“Η Κυβέρνηση αδιαφορεί για τον αποκλεισμό κρητικών επιχειρήσεων από το Μεταφορικό Ισοδύναμο”
Σε κοινοβουλευτική παρέμβαση για την άνιση αντιμετώπιση της Κρήτης σε σχέση με την
υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα, αναφορικά με την εφαρμογή του μέτρου του Μεταφορικού
Ισοδύναμου (Μ.Ι.), προχώρησαν 25 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, καταθέτοντας
ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με πρωτοβουλία του
βουλευτή Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη.
Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α.) που επεκτείνει το Μ.Ι. στις
επιχειρήσεις της Κρήτης, αποκλείονται χιλιάδες παραγωγικοί τομείς από το Πρόγραμμα
στήριξης της νησιωτικής επιχειρηματικότητας, που η προηγούμενη Κυβέρνηση σχεδίασε και
εφάρμοσε, για πρώτη φορά, στο πλαίσιο ενίσχυσης της Νησιωτικότητας.
Παρά τις κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις και την ανάδειξη του θέματος από τους
παραγωγικούς φορείς της Κρήτης, τις συναντήσεις τους με τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας στο
Ηράκλειο, στις 23 Οκτωβρίου 2020, με αφορμή την έναρξη του μέτρου του Μ.Ι. για την Κρήτη,
το θέμα δεν λύθηκε, ούτε και εντάχθηκαν στο μέτρο Κ.Α.Δ. που είναι ήδη ενταγμένοι στην
υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα.
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, σε επίπεδο χώρας ικανοποιήθηκαν τα αιτήματα
συνολικά 7.853 επιχειρήσεων, εκ των οποίων μόλις 1.270 επιχειρήσεις αφορούν στην Κρήτη.
Ως προς την απορροφητικότητα των πόρων για το μέτρο, από τα 75 εκατομμύρια ευρώ
που προβλέπει η Κ.Υ.Α. για την ενίσχυση μικρών, πολύ μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στο
σύνολο των νησιών, για ολόκληρο το 2020, στο πρώτο εξάμηνο, 11.925.000 ευρώ εγκρίθηκαν
σε επίπεδο χώρας, εκ των οποίων μόλις τα 3.193.000 ευρώ για το νησί μας.
Στην αναστάτωση των επιχειρηματιών του νησιού, κύκλοι του Υπουργείου αντέτειναν
ως δικαιολογία ότι το συνολικός προϋπολογισμός του μέτρου δεν επαρκεί, αν και τα 75 εκ
ευρώ για το 2020 που εξασφάλισε η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, είναι ποσό που θα μπορούσε να
καλύψει τις ανάγκες του κόστους μεταφοράς των νησιωτικών επιχειρήσεων, με επάρκεια, και
παράλληλα να αποτελέσει ένα εργαλείο στήριξης τη δύσκολη αυτή χρονιά που η χώρα μας
διανύει. Απόδειξη αυτού ότι η απορροφητικότητα άγγιξε λιγότερο από το 20% του συνολικού
ποσού σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα, για το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Ο αποκλεισμός επιχειρήσεων από το Πρόγραμμα του Μ.Ι., που εξακολουθεί να
υφίσταται αποτελεί ένα επιπλέον οικονομικό πλήγμα για τις επιχειρήσεις, εν μέσω πανδημίας,
Η Κρήτη, δικαιούται την ίση μεταχείριση αναφορικά με το μέτρο καθώς είναι ένα νησί με
πολλές παραγωγικές επιχειρήσεις,
Οι βουλευτές ζητούν την επέκταση του ΜΙ στην Κρήτη σε όλες τις επιχειρήσεις οι οποίες
επιδοτούνται ήδη από το μέτρο για τα άλλα νησιά, αυξάνοντας τον αριθμό των ωφελούμενων
Κ.Α.Δ. για το νησί και σταματώντας των άνιση μεταχείριση του.
Δείτε επίσης
- Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
- Εσείς τι θα μαγειρέψετε στα εορταστικά τραπέζια αυτών των ημερών;
- Έκτακτο δελτίο EMY: Καταιγίδες, θυελλώδεις άνεμοι και χιόνια Δευτέρα και παραμονή Χριστουγέννων
- Πώς θα αποφύγουμε τα προβλήματα από τη διατροφική κραιπάλη των γιορτών
- Τέλη κυκλοφορίας 2025: Χωρίς παράταση φέτος για την πληρωμή τους – Η τελική προθεσμία
Σχετικά άρθρα
- Mεταφορικό Ισοδύναμο: Εγκρίθηκαν οι πληρωμές-Τι αναλογεί στην Κρήτη
- ΠΑΣΟΚ: Νέα ερώτηση για την κακοδιαχείριση στον ΟΠΕΚΕΠΕ
- Όχι μόνο σύνδεση αεροδρομίου-Μεσσαράς, δεν υπάρχει, αλλά ούτε καν μελέτη!
- Aυγενάκης: Το μεταφορικό ισοδύναμο ιοσχύει και για την Κρήτη
- ΠΑΣΟΚ: Επίκαιρη ερώτηση στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρη Αυγενάκη