Απάντηση Σωκράτη Βαρδάκη για τα έργα της Κρήτης

mesaralive.gr  21 June, 2018 ΚΟΣΜΟΣOIKONOMIAΑΡΘΡΑ
Απάντηση Σωκράτη Βαρδάκη για τα έργα της Κρήτης

H σκληρή απάντηση του Σωκράτη Βαρδάκη

«Στο σπίτι του κρεμασμένου» κάποιοι τολμούν να μιλούν ακόμη για σχοινί.

 Καλό θα είναι ο κ. Αυγενάκης και οι «συν αυτώ», αντί να καταστροφολογούν μέσα από διαγγέλματα και «κορώνες», να απαντήσουν στον ελληνικό λαό για τα έργα που «έστελναν στις καλένδες». Να αφήσουν την πάγια τακτική τους και για μια φορά να μιλήσουν ειλικρινά, απολογούμενοι για την πολιτική της φθοράς και της διάλυσης που ακολούθησαν και καθώς φαίνεται συνεχίζουν να ακολουθούν, σε βάρος του ελληνικού λαού, με μοναδικό γνώμονα την πολιτική τους επιβίωση.

 

Είναι απορίας άξιο, πως οι εκφραστές των τριάντα χρόνων κακοδιαχείρισης και κατασπατάλησης των πόρων εγκαλούν την σημερινή Κυβέρνηση πως «μετά από τρία χρόνια….. αποφάσισε να προχωρήσει τις διαδικασίες για το έργο του ΒΟΑΚ». Καθυστέρηση τριών ετών στην υλοποίηση των δεσμεύσεων της για τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης.

 

Από τα ΜΟΠ (Μεσογειακά Ολοκληρωμένα Προγράμματα) έως το ΕΣΠΑ 2007-2014 και τα 70 δις κοινοτικών πόρων που «επενδύθηκαν» με στόχο η χώρα να καλύψει το αναπτυξιακό κενό, σε σχέση με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, στην Κρήτη το αναπτυξιακό έλλειμμα παρέμεινε.

 

Τμηματικές και χωρίς σχεδιασμό παρεμβάσεις στο νησί τις τελευταίες δεκαετίες απορρόφησαν περίπου 7 δις ευρώ χωρίς καν να βάλουν σε τροχιά υλοποίησης μεγάλα έργα όπως ο ΒΟΑΚ, το αεροδρόμιο Καστελίου, η ενεργειακή απεξάρτηση της Κρήτης από μαζούτ, αλλά και η ολοκληρωμένη διαχείριση των υδάτινων πόρων του Νησιού.

 

Η σημερινή κυβέρνηση μέσα σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, στα 3 χρόνια, με όραμα και πράξεις, καλύπτει το χαμένο έδαφος:

 

Η ενεργειακή διασύνδεση της Κρήτης – Πελοποννήσου: Το λεγόμενο «μικρό καλώδιο» είναι έργο κομβικής σημασίας, όχι μόνο για την οικονομία του νησιού αλλά και για την εθνική οικονομία. Αν και η ανάγκη για την διασύνδεση της Κρήτης με το Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Ενέργειας είχε αναγνωριστεί ως ανάγκη από την δεκαετία του 1980 γίνεται πράξη σήμερα. Με προϋπολογισμό 325 εκ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020. Η προκήρυξη της πρώτης φάσης διασύνδεσης της Κρήτης με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ) αποτελεί το πρώτο μεγάλο βήμα μετασχηματισμού της Κρήτης από ενεργοβόρο κλειστό κύκλωμα σε ενεργειακά αυτόνομο κόμβο υπερεθνικής εμβέλειας.

 

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης: Χρειάστηκαν 50 χρόνια για να ολοκληρωθούν μόλις 51 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου σε σύνολο 310 χιλιομέτρων από το Καστέλι Κισσάμου στην Σητεία. Εκατόμβες νεκρών και εξαγγελίες που έμειναν στα χαρτιά για την Κρήτη. Και ενώ στις 16 Ιουνίου 2018 δημοσιεύτηκαν οι διαγωνισμοί για τον ΒΟΑΚ στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ξύπνησαν τα μεγάλα πνεύματα και μας εγκαλούν χωρίς ντροπή για 3 χρόνια καθυστέρησης στην εκκίνηση της διαδικασίας. Με χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης, πρόβλεψη ολοκλήρωσης για τα 148,5 χλμ το 2023. Δηλαδή ολοκλήρωση του νέου άξονα σε 5 χρόνια από σήμερα, με χρονοδιάγραμμα για κάθε ενδιάμεση φάση του έργου για τα τμήματα και τα χρονοδιαγράμματα.

 

Με σχεδιασμό της προκήρυξης της στρατηγικής Μελέτης από Σητεία μέχρι Καστέλι Κισσάμου συμπεριλαμβανομένων και των κάθετων αξόνων, τον Οκτώβριο του 2018, ύψους 4 εκ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση της μελέτης και την αποπεράτωση του πρώτου τμήματος Χανιά – Άγιος Νικόλαος μπαίνουν σε φάση υλοποίησης τα υπόλοιπα τμήματα.

Για πρώτη φορά ο ΒΟΑΚ μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης και αντί τουλάχιστον να σιωπούν, μας εγκαλούν και έρχονται να υποσχεθούν αυτά που είχαν ξανά-υποσχεθεί πριν 20 χρόνια.

 

Δρόμος Μεσαράς: Παράδοση μέσα στα χρονοδιαγράμματα που βάλαμε, ενός οδικού άξονα στους πολίτες της Μεσαράς και ολόκληρης της Κρήτης. Ένας δρόμος που κατάφεραν με περισσή ανικανότητα και προχειρότητα να απεντάξουν από το ΕΣΠΑ.

 

Αεροδρόμιο Ηρακλείου: Μέσα σε 165 μέρες και με 13 εκατ. ευρώ το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης»απέκτησε μια άλλη εικόνα. Ένα κορεσμένο αεροδρόμιο έγινε ένα κτίριο κόσμημα, αντάξιο της μεγάλης τουριστικής κίνησης που υποδέχεται καθημερινά ένας από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως. Ενδεικτικά αναφέρω πως προστέθηκαν 3.000 τετραγωνικά μέτρα χώρων προς την πίστα και ανακαινίστηκαν πλήρως ακόμα 8.000 τ.μ. Φτιάχτηκαν οι έξοδοι στις αναχωρήσεις, οι χώροι ελέγχου, οι τουαλέτες και άλλα καίρια σημεία του.Το σύγχρονο ανανεωμένο αεροδρόμιο δίνει νέα ώθηση ανάπτυξης και νέα πνοή και εικόνα στις υποδομές της Κρήτης μέχρι την κατασκευή του νέου  αεροδρομίου στο Καστέλι. Είναι ένα παράδειγμα προς μίμηση, και δείχνει, ότι ακόμη και μέσα στην εποχή της σκληρής δημοσιονομικής λιτότητας που επιβλήθηκε στη χώρα, οι υγιείς παραγωγικές δυνάμεις μπορούν να τα καταφέρουν και να επιτύχουν μικρά θαύματα. Ξένα κόλυβα είπατε. Εσείς τα ξένα κόλλυβα τα προωθούσατε σε τσέπες ημετέρων.

 

Αεροδρόμιο Καστελίου: Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τον ανεξάρτητο μηχανικό του έργου και την ολοκλήρωση του ελέγχου από την Ευρωπαϊκή Ένωση η σύμβαση θα πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και την Βουλή. Ο σχεδιασμός προβλέπει το φθινόπωρο το αεροδρόμιο στο Καστέλι να είναι ένα έργο που θα αρχίσει να υλοποιείται.

 

Ολοκληρωμένη διαχείριση υδάτινων πόρων: Τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής αρκετοί τις ανακάλυψαν μέσα από κομματικές ημερίδες. Αυτό που δεν μας είπαν στις ημερίδες τους είναι με ποια κριτήρια, αλλού άφηναν ημιτελή αρδευτικά έργα, αλλού έκαναν φράγματα χωρίς δίκτυα και αλλού φαραωνικά έργα, όπως το φράγμα του Αποσελέμη.

Ακόμα και σήμερα τα δίκτυα ύδρευσης και άρδευσης είναι απαρχαιωμένα με σημαντικές απώλειες νερού. Κανένας σχεδιασμός ολοκληρωμένης διαχείρισης υδάτων, ούτε για την αντιμετώπιση τέτοιων σοβαρών προβλημάτων, όπως η λειψυδρία, με αποτέλεσμα να χρειάζεται σήμερα τεράστια προσπάθεια, για την αντιμετώπισή τους. Κάτω από δύσκολες δημοσιονομικές συνθήκες, σήμερα καλούμαστε να βρούμε λύσεις και να αντιμετωπίσουμε τέτοια θέματα μείζονος σημασίας. Προς αυτή την κατεύθυνση η Πρόσκληση «Υποδομές ύδρευσης για την εξασφάλιση επαρκούς ποσότητας και ποιότητας ύδατος για ανθρώπινη κατανάλωση», ύψους 200 εκατ. ευρώ, ανταποκρίνεται στην ολοένα αυξανόμενη ανάγκη των Δήμων και των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) της χώρας για να παρέχουν επαρκή ποσότητα και καλή ποιότητα νερού στους δημότες. Χρηματοδοτούνται, μεταξύ άλλων, αντικαταστάσεις παλαιών δικτύων, προμήθειες εξοπλισμού για τον εντοπισμό και τη μείωση των διαρροών, εξωτερικά υδραγωγεία, έργα καθαρισμού νερού, αφαλατώσεις, δεξαμενές και αντλιοστάσια νερού. Μετά από δεκαετίες ένα πάγιο αίτημα της πόλης του Ηρακλείου και των πολιτών παίρνει «σάρκα και οστά» με την χρηματοδότηση της αντικατάστασης του συνόλου του δικτύου ύδρευσης της πόλης μέσω ειδικής πρόσκλησης στο πρόγραμμα «ΦιλόΔημος», 20 περίπου εκατ ευρώ.

 

Κόμβοι Αγίας Πελαγίας: Δημοσιεύτηκε στην διαύγεια η έγκριση δέσμευσης προϋπολογισμού συνολικού ποσού 5.000.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%), σε βάρος των πιστώσεων του ενάριθμου έργου 2017ΣΕ07100003 με τίτλο “Παρεμβάσεις Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ)” της ΣΑΕ 071, για τη δημοπράτηση του έργου «Επεμβάσεις στους κόμβους Αγ. Πελαγίας και Αχλάδας του Β.Ο.Α.Κ. για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας». Η προκήρυξη του διαγωνισμού αναμένεται την ερχόμενη Τρίτη ενώ η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών ορίζεται για τέλη Ιουλίου.

 

Πλατύς Ποταμός: Πρόκειται για ένα έργο πνοής που θα δώσει ανάσα στους κατοίκους της Μεσαράς. Με Απόφαση του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών εγκρίθηκε ο χαρακτηρισμός ως μεγάλου σύνθετου και ειδικού έργου Εθνικού Επιπέδου του έργου: «Συνδυασμένα Έργα Φραγμάτων Πλατύ και Γερακάρι και του Φράγματος Φανερωμένης και των κατάντη αρδευτικών  έργων», με προϋπολογισμό μελέτης 2.000.000,00€ και με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής σε 180.000.000,00€. Το έργο αυτό εντάσσεται στον προγραμματικό σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να προωθηθούν οι διαδικασίες κατασκευής του.

 

Φράγμα Αμιρών Αγ. Βασιλείου: Από το 1980 υποτίθεται ξεκίνησαν μελέτες, κενού περιεχομένου και έχετε το θράσος τώρα μετά από δύο χρόνια που εμείς καταφέραμε να το φτάσουμε στο τελικό στάδιο ωρίμανσης μελετών, να καταθέτετε ερωτήσεις στα αρμόδια υπουργεία, ρωτώντας για τυχόν εξελίξεις της πορείας του.

 

Σίγουρα αν ο ευρωβουλευτής σας Μανώλης Κεφαλογιάννης είχε προηγηθεί των ομιλητών της ετεροχρονισμένης σύσκεψης σας στην Περιφέρεια Κρήτης, θα ήσασταν πιο φειδωλοί στις δηλώσεις σας και όχι απλά λαϊκιστές και μάλιστα παλιάς κοπής.

 

Δήλωση Μανώλη Κεφαλογιάννη

 

«1. Το νησί μας, η Κρήτη παραμένει η μόνη Περιφέρεια στην Ελλάδα με το πλέον απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο. Ένα οδικό δίκτυο όπου θρηνούμε κάθε χρόνο δεκάδες αθώα θύματα.

2. Επιτέλους, πρέπει να τερματιστούν οι ψευδαισθήσεις δεκαετιών, να σιγήσουν οι φωνές λαϊκισμού.

3. Για να γίνει πραγματικότητα αυτό το μεγάλο έργο που θα συμβάλλει αποφασιστικά στην Ανάπτυξη της Κρήτης», σημείωσε χαρακτηριστικά.

 

Όσο για το «τοπικός ταχυδρόμος», χαρακτηρισμό που μου απέδωσε ο τοπικός βουλευτής της ΝΔ, τον ευχαριστώ γιατί πράγματι έτσι είναι. Προσπαθώ και αγωνίζομαι με κάθε τρόπο να μεταφέρω μαζί με τους βουλευτές μας και τη Νομαρχιακή μας Επιτροπή όλα τα χρονίζοντα μεγάλα θέματα του Νομού μας, και πάνω από όλα με εντιμότητα και ανιδιοτέλεια, χωρίς προσωπικά οφέλη. Προβλήματα που όχι μόνο εσείς δημιουργήσατε, αλλά δείξατε  και ανικανότητα να λύσετε. Ευτυχώς για την Κρήτη μας και δυστυχώς για εσάς έχουμε ουσιαστικά αποτελέσματα. Ο ρόλος που επιλέξατε -δηλαδή ημερίδες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της Κρήτης, κατόπιν εορτής- σας ταιριάζει και θα τον έχετε για πολλά ακόμα χρόνια.

 

Η πορεία του καθενός που εκπροσωπεί την κοινωνία, αποτελεί τον «καθρέφτη» για το ποιόν και την προσωπικότητα του. Κι αν αναγκάζομαι να υπεισέλθω σε αυτή τη διαδικασία σύγκρισης, η οποία ουδόλως με ευχαριστεί, είναι γιατί αποτελεί αναγκαία ενέργεια, προκειμένου οι πολίτες να ενημερωθούν με τρόπο σαφή και συγκεκριμένο για τα πεπραγμένα και αυτά που σχεδιάζει και κάνει πράξη η σημερινή κυβέρνηση.

 

mesaralive.gr  21 June, 2018 ΚΟΣΜΟΣOIKONOMIAΑΡΘΡΑ

mesaralive.gr | επίσημη σελίδα