Ανασκαφές δέκα χρόνων στην περιοχή Tall el-Hammam της Ιορδανίας, βόρεια της κοιλάδας του ποταμού Ιορδάνη, έφεραν στην επιφάνεια μια πόλη που σύμφωνα με την ομάδα αρχαιολόγων ενδέχεται να είναι η βιβλική πόλη της αμαρτίας, τα Σόδομα που σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη, κατέστρεψε ο Θεός με φωτιά και θειάφι.
Η αρχαιολογική ομάδα με επικεφαλής τον καθηγητή Steven Collins του Πανεπιστημίου Trinity Southwestern στο Νέο Μεξικό έφερε στο φως μία μεγάλη πόλη με κατασκευές και έργα τέχνης, που όπως αναφέρεται στο περιοδικό Popular Archaeology, μαρτυρούν μια ιδιαίτερα εξελιγμένη κοινωνία και κοινωνική δομή που ανήκει στην εποχή του Χαλκού και ταιριάζει με την βιβλική περιγραφή της πόλης Σόδομα.
Όπως υποστηρίζει στο περιοδικό ο ίδιος ο καθηγητής Collins, «το Tall el-Hammam ταιριάζει με τα κριτήρια και τις περιγραφές των Σοδόμων που δίνονται από τις γραφές ».
Συνεχίζοντας εξηγεί ότι «σύμφωνα με τη Βίβλο, τα Σόδομα αποτελούσαν τη μεγαλύτερη πόλη της εύφορης ανατολικής περιοχής Κικάρ.
Έτσι, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι, αν ήθελε κανείς να βρει τα Σόδομα, θα έπρεπε να αναζητήσει την μεγαλύτερη πόλη που υπήρχε στην περιοχή αυτή κατά τη διάρκεια της Εποχής του Χαλκού, την εποχή του Αβραάμ και του Λοτ.
Όταν ερευνήσαμε την περιοχή, το Ταλ ελ Χαμάμ ήταν μια προφανής επιλογή, δεδομένου ότι ήταν μια πόλη πέντε έως δέκα φορές μεγαλύτερη από τις άλλες πόλεις της Εποχής του Χαλκού σε όλη την περιοχή, ακόμη και εκείνες που βρίσκονταν πέρα από τον Ιορδάνη ποταμό».
Ο χώρος, που χρονολογείται μεταξύ 3500 και 1540 π.Χ., βρίσκεται σε ένα ανάχωμα που χώριζε την πόλη σε ένα ψηλότερο και ένα χαμηλότερο επίπεδο.
Φέρει στοιχεία της Πρώιμης Εποχής του Χαλκού (3500 - 2350 π.Χ.) , με προμαχώνες και χοντρά πλίθινα τείχη πάχους 5,2 μέτρων και 10 μέτρα ύψος, με πύλες, παρατηρητήρια, πλατείες και τουλάχιστον ένα οδόστρωμα.
Η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε επίσης στην επιφάνεια κατασκευές που ανήκουν στη Μέση Εποχή του Χαλκού (2000 - 1540 π.Χ.), και φαίνεται να αντικατέστησαν τις παλιές.
Το άνω μέρος της πόλης, όπως υπογραμμίζεται στο περιοδικό, οχυρώθηκε από τους κατοίκους της Μέσης Εποχής του Χαλκού με ένα τεράστιο πλίθινο τείχος ύψους 30 μέτρων που σύμφωνα με τον καθηγητή Collins «πρόκειται για ένα τεράστιο εγχείρημα που απαιτούσε εκατομμύρια τούβλα και προφανώς μεγάλο αριθμό εργατών.
Ήταν ένα εντυπωσιακό και δεινό αμυντικό σύστημα που προστάτευε τις εστίες των πλουσιότερων κατοίκων της πόλης, συμπεριλαμβανομένου του παλατιού, των ναών και των διοικητικών κτιρίων».
Σύμφωνα με τα αρχαιολογικά ευρήματα, η ζωή στην πόλη φαίνεται να σταμάτησε στο τέλος της Μέσης Εποχής του Χαλκού, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να μαρτυρούν ανθρώπινη παρουσία κατά την Ύστερη Εποχή του Χαλκού.
Σύμφωνα με τον καθηγητή όμως, φαίνεται ότι η ζωή επέστρεψε στην πόλη 700 χρόνια μετά μιας και υπάρχουν μνημεία, πύλες, σπίτια και τείχη που ανήκουν στην εποχή του Σιδήρου (1000 - 332 π.Χ.).
Το κενό αυτό των 700 χρόνων «αποτελεί μια παράξενη εξέλιξη» για τον καθηγητή «μιας και πρόκειται για μια μεγάλη πόλη - κράτος που ήκμασε ακόμα και κατά τη διάρκεια των καταστροφικών κλιματικών αλλαγών της Πρώιμης Εποχής του Χαλκού που οδήγησαν στη διάλυση πολλών πόλεων της περιοχής».
Τέλος υποστηρίζει ότι «οι περαιτέρω αρχαιολογικές έρευνες αναμένεται να δώσουν φως σε αυτό το μυστήριο της εγκατάλειψης», ένα μυστήριο που η Παλαιά Διαθήκη αποδίδει στην καταστροφή της πόλης από την οργή του Θεού.
Τα Σόδομα στην Παλαιά Διαθήκη
Σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη τα Σόδομα και τα Γόμορρα ήταν δύο πόλεις γνωστές για τον έκλυτο βίο και την ανηθικότητα των κατοίκων τους.
Η κακή τους φήμη διαδόθηκε πολύ και έτσι ο Θεός θέλησε να εξακριβώσει ο ίδιος την κατάσταση.
Τόνισε στον Αβραάμ λοιπόν, ότι στην περίπτωση που οι κακές φήμες είναι έγκυρες, αναμένεται τιμωρία στους κατοίκους της πόλης.
Μόνο μετά από προτροπή του Αβραάμ, ο Θεός αποφάσισε ότι η πόλη θα σωζόταν από την καταστροφή μόνο στην περίπτωση που οι απεσταλμένοι του μπορούσαν να εντοπίσουν δέκα έντιμους πολίτες.
Όταν λοιπόν οι άγγελοι έφτασαν το βράδυ στα Σόδομα και φιλοξενήθηκαν από τον Λοτ, αντιμετώπισαν την οργή και την βία των κατοίκων, μεταφέροντας μόνο αρνητικές εικόνες στο Θεό.
Μόνο στον Λοτ, τον μοναδικό ενάρετο άνδρα της πόλης, επέτρεψαν λοιπόν να διαφύγει μαζί με την οικογένειά του.
Με την απομάκρυνσή του λοιπόν, ο Θεός άφησε από τον ουρανό να βρέξει θειάφι και φωτιά στα Σόδομα και στα Γόμορρα.
Οι πόλεις και οι κάτοικοί τους καθώς και όλη η γύρω περιοχή και η βλάστηση της καταστράφηκαν.
Στον Λοτ η εντολή που είχε δοθεί ήταν σαφής: «Πάρε τη γυναίκα σου και τις δυο σου κόρες, για να μην καταστραφείς για τις αμαρτίες της πόλης.
Φύγε και μην κοιτάξεις πίσω σου και μη σταθείς πουθενά σε όλη την περιοχή».
Όμως κατά την αποχώρηση η γυναίκα του Λοτ παρέβη την προειδοποίησή και κοίταξε πίσω για να δει τι συνέβαινε και αμέσως πέτρωσε.
Πηγή: tvxs.gr
Δείτε επίσης
- Παναγία των Παρισίων: Ήχησαν ξανά οι καμπάνες για πρώτη φορά μετά την πυρκαγιά του 2019
- Καιρός: Καταρρέει το ρεύμα του Ατλαντικού - Δραματική προειδοποίηση των ειδικών
- Αμερικανικές εκλογές 2024: Γιατί νίκησε ο Τραμπ και πώς θα αλλάξουν οι ισορροπίες στα ελληνοτουρκικά
- Γιατί κέρδισε ο Τραμπ -Σάρωσε σε όλα τα κοινά, η «ακτινογραφία» των ψηφοφόρων του
- Ο Τραμπ προ των πυλών του Λευκού Οίκου - Κερδίζει με διαφορά τις προεδρικές εκλογές