Βαρδάκης : “Ο Κρητικός Υπουργός αφήνει τους Κρήτες επιχειρηματίες εκτός μεταφορικού ισοδύναμου”
Κοινοβουλευτική παρέμβαση προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
πραγματοποίησαν 7 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, με πρωτοβουλία του
βουλευτή Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη και του αρμόδιου Τομεάρχη Ναυτιλίας Νεκτάριου
Σαντορινιού, καταθέτοντας ερώτηση αναφορικά με τον αποκλεισμό χιλιάδων επιχειρήσεων της
Κρήτης από το Μεταφορικό Ισοδύναμο (Μ.Ι.).
Συγκεκριμένα, μετά από 14 μήνες διακυβέρνησης της Ν.Δ. το Υπουργείο Ναυτιλίας
προχώρησε επιτέλους στην έκδοση της απαιτούμενης Κ.Υ.Α. 2713/2020 (2713/2020, ΦΕΚ
4044/Β΄/21-09-2020), που ήταν απαραίτητη προϋπόθεση σύμφωνα με τον Ν. 4551/2018 (που
τροποποιήθηκε με τον 4606/2019), ώστε να ολοκληρωθεί η ένταξη της Κρήτης στο μέτρο του
Μ.Ι..
Ωστόσο, η έκδοση της Κ.Υ.Α. που επεκτείνει το Μ.Ι. στις επιχειρήσεις της Κρήτης,
έκρυβε δυσάρεστες εκπλήξεις, καθώς εντάσσονται περίπου 6.000 λιγότεροι Κ.Α.Δ.
επιχειρήσεων, κάτι το οποίο σημαίνει τον αποκλεισμό χιλιάδων παραγωγικών τομέων από το
Πρόγραμμα στήριξης της νησιωτικής επιχειρηματικότητας, που η προηγούμενη Κυβέρνηση
σχεδίασε και εφάρμοσε, για πρώτη φορά, στο πλαίσιο ενίσχυσης της Νησιωτικότητας. Την
εξέλιξη αυτή αναδεικνύουν και οι παραγωγικοί φορείς της Κρήτης, με ανακοίνωσή τους, μετά
και τη συνάντηση που πραγματοποίησαν με τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας στο Ηράκλειο, στις 23
Οκτωβρίου 2020, με αφορμή την έναρξη του μέτρου του Μ.Ι. για την Κρήτη.
Στην αναστάτωση των επιχειρηματιών του νησιού, κύκλοι του Υπουργείου αντιτείνουν
ως δικαιολογία ότι ο συνολικός προϋπολογισμός του μέτρου δεν επαρκεί, αν και τα 75 εκ.
ευρώ για το 2020 που εξασφάλισε η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, είναι ποσό που θα μπορούσε να
καλύψει τις ανάγκες του κόστους μεταφοράς των νησιωτικών επιχειρήσεων, με επάρκεια και
παράλληλα να αποτελέσει ένα εργαλείο στήριξης για τη δύσκολη αυτή χρονιά που διανύει η
χώρα μας.
Γνωρίζοντας ότι ο αποκλεισμός επιχειρήσεων από το Πρόγραμμα του Μ.Ι. θα
αποτελέσει ένα επιπλέον οικονομικό πλήγμα για τις επιχειρήσεις εν μέσω πανδημίας κι επειδή
η Κρήτη δικαιούται την ίση μεταχείριση αναφορικά με το μέτρο του Μ.Ι., καθώς είναι ένα νησί
με πολλές παραγωγικές επιχειρήσεις, οι βουλευτές ζητούν να μάθουν για ποιο λόγο δεν
εντάσσονται στην επέκταση του Μ.Ι. στην Κρήτη, όλες οι επιχειρήσεις οι οποίες επιδοτούνται
ήδη από το μέτρο για τα άλλα νησιά και αν προτίθεται ο Υπουργός να αυξήσει τον αριθμό των
ωφελούμενων Κ.Α.Δ. για την Κρήτη.
Δείτε επίσης
- Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
- Εσείς τι θα μαγειρέψετε στα εορταστικά τραπέζια αυτών των ημερών;
- Έκτακτο δελτίο EMY: Καταιγίδες, θυελλώδεις άνεμοι και χιόνια Δευτέρα και παραμονή Χριστουγέννων
- Πώς θα αποφύγουμε τα προβλήματα από τη διατροφική κραιπάλη των γιορτών
- Τέλη κυκλοφορίας 2025: Χωρίς παράταση φέτος για την πληρωμή τους – Η τελική προθεσμία
Σχετικά άρθρα
- Mεταφορικό Ισοδύναμο: Εγκρίθηκαν οι πληρωμές-Τι αναλογεί στην Κρήτη
- Aυγενάκης: Το μεταφορικό ισοδύναμο ιοσχύει και για την Κρήτη
- Υπ. Ναυτιλίας: Η πορεία του μεταφορικού ισοδύναμου για την Κρήτη στο επίκεντρο σύσκεψης
- Σωκράτης Βαρδάκης: «κ. Μητσοτάκη, ο Πολιτισμός μας δεν πωλείται»
- «Μεγάλο πλήγμα για τους αλιείς της Κρήτης η εξάπλωση των λαγοκέφαλων στη Μεσόγειο»