EΛΣΤΑΤ: Μειωμένος ο πληθωρισμός- “Χρυσό” το ελαιόλαδο
Μολονότι ο πληθωρισμός επιβραδύνθηκε στην ελληνική οικονομία τον Νοέμβριο (3%), οι πιέσεις στις τιμές των τροφίμων και μη αλκοολούχων προϊόντων διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα, φθάνοντας στο +9% σε ετήσια βάση!
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), ο ετήσιος γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή (ΔΤΚ) ανήλθε στο 3% τον Νοέμβριο έναντι 3,4% τον Οκτώβριο του 2023 και 8,5% τον Νοέμβριο του 2022, όταν την ίδια στιγμή έχουμε άνω του 30% άνοδο στο ελαιόλαδο.
Στον αντίποδα, αισθητή μείωση κατέγραψαν οι τιμές στο φυσικό αέριο, καθώς τον Νοέμβριο κατεγράφη βουτιά κατά 53%. Σε καύσιμα και λιπαντικά, ταυτόχρονα, η πτώση ανήλθε στο 9,3%. Από τις σημαντικότερες μεταβολές ξεχωρίζουμε (στα επιμέρους προϊόντα), τον «πρωταθλητή» των αυξήσεων, το λάδι με άνοδο 31,4%, ενώ ακολούθησαν το μεταλλικό νερό – αναψυκτικά – χυμοί φρούτων με 13,3%, τα φρούτα με 12%, τα φαρμακευτικά προϊόντα με 11,8%, τα λαχανικά με 10,8% και οι κινηματογράφοι – θέατρα με 10,3%.
Στην ομάδα (+9%) στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. +2,6% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα). +6,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
Δείτε επίσης
-
Δεν υπάρχουν καταχωρήσεις