Εννιάχρονος μαθητής κινδυνεύει να χάσει τη χρονιά στο σχολείο γιατί… αρρώστησε
Τυπικά και βάση νόμων και διατάξεων, ζούμε σε μια χώρα η οποία δίνει ίσες ευκαιρίες στη μάθηση στα ελληνόπουλα…
Πως έχει η ιστορία
Όπως λέει η μητέρα ο γιος της μέχρι φέτος το Καλοκαίρι ήταν ένα υγιέστατο παιδάκι, ωστόσο σε μια εξέταση που του έκανε διαπιστώθηκε ότι αντιμετώπιζε σοβαρό αιματολογικό πρόβλημα. Το παιδί μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο ΠΑΓΝΗ στις 23 Ιουλίου όπου έμεινε για τρεις ολόκληρους μήνες και συγκεκριμένα μέχρι τις 23 Οκτωβρίου. «Στην αρχή οι γιατροί δεν ήταν αισιόδοξοι, ωστόσο ο μικρός το παλεύει και τα πράγματα δείχνουν να πηγαίνουν προς το καλύτερο. Αρχικά πηγαίναμε τρεις φορές την εβδομάδα για επανεξέταση, τώρα πηγαίνουμε μία, ωστόσο έχει ανάγκη κατ΄ οίκον διδασκαλίας, δεν μπορεί να μπει σε τάξη, βάση της διάγνωσης που μας έδωσαν», λέει η μητέρα. Όπως εξηγεί «Μας έδωσαν το έγγραφο που σας παραδίδω 31 Αυγούστου και μέσα σε ένα δυο μέρες, ο σύζυγος μου το πήγε στην Πρωτοβάθμια, μιας και το έγγραφο γράφει ότι το παιδί έχει ανάγκη κατ΄ οίκον διδασκαλίας.
Σπεύσαμε άμεσα για να έχει το παιδί μας δάσκαλο, ωστόσο τότε μας είπαν ότι θα πρέπει να κατατεθεί το έγγραφο στο σχολείο του χωριού μας. Τους εξηγήσαμε ότι αργεί να έρθει δάσκαλος κάθε χρόνο, γι΄αυτό και πήγαμε κατευθείαν στην Πρωτοβάθμια, ωστόσο επέμειναν ότι έτσι γίνεται η διαδικασία.
Την ημέρα που άνοιξαν τα σχολεία πήγα και το κατέθεσα στο δάσκαλο που ήρθε να ανοίξει το σχολείο, ωστόσο έπρεπε να το στείλει ο δάσκαλος που θα αναλάμβανε το σχολείο. Έτσι πέρασαν οι μέρες και αρχές Οκτωβρίου που τοποθετήθηκαν κανονικά οι δάσκαλοι η διευθύντρια έστειλα το έγγραφο με την αίτησή μου αμέσως.
Από τότε ενόχλησα πολλές φορές την Πρωτοβάθμια και μου είπαν ότι έγινε η σχετική προκήρυξη αλλά ότι αν δεν δεχόταν κάποιος να έρθει δεν μπορούσαν να τον υποχρεώσουν.
Έμαθα ωστόσο ότι τελικά η προκήρυξη δεν είχε γίνει και πήρα ξανά τηλέφωνο και τελικά μου απάντησαν ότι επειδή το έγγραφο με την αίτησή μου είχε καθυστερήσει να φτάσει στα γραφεία της Πρωτοβάθμιας, δεν μπήκε η θέση του δασκάλου κατ΄ οίκον για το γιο μου στην πρώτη προκήρυξη. Όπως ήταν φυσικό εξοργίστηκα. Εμείς πήγαμε αρχές Σεπτεμβρίου γι΄ αυτό το λόγο γιατί γνωρίζαμε το πόσο καθυστερούν να έρθουν δάσκαλοι στο σχολείο του χωριού και καταλαβαίναμε ότι έτσι καθυστερούσαν και οι διαδικασίες για να έρθει δάσκαλος για το παιδί. Μετά από πολλές πιέσεις αρχές Νοεμβρίου έγινε προκήρυξη για τη θέση, και ενώ αρχικά με διαβεβαίωναν ότι θα έχουμε νέα και δάσκαλο και ότι δεν υπήρχε περίπτωση σε ένα παιδί με τέτοιο πρόβλημα να μη βρεθεί δάσκαλος, πριν λίγες μέρες που ξαναπήρα μου είπαν ότι δεν είναι υποχρεωμένοι να στείλουν δάσκαλο και ότι αν δεν βρεθεί δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Γι΄ αυτό σκέφτηκα να δημοσιοποιήσω το θέμα μήπως βρεθεί κάποια λύση».
Η αγωνία της μάνας
Η μητέρα νιώθω οργή και αγανάκτηση και αναρωτιέται «αν το παιδί μου δεν ήταν σε ένα μικρό ορεινό χωριό αλλά σε μια πόλη θα αντιμετωπιζόταν με αυτόν τον τρόπο; Θα περίμενα ακόμα δάσκαλο; Έχει πάει Δεκέμβρης, η ψυχολογία στο πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει είναι καθοριστικός παράγοντας. Προσπαθούμε στο σπίτι αλλά είναι ένα παιδί που ξαφνικά βρέθηκε εκτός σχολείου με ότι αυτό συνεπάγεται. Δεν θέλουμε να χάσει τη χρονιά του στο σχολείο και δεν ξέρουμε τι άλλο να κάνουμε… Προσπαθώ από μόνη μου να του δείχνω κάποια πράγματα να παίρνω φωτοτυπίες να τις κάνει στο σπίτι, δεν αρκεί όμως αυτό. Όσο ήταν στο νοσοκομείο έκανε κάποιες λίγες ώρες με το δάσκαλο που ήταν για τα νοσηλευόμενα παιδιά τώρα όμως έχει πάνω από 15 μέρες να κάνει μάθημα».
Αυτά στους τύπους… Στην πράξη όμως τι γίνεται; Σε περιπέτεια δίχως τέλος μπορεί να μπει μια ολόκληρη οικογένεια που από τη μια βλέπει το παιδί της να αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας ξαφνικά και από την άλλη να μένει πίσω στα μαθήματά του και να κινδυνεύει να χάσει τη χρονιά. Γιατί αυτό ακριβώς συμβαίνει με Μεσαρίτη εννιάχρονο μαθητή από ορεινό χωριό του Δήμου Φαιστού, ο οποίος είχε την ατυχία να νοσήσει με σοβαρό πρόβλημα υγείας, όπως διαβάσαμε στον «Αντίλαλο της Μεσαράς».
Όπως αναφέρεται στο Ρεπορτάζ της εφημερίδας « Και σαν να μην έφτανε αυτό, αν και οι γιατροί έχουν δώσει γνωμάτευση με την οποία ορίζεται ότι ο μαθητής έχει το δικαίωμα της κατ΄ οίκον διδασκαλίας, αν και οι γονείς του τρέχουν από τον Αύγουστο για να μη μείνει το παιδί τους χωρίς δάσκαλο, χωρίς τη μάθηση που δικαιούται, μέχρι και σήμερα το αποτέλεσμα είναι μηδενικό. Απογοητευμένη η μητέρα του δεκάχρονου μαθητή που δίνει το δικό της αγώνα μαζί με το σύζυγο και την οικογένειά της, απευθύνθηκε στον «Α» και ζήτησε τη δημοσιοποίηση του θέματος ζητώντας συγχρόνως το αυτονόητο, δάσκαλο για το παιδί της.
Δείτε επίσης
- Π.Σ Τυμπακίου: ;Oλα έτοιμα γοια το 2ο “South Santa Run”!
- Στα δικαστήρια διευθύντρια σχολείου από τη Μεσαρά που την “ξήλωσαν” για την αξιολόγηση
- Συντονίζονται οι δήμαρχοι για τον Νότιο Οδικό Άξονα που θα συνδέει νέο αεροδρόμιο – Αγία Γαλήνη
- «Στα γιορτινά» ο Ζαρός με τη διπλή φωταγώγηση των Χριστουγεννιάτικων δέντρων
- Επιτέλους νίκη για τον ΑΟΤ-Tα αποτελέσματα (hl)
Σχετικά άρθρα
- Σχολεία: Πώς θα λειτουργήσουν τη Δευτέρα, ανήμερα των Τριών Ιεραρχών
- “Να προσφέρουμε καλύτερη εκπαίδευση σε έναν κόσμο που αλλάζει”
- Υπουργείο Παιδείας: Σχέδιο για την κάλυψη της ύλης σε περίπτωση που κλείσουν τα σχολεία
- Xανιά: Λουκέτο σε σχολείο μετά τον πρόσφατο σεισμό
- Η οδική ασφάλεια θα διδάσκεται στα σχολεία!