Φεύγουν τα λεωφορεία από Χανιώπορτα - Μέγ.Φυτάκη για “Αθηνά”
Εντός του καλοκαιριού αναμένεται να λειτουργήσει ο νέος τερματικός σταθμός των Υπεραστικών Λεωφορείων του ΚΤΕΛ νομών Ηρακλείου-Λασιθίου στο κτήριο του "Αθηνά"!
Με τη λειτουργία του τερματικού σταθμού στο "Αθηνά" θα πάψει η λειτουργία των σταθμών στη Χανιώπορτα (οδός Εφόδου) και στη μικρή πλατεία βορείως της Πύλης Σαμπιονάρα και του Μεγάρου Φυτάκη. Έτσι θα απελευθερωθούν και τα ενετικά τείχη από μια πολύ βαριά χρήση!
Ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου-Λασιθίου, Μανόλης Χαχλιούτης, μιλώντας στην εφημερίδα "Νέα Κρήτη", τόνισε ότι οι εργασίες θα τελειώσουν ως τον Ιούλιο και το νέο ΚΤΕΛ θα λειτουργήσει ως τον Αύγουστο. Η αναστήλωση και ανακαίνιση του κτηρίου, καθώς και η μετατροπή του σε σταθμό λεωφορείων θα κοστίσουν 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ η οικονομία κλίμακας από τα ενοίκια που σήμερα πληρώνει το ΚΤΕΛ για τη λειτουργία των σταθμών στα κτήρια του ΟΛΗ, στην παραλιακή και στην Εφόδου, υπολογίζεται σε 250-300 χιλιάδες ευρώ ετησίως. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ήδη υπάρξει ενδιαφέρον από άλλο φορέα για να νοικιάσει τους χώρους που θα αφήσει το Υπεραστικό ΚΤΕΛ στην παραλιακή Ηρακλείου, ωστόσο δεν είναι τίποτε ανακοινώσιμο, αφού γίνονται μόνο συζητήσεις.
«Θα είναι ένα κόσμημα για την πόλη και το νησί! Βρίσκεται κοντά στο λιμάνι και η πρώτη επαφή των επισκεπτών της κρουαζιέρας με το Ηράκλειο θα είναι με αυτό το κτήριο. Θα αναδειχθούν μέσα στους χώρους μας τα τοπικά προϊόντα, ενώ θα γίνονται και κάποιες δράσεις εντός του συγκροτήματος», δήλωσε ο κ. Χαχλιούτης.
Κυκλοφοριακό
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ Ηρακλείου-Λασιθίου, έχουν ήδη εκδοθεί άδειες και εγκρίσεις από την Εφορία Νεότερων Μνημείων, καθώς το κτήριο είναι διατηρητέο, ενώ έχουν εκπονηθεί και κυκλοφοριακές μελέτες και έχουν υποβληθεί αρμοδίως, καθώς το βάρος της κυκλοφορίας από τον ενιαίο πλέον τερματικό σταθμό λεωφορείων Ηρακλείου-Λασιθίου θα "σηκώσουν" η οδός Εφέσου που θα οδηγεί μέσω της παραλιακής και της Καζαντζίδη στην εθνική οδό, αλλά και η λεωφόρος Εθνική Αντιστάσεως.
Εγκαταστάσεις
«Στο παλιό κτήριο του "Αθηνά" οι εργασίες εκτελούνται εδώ και περίπου 3 μήνες και ευελπιστούμε μέσα στο καλοκαίρι να έχει ολοκληρωθεί ο σταθμός», δήλωσε ο κ. Χαχλιούτης. Αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται περίπου 15 τέρμιναλ άφιξης-αναχώρησης για λεωφορεία (στάσεις) εντός του χώρου, αίθουσα αναμονής, τουριστικό CTRS, γραφεία διοίκησης, αποθήκη, υπηρεσίες και τρία καταστήματα για τις ανάγκες επιβατών, όπως κυλικείο, εστιατόριο και μαγαζιά με σουβενίρ. Το τέρμιναλ είναι 2.500 τ.μ. και τα κτήρια είναι 1.400 τ.μ., και ουσιαστικά φτιάχνεται τώρα το 1/3 του συγκροτήματος. Το κόστος για τη μετατροπή του κτηρίου ανέρχεται σε 1,5 εκατ. ευρώ και καλύπτεται από χρήματα του ΚΤΕΛ.
Μόλις ολοκληρωθούν αυτές οι εργασίες που τώρα εκτελούνται, ουσιαστικά θα έχει ολοκληρωθεί και η α' φάση αξιοποίησης του κτηρίου. Τότε - εξηγεί ο κ. Χαχλιούτης - θα γίνει διαγωνισμός για να ενοικιαστούν καταστήματα εντός του συγκροτήματος "Αθηνά" και τα έσοδα και άλλοι εξασφαλισμένοι πόροι θα διατεθούν για την αξιοποίηση του υπόλοιπου κτηρίου.
ΠΑΛΑΙΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ
Παρ' ολίγον Δημαρχείο ή Μουσείο!
Ήδη οι εργασίες είναι εμφανείς στο τμήμα του κτηρίου που βρίσκεται στη γωνία λεωφόρου Ικάρου και Εφέσου έναντι της Παγκρήτιας Τράπεζας.
Το κτήριο "Αθηνά" το παζάρευε για χρόνια ο Δήμος Ηρακλείου από την ιδιοκτήτρια εταιρεία "Μινωικές Γραμμές", όμως εντέλει πρόλαβε να το αγοράσει, έναντι 4,5 εκατομμυρίων ευρώ, το ΚΤΕΛ Υπεραστικών Λεωφορείων. Ο Δήμος το είχε παζαρέψει για περίπου 6 εκατομμύρια ευρώ, όμως στα χρόνια πριν από την κρίση. Μάλιστα, το Ανατολικό Πολεοδομικό Σχέδιο στα χρόνια που ήταν μελετητής ο αείμνηστος Περτσελάκης προέβλεπε το κτήριο διοικητήριο υπηρεσιών και δημαρχείο, με τη Λότζια να λειτουργεί ως μουσείο ή να φιλοξενεί μόνο το γραφείο δημάρχου. Κάποτε επί Βουλγαράκη στο υπουργείο Πολιτισμού συζητούσαν να γίνει μέχρι και βυζαντινό μουσείο.
Ρεπορτάζ: Λευτέρης Συμβουλάκης
neakriti.gr
Δείτε επίσης
-
Δεν υπάρχουν καταχωρήσεις