Δεύτερη η Ελλάδα στον πληθωρισμό τροφίμων στην ευρωζώνη
Συνεχίζει να καλπάζει η ακρίβεια στα τρόφιμα στην Ελλάδα, με τη χώρα μας να βρίσκεται στη δεύτερη θέση στην ευρωζώνη όσον αφορά τον πληθωρισμό τροφίμων. Οπως ανακοίνωσε η Eurostat, οι τιμές τροφίμων αυξήθηκαν κατά 5,3% ετησίως τον Απρίλη, καταγράφοντας οριακά μικρότερη άνοδο από το +5,4% του Μαρτίου.
Υψηλότερο πληθωρισμό στα τρόφιμα από την Ελλάδα μεταξύ των χωρών του ευρώ έχει μόνο η Μάλτα (5,9%). Στην τρίτη θέση η Ισπανία με 4,8%.
Συνολικά, ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα -εναρμονισμένος για να μπορεί να συγκριθεί με τις υπόλοιπες χώρες της ευρωζώνης- ήταν στο 3,2% τον περασμένο μήνα, σε ευθυγράμμιση με την αρχική πρόβλεψη.
Την ίδια ώρα, καλύτερη είναι η εικόνα στην ευρωζώνη, όπου ο πληθωρισμός τροφίμων διαμορφώθηκε στο 1,9% τον Απρίλιο, ενώ συνολικά οι τιμές καταναλωτή αυξήθηκαν ετησίως κατά 2,4%, επιβεβαιώνοντας την πρώτη εκτίμηση. Ένα χρόνο νωρίτερα, το ποσοστό ήταν 7,0%.
Στην ΕΕ, ο ετήσιος πληθωρισμός ήταν 2,6% τον Απρίλιο, σταθερός επίσης σε σύγκριση με τον Μάρτιο. Έναν χρόνο πριν, το ποσοστό ήταν 8,1%.
Τα χαμηλότερα ετήσια ποσοστά καταγράφηκαν στη Λιθουανία (0,4%), τη Δανία (0,5%) και τη Φινλανδία (0,6%). Τα υψηλότερα ετήσια ποσοστά καταγράφηκαν στη Ρουμανία (6,2%), στο Βέλγιο (4,9%) και στην Κροατία (4,7%). Σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2024, ο ετήσιος πληθωρισμός μειώθηκε σε δεκαπέντε κράτη-μέλη, παρέμεινε σταθερός σε τέσσερα και αυξήθηκε σε οκτώ.
Τον Απρίλιο, την υψηλότερη συμβολή στον ετήσιο ρυθμό πληθωρισμού της ζώνης του ευρώ είχαν οι υπηρεσίες (+1,64 ποσοστιαίες μονάδες, π.μ.), ακολουθούμενες από τα τρόφιμα, το αλκοόλ και τον καπνό (+0,55 π.μ.), τα μη ενεργειακά βιομηχανικά αγαθά (+0,23 π.μ.) και την ενέργεια (-0,04 π.μ.).
Δείτε επίσης
-
Δεν υπάρχουν καταχωρήσεις
Σχετικά άρθρα
- Ακρίβεια: Στο τραπέζι η μείωση του ΦΠΑ στο ελαιόλαδο
- Ακρίβεια: Στο 7,2% οι αυξήσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ τους τελευταίους μήνες
- Δείτε πόσο έχει “φουσκώσει” ο λογαριασμός του σούπερ μάρκετ
- Σούπερ μάρκετ: Τι έδειξε η σύγκριση τιμών με άλλες ευρωπαϊκές χώρες – Ο ρόλος του ΦΠΑ
- Ακρίβεια: Νέο κύμα ανατιμήσεων στα σούπερ μάρκετ