Επιμένουν ελληνικά οι Γερμανοί – Μεγάλη ζήτηση για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Μπορεί ο «οικονομικός πόλεμος» σε βάρος της Ελλάδας να μαίνεται, με καταιγισμό αρνητικών δημοσιευμάτων και δηλώσεων από τους Γερμανούς κυβερνώντες και αξιωματούχους, ωστόσο, η χώρα μοιάζει να κερδίζει έναν άλλον «πόλεμο», αυτόν του τουρισμού.
ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ ΑΥΞΗΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ, ΙΑΜΑΤΙΚΟ, ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ.
Οι Γερμανοί πολίτες δίνουν σταθερά ψήφο εμπιστοσύνης στη φιλοξενία που προσφέρει ο ελληνικός τουρισμός και δη, στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Για τους Γερμανούς, η Ελλάδα είναι η 7η αγαπημένη χώρα προορισμού για διακοπές. «Παρά την κρίση και την αρνητική δημοσιότητα της χώρας μας –σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το 2015- είμαστε η 11η πιο αγαπητή χώρα στην Ευρώπη και η 25η στον κόσμο με βάση των αριθμό των αφίξεων», τόνισε ο Γιάννης Σαλαβόπουλος, Γραμματέας Α' Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του υπουργείου Εξωτερικών. «Αυτό σημαίνει ότι έχουμε υπάρχουν ακόμη μεγάλες προοπτικές», πρόσθεσε.
«Ειδικά η αγορά της Γερμανίας είναι η μεγαλύτερη αγορά τουρισμού για την Ελλάδα καθώς μόνο πέρσι μας επισκέφτηκαν 2,5 εκατομμύρια Γερμανοί», συμπλήρωσε ο κ.Σαλαβόπουλος.
Μεταξύ των συμπερασμάτων που διατύπωσε – στο πλαίσιο συνεδρίου για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού – ο καθηγητής Διαχείρισης Προορισμών από το πανεπιστήμιο του Μονάχου, Τόμας Μπάουχ, μετά από κάποια εκπαιδευτικά ταξίδια που πραγματοποίησε με ομάδες φοιτητών στη Χίο και τη Μυτιλήνη, οι τουρίστες από τη Γερμανία δε θέλουν μόνο ήλιο και θάλασσα. Θέλουν την ιστορία πίσω από τα παραδοσιακά προϊόντα, τη βιωματική εμπειρία και την αυθεντικότητα.
Η μαστίχα της Χίου είναι ένα παράδειγμα των προϊόντων που θα μπορούσαν να κάνουν γνωστή την ιστορία τους και να δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη τουριστική πρόταση. Η φωτογραφία ενός μαστιχόδεντρου σε κάποιον κατάλογο δεν αρκεί για να προσελκύσει κανείς έναν τουρίστα.
Το ίδιο και οι ελιές της Μυτιλήνης. Είναι εντυπωσιακά πολλές αλλά θα μπορούσαν -για παράδειγμα- να γίνουν «τουριστική ατραξιόν» αν οι ταξιδιώτες είχαν την ευκαιρία να ζήσουν τη διαδικασία παραγωγής και επεξεργασίας. Όλα αυτά απαιτούν συνέργειες και σταθερότητα.
«Στο νησί της Μυτιλήνης οι κάτοικοι πιστεύουν ότι ένα μεγαλύτερο αεροδρόμιο θα έφερνε περισσότερους τουρίστες. Δεν υπάρχουν όμως πολλά περιθώρια για αυτό. Άλλωστε, γιατί να έχεις τουρίστες μόνο για μία σεζόν και να μην έχεις όλο το χρόνο; Πιστεύω πως θα έπρεπε να κινηθούν σε αυτήν την κατεύθυνση, ερευνώντας να αναπτύξουν περισσότερες μορφές εναλλακτικού τουρισμού», υπογράμμισε ο κ. Μπάουχ.
Εκείνο που προσθέτει υπεραξία στο ελληνικό προϊόν, σύμφωνα με τον καθηγητή είναι η ελληνική φιλοξενία παρόμοια της οποίας «δεν έχει συναντήσει πουθενά αλλού στον κόσμο», όπως χαρακτηριστικά είπε.
Η Ελλάδα μπορεί να προσελκύσει ακόμη περισσότερους τουρίστες και μάλιστα υψηλού εισοδήματος –όχι μόνο από τη Γερμανία αλλά και από άλλες χώρες- αναπτύσσοντας τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, σύμφωνα με τον Πάρι Τσάρτα, Καθηγητή Τουριστικής Ανάπτυξης στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
«Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τον αγροτουρισμό, τα παραδοσιακά και βιολογικά προϊόντα, τον ιαματικό τουρισμό, τον αθλητικό τουρισμό, τον γαστρονομικό, πολιτιστικό και θρησκευτικό τουρισμό. Ενώ τεράστια σημασία έχει η ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του sailing», τόνισε.
«Αυτό θα επιμηκύνει την τουριστική περίοδο και μπορεί να καταφέρει να αποκτήσουμε ως χώρα τουρισμό όλο το χρόνο», συμπλήρωσε.
«Η τάση πλέον ξεκίνησε ήδη από πέρυσι. Η ζήτηση απαίτησε και είδαμε ξαφνικά προορισμούς να έχουν τουρίστες όλο το χρόνο, όπως συνέβη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το ίδιο αναμένεται να γίνει και σε προορισμούς καθαρά καλοκαιρινούς όπως η Σαντορίνη που προετοιμάζεται να δεχτεί για το 2015-2016 τουρίστες και το χειμώνα», επεσήμανε ο κ Τσάρτας.
Πηγή: newsbomb.gr
Δείτε επίσης
- Aντίστροφη μέτρηση για τη λήξη της κτηματογράφησης
- Euroleague: Ήττα στο Κάουνας για τον νωθρό ΠΑΟ (HL)
- Προβληματισμός για τις λαϊκές αγορές μόνο για παραγωγούς – Γιατί διαφωνούν εκπρόσωποι του κλάδου
- Σουπερ Μαρκετ: Από 5% μέχρι 24% μειώθηκαν οι τιμές σε 523 προϊόντα
- Ελαιόλαδο: Τα τελευταια δεδομένα για τις τιμές σε Κρήτη, Μεσσηνία και Λακωνία