδικά σε προϊόντα τεχνολογίας δεν εκτελούνται κανονικά. Το φαινόμενο αυτό εντοπίζεται ιδιαίτερα σε προϊόντα τεχνολογίας (κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ, φορητούς υπολογιστές κ.α.) και κυρίως σε αυτά που εμφανίζουν προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, προσελκύοντας μεγάλο αριθμό ενδιαφερόμενων πελατών, όπως συμβαίνει με τα αποκαλούμενα "προϊόντα-κράχτες”.
Όπως διαπιστώθηκε, ορισμένα από τα καταστήματα αυτά δεν παραδίδουν τα προϊόντα εντός του συμφωνημένου κατά περίπτωση χρόνου και μεταθέτουν διαρκώς τον χρόνο παράδοσης σε μελλοντικές ημερομηνίες, χωρίς, όμως, εν τέλει να τηρούν τις δεσμεύσεις τους απέναντι στους καταναλωτές και χωρίς να επιστρέφουν τα χρηματικά ποσά που έχουν εισπράξει.
Δείτε επίσης
- Π.Σ Τυμπακίου: ;Oλα έτοιμα γοια το 2ο “South Santa Run”!
- Στα δικαστήρια διευθύντρια σχολείου από τη Μεσαρά που την “ξήλωσαν” για την αξιολόγηση
- Συντονίζονται οι δήμαρχοι για τον Νότιο Οδικό Άξονα που θα συνδέει νέο αεροδρόμιο – Αγία Γαλήνη
- «Στα γιορτινά» ο Ζαρός με τη διπλή φωταγώγηση των Χριστουγεννιάτικων δέντρων
- Επιτέλους νίκη για τον ΑΟΤ-Tα αποτελέσματα (hl)
Σχετικά άρθρα
- Η μεγάλη ταλαιπωρία των e-shop παραγγελιών και η συγγνώμη
- Δ. Γόρτυνας: Στη διάθεση των δημοτών η εφαρμογή CityzenApp για κινητά τηλέφωνα
- Συναγερμός για τα Android: 15 εφαρμογές που πρέπει να απεγκαταστήσουμε αμέσως
- Δημιουργήθηκε το πρώτο παρατηρητήριο για κακόβουλα λογισμικά στα κινητά
- Προσοχή σε κακόβουλο λογισμικό με φωτογραφίες γυναικών -Ζητούν λύτρα